TRGOVCI NE ODUSTAJU OD "CRNOG PETKA": Praznik sniženja održava se uz stroge mere bezbednosti zbog pandemije, najavljuju se popusti do 75 odsto

E. B. TALIJAN

26. 11. 2020. u 10:00

ТРГОВЦИ НЕ ОДУСТАЈУ ОД ЦРНОГ ПЕТКА: Празник снижења одржава се уз строге мере безбедности због пандемије, најављују се попусти до 75 одсто

Prestonički izlozi najavljuju popuste / Foto M. Anđela

TRGOVCI u Srbiji najavljuju popuste i do 75 odsto za "crni petak" i nadaju se većoj zaradi, iako se ove godine dan sniženja održava u nepovoljnim, pandemijskim okolnostima.

Najveći popusti su, kao i obično, na tehniku, odeću i obuću. Od ove šoping groznice ne odustaje polovina potrošača u našoj zemlji, čak 50,9 odsto planira da iskoristi popuste, pokazuju istraživanja. Mnogi kupci, nameravaju da 27. novembra, kada zvanično stiže ovaj praznik, potroše novac sedeći u svojim foteljama i pazareći u onlajn prodavnicama, što je i preporuka koja se uklapa u apele zvaničnika.

U većini radnji "crni petak" će trajati tri dana, do ponedeljka, dok su pojedini lanci proglasili "crni novembar" i imaju akcije tokom čitavog meseca. Tržni centri najavljuju sniženja od 10 do 75 odsto, ali proizvodi su uglavnom jeftiniji od 20 do 40 procenata. Danijela Vasić, pi-ar menadžer jednog poznatog šoping-mola, ističe da je sve spremno za trodnevnu akciju i ocenjuje da ove godine sigurno neće biti kao lane.

LAŽNA SNIŽENjA

NACIONALNA organizacija potrošača Srbije savetuje kupce da odlože odlazak u kupovinu zbog pogoršane epidemiološke situacije ili da pazare onlajn. Ako baš moraju da idu u prodavnicu, obavezno je poštovanje propisanih mera.

- Ne treba da nasedaju na lažna sniženja - ističe Mladen Alfirović iz NOPS-a. - Ako je oglašeno sniženje od 50 odsto i više, onda najmanje jedna petina robe u prodavnici mora da bude na tom popustu. Česte su žalbe da nema artikala za koje je najavljena akcija. Drugi način prevare je da trgovci namerno podignu cene nekoliko dana ranije, a onda oglase sniženje. Zato bi inspektori trebalo pojačano da kontrolišu trgovce.

- Prošle godine je bila ogromna gužva do 23.00 - navodi Vasićeva za "Novosti". - Sada radimo do 18.00 i vidljivo je da manje potrošača dolazi. Za "crni petak", kao što je i inače, biće strogo poštovane sve propisane mere. Nošenje maski i održavanje distance je obavezno. O tome vodi računa i obezbeđenje tržnog centra i osoblje u prodajnim objektima.

Veliki trgovinski lanci imaju različitu ponudu, a većina nije ovu akciju nazvala "crnim petkom", ali su odredili posebne popuste tokom vikenda. Neki najavljuju 2.000 artikala na sniženju do 70 odsto.

- Potrošači će moći da kupe led televizor, čija je dijagonala 32 inča, za 11.000 dinara, ili mašinu za veš, sa garancijom od pet godina, po ceni od 20.000 dinara - ističe Marko Vlahović, koordinator za komunikacije u jednom poznatom lancu. - U ponudi je i usisivač, čija je cena na popustu 5.000 dinara.

Pojedini trgovci su snizili cene toaletnog papira i kućne hemije, odnosno, svih proizvoda koji ne spadaju u prehranu za 33 odsto.

Poznati prodavac tehničkih i elektronskih uređaja najavljuje da "crni petak" počinje u sredu i traja do kraja sedmice, kao i brojna sniženja, ali ne navodi u kom procentu. Lanci knjižara oglasili su popuste od 25 odsto na knjige tokom čitavog vikenda.

Veliki broj kupaca planira da pazari onlajn i njima se savetuje da to čine samo u legitimnim elektronskim prodavnicama, kao i da sami ukucaju adresu sajta ili da je odaberu preko svoje bukmark opcije, jer je to bezbednije nego da kliknu na link. Poželjno je i da se koristi traka za adresu na pregledaču kako bi se proverilo da li je veb-sajt koji se posećuje ispravan i bezbedan i da li ima oznaku katanca ili počinje sa HTTPS.

NE HAJU ZA ZAMKE PREVARANATA

VEĆINA potrošača u Srbiji ne planira da smanji troškove za kupovinu tokom "crnog petka", uprkos ekonomskoj krizi izazvanoj pandemijom, pokazuju istraživanja. Budžet za ovu namenu će "srezati" samo 27,4 odsto kupaca. Zabrinjavajući podatak je da su građani koji pazare onlajn, spremna da ostave svoje lične podatke na mreži, iako su velike mogućnosti da upadnu u zamku prevaranata i postanu žrtve lažnih sajtova koji nude popuste. Ovom riziku se u našoj zemlji ne bi izložilo samo 23,8 odsto ispitanika.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Gradimir Radivojevic

26.11.2020. 10:18

Pusti te Američke fazone, živimo u drugom svetu, to su marketinške prevare, prvo se podignu cene a onda kao popusti a u stvari vi tada plaćate pravu cenu robe.