PLAN detaljne regulacije šinskih sistema u prestonici dat je Beograđanima na rani javni uvid. Osim budućih trasa metroa, zainteresovani mogu da vide kako će se razvijati BG voz, ali i tramvajski sistem u gradu. Interesantan je i budući izgled stanica metroa. U međuvremenu, francuska kompanija "Alstom", koja bi mogla da učestvuje u gradnji metroa, predstavila je moguć izgled lake gradske železnice.

Prema postojećem planu, na površini će biti stanice "Železnik", "Ranžirna" i "Makiš". Plitke podzemne stanice na obe linije biće na dubini od 10 do 16 metara, poput onih ispod "Arene" i Sava centra. Neke će ići i 38 metara ispod površine, poput stanice ispod Cvetkove pijace na liniji 2. Na liniji 1, najdublja će biti 30 metara pod zemljom, i to ona kod Mosta na Adi. Od dubine na kojoj se nalaze, zavisiće i njihov budući izgled.

- Ministarstvo saobraćaja i Vlada RS osnovali su radnu grupu za gradnju metroa, a u toku je javni rani uvid u PDR šinskih sistema - kaže gradski urbanista Marko Stojčić. U okviru toga Zavod za urbanizam i JP "Beogradski metro i voz" trebalo bi da definišu tipove stanica koje će se naći na toj trasi. Grad planira i da raspiše javni konkurs za izgled svake stanice, naravno, prvo na prvoj liniji metroa.

PROČITAJTE JOŠ - Prvi krak metroa od Železnika do Karaburme, imaće 17 stanica, sledi ispitivanje zemljišta buduće trase

Povodom digitalnog prikaza firme "Alstom" kako bi metro mogao da izgleda, Stojčić navodi da je to promocija ove firme, ali ne znači da će metro tako izgledati jer Vlada još nije izabrala izvođača. Osim Francuza, u pregovorima učestvuju i Kinezi. Tek kada se izvođač izabere, znaće se kako će izgledati i metro, ali i izgled lakih šinskih vozila.

PERONIMI I KOMERCIJALNI SADRŽAJI

NADZEMNA stanica će imati perone na oko 11 metara iznad površine terena. Stanica je projektovana tako da bude što kompaktnija kako bi zauzela što manje prostroa i kako bi se ostavio slobodan prostor na nivou ulice.

Plitka podzemna stanica ima direktan pristup peronima, troškovi njene gradnje svedeni su na minimum. Sa mezaninima trebalo bi da ima veliki pristupni hol sa koga putnici biraju smer kretanja.

Duboka podzemna stanica imaće podzemni nivo sa pristupom sa nivoa ulice, hol sa komercijalnim i uslužnim delatnostima i nivo mezanina direktno iznad perona i na kraju nivoa perona.

PRVA LINIJA

PRVA linija beogradskog metroa, koja bi trebalo da poveže Makiško polje i Mirijevo imaće, prema planu, 23 stanice. Druga linija povezaće Mirijevo i Železničku stanicu Zemun, i trebalo bi da ima 20 stanica.