Buduće trase još se crtaju, sva stajališta biće dizajnirana: Beograđani, dostupan vam je javni uvid u plan metroa
18. 02. 2020. u 07:21
Grad planira i da raspiše javni konkurs za izgled svake stanice, naravno, prvo na prvoj liniji metroa
Prema postojećem planu, na površini će biti stanice "Železnik", "Ranžirna" i "Makiš". Plitke podzemne stanice na obe linije biće na dubini od 10 do 16 metara, poput onih ispod "Arene" i Sava centra. Neke će ići i 38 metara ispod površine, poput stanice ispod Cvetkove pijace na liniji 2. Na liniji 1, najdublja će biti 30 metara pod zemljom, i to ona kod Mosta na Adi. Od dubine na kojoj se nalaze, zavisiće i njihov budući izgled.
- Ministarstvo saobraćaja i Vlada RS osnovali su radnu grupu za gradnju metroa, a u toku je javni rani uvid u PDR šinskih sistema - kaže gradski urbanista Marko Stojčić. U okviru toga Zavod za urbanizam i JP "Beogradski metro i voz" trebalo bi da definišu tipove stanica koje će se naći na toj trasi. Grad planira i da raspiše javni konkurs za izgled svake stanice, naravno, prvo na prvoj liniji metroa.
PROČITAJTE JOŠ - Prvi krak metroa od Železnika do Karaburme, imaće 17 stanica, sledi ispitivanje zemljišta buduće trase
Povodom digitalnog prikaza firme "Alstom" kako bi metro mogao da izgleda, Stojčić navodi da je to promocija ove firme, ali ne znači da će metro tako izgledati jer Vlada još nije izabrala izvođača. Osim Francuza, u pregovorima učestvuju i Kinezi. Tek kada se izvođač izabere, znaće se kako će izgledati i metro, ali i izgled lakih šinskih vozila.
.jpg)
PERONIMI I KOMERCIJALNI SADRŽAJI
NADZEMNA stanica će imati perone na oko 11 metara iznad površine terena. Stanica je projektovana tako da bude što kompaktnija kako bi zauzela što manje prostroa i kako bi se ostavio slobodan prostor na nivou ulice.
Plitka podzemna stanica ima direktan pristup peronima, troškovi njene gradnje svedeni su na minimum. Sa mezaninima trebalo bi da ima veliki pristupni hol sa koga putnici biraju smer kretanja.
Duboka podzemna stanica imaće podzemni nivo sa pristupom sa nivoa ulice, hol sa komercijalnim i uslužnim delatnostima i nivo mezanina direktno iznad perona i na kraju nivoa perona.
.jpg)
PRVA LINIJA
PRVA linija beogradskog metroa, koja bi trebalo da poveže Makiško polje i Mirijevo imaće, prema planu, 23 stanice. Druga linija povezaće Mirijevo i Železničku stanicu Zemun, i trebalo bi da ima 20 stanica.
Анти Антифа
18.02.2020. 07:31
Значи прва линија метроа 2055. Тада ће Београд имати око 700.000 становника
Vec e pocelo ugradjivanje lopova,,ne komplikujte ,pustite iskusne ,proverene strucnjake za metro da vam to urade ,,vi samo uvecavate troskove bespotrebno,,kako moze selja da ulepsa metrovsku stanicu kad iz opanaka i selendre nije ziveo nigde drugde pogotovu nije godinama upravo koristio metro da zna najbolje sta valja sta ne valja
Sprema se razanj, a zec je jos uvek u sumi... i tako vec 50 godina. Mnogo volimo da sanjarimo i mastamo, a kada treba delati vreme u tisini tece.
Koja glupost. Ako vam je ovo idejno resenje, onda vi nemate predstavu o tome sta treba da gradite. Stanica Vukov spomenik je odradjena perfektno, pa odite tamo i slobodno precrtajte. Da bi putnicima bilo laksi prelaz , platforma je u sredini, tako da nemoraju da lome noge po stepenicama da bi presli iz jednog voza u drugi.
@Deda - a, niti ne znaš da je ono, što ti misliš stanica metroa, ustvari, stanica za prigradsku železnicu. Metro je planran na prvom vestibilu...
Komentari (10)