Buduće trase još se crtaju, sva stajališta biće dizajnirana: Beograđani, dostupan vam je javni uvid u plan metroa

S. B. M.

18. 02. 2020. u 07:21

Будућe трасe још се цртају, сва стајалишта биће дизајнирана: Београђани, доступан вам је јавни увид у план метроа
Grad planira i da raspiše javni konkurs za izgled svake stanice, naravno, prvo na prvoj liniji metroa
PLAN detaljne regulacije šinskih sistema u prestonici dat je Beograđanima na rani javni uvid. Osim budućih trasa metroa, zainteresovani mogu da vide kako će se razvijati BG voz, ali i tramvajski sistem u gradu. Interesantan je i budući izgled stanica metroa. U međuvremenu, francuska kompanija "Alstom", koja bi mogla da učestvuje u gradnji metroa, predstavila je moguć izgled lake gradske železnice.

Prema postojećem planu, na površini će biti stanice "Železnik", "Ranžirna" i "Makiš". Plitke podzemne stanice na obe linije biće na dubini od 10 do 16 metara, poput onih ispod "Arene" i Sava centra. Neke će ići i 38 metara ispod površine, poput stanice ispod Cvetkove pijace na liniji 2. Na liniji 1, najdublja će biti 30 metara pod zemljom, i to ona kod Mosta na Adi. Od dubine na kojoj se nalaze, zavisiće i njihov budući izgled.

- Ministarstvo saobraćaja i Vlada RS osnovali su radnu grupu za gradnju metroa, a u toku je javni rani uvid u PDR šinskih sistema - kaže gradski urbanista Marko Stojčić. U okviru toga Zavod za urbanizam i JP "Beogradski metro i voz" trebalo bi da definišu tipove stanica koje će se naći na toj trasi. Grad planira i da raspiše javni konkurs za izgled svake stanice, naravno, prvo na prvoj liniji metroa.

PROČITAJTE JOŠ - Prvi krak metroa od Železnika do Karaburme, imaće 17 stanica, sledi ispitivanje zemljišta buduće trase

Povodom digitalnog prikaza firme "Alstom" kako bi metro mogao da izgleda, Stojčić navodi da je to promocija ove firme, ali ne znači da će metro tako izgledati jer Vlada još nije izabrala izvođača. Osim Francuza, u pregovorima učestvuju i Kinezi. Tek kada se izvođač izabere, znaće se kako će izgledati i metro, ali i izgled lakih šinskih vozila.

PERONIMI I KOMERCIJALNI SADRŽAJI

NADZEMNA stanica će imati perone na oko 11 metara iznad površine terena. Stanica je projektovana tako da bude što kompaktnija kako bi zauzela što manje prostroa i kako bi se ostavio slobodan prostor na nivou ulice.

Plitka podzemna stanica ima direktan pristup peronima, troškovi njene gradnje svedeni su na minimum. Sa mezaninima trebalo bi da ima veliki pristupni hol sa koga putnici biraju smer kretanja.

Duboka podzemna stanica imaće podzemni nivo sa pristupom sa nivoa ulice, hol sa komercijalnim i uslužnim delatnostima i nivo mezanina direktno iznad perona i na kraju nivoa perona.

PRVA LINIJA

PRVA linija beogradskog metroa, koja bi trebalo da poveže Makiško polje i Mirijevo imaće, prema planu, 23 stanice. Druga linija povezaće Mirijevo i Železničku stanicu Zemun, i trebalo bi da ima 20 stanica.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Анти Антифа

18.02.2020. 07:31

Значи прва линија метроа 2055. Тада ће Београд имати око 700.000 становника

bager

18.02.2020. 07:51

Vec e pocelo ugradjivanje lopova,,ne komplikujte ,pustite iskusne ,proverene strucnjake za metro da vam to urade ,,vi samo uvecavate troskove bespotrebno,,kako moze selja da ulepsa metrovsku stanicu kad iz opanaka i selendre nije ziveo nigde drugde pogotovu nije godinama upravo koristio metro da zna najbolje sta valja sta ne valja

Azrael

18.02.2020. 07:59

Sprema se razanj, a zec je jos uvek u sumi... i tako vec 50 godina. Mnogo volimo da sanjarimo i mastamo, a kada treba delati vreme u tisini tece.

Deda

18.02.2020. 08:23

Koja glupost. Ako vam je ovo idejno resenje, onda vi nemate predstavu o tome sta treba da gradite. Stanica Vukov spomenik je odradjena perfektno, pa odite tamo i slobodno precrtajte. Da bi putnicima bilo laksi prelaz , platforma je u sredini, tako da nemoraju da lome noge po stepenicama da bi presli iz jednog voza u drugi.

Praviš se pametan

18.02.2020. 12:04

@Deda - a, niti ne znaš da je ono, što ti misliš stanica metroa, ustvari, stanica za prigradsku železnicu. Metro je planran na prvom vestibilu...

veselnik

18.02.2020. 10:13

Iz nicega u nista, ali preko Beograda na vodi!Da su Glavna autobuska i Glavna zeleznicka stanica ostale gde su bile, prolaz (i ukrstanje linija) bi tu jos i imao nekog smisla. Ovako su i Slavija i Vuk logicnija resenja, a ostao je "prazan" vazan pravac Banovo brdo-Rakovica-Vozdovac-Autokomanda-Vukov spomenik.Ostavljen je za buducnost neresen i problem povezivanja stanovnika sa leve obale Dunava sa gradom, jer ni novi (kada?) most na Ada Huji nece to resiti.

nemanja

18.02.2020. 13:32

Ovo me odseća na onaj vic odnosno anketu kad su pitali prolaznika na ulici kako idete na posao, a on će METROOM. Kako koristite METRO ka ga nema. A on će, a posla ima, ima??

Prolaznik

19.02.2020. 06:23

Treba sve ove stručnjake što znalački komentarišu pod hitno angažovati jer bez njihovog znanja propadne nam metro.

Sadjitarius

19.02.2020. 08:26

A linije su vam debilne kao i sve sto radite.Totalni diletantizam ! Bolje vam je da se povucete i da pozavrsavate prave fakultete,pa onda MOŽDA da nesto uradite,a dotle prvo promenite zakone,da ih PRIMENJUJETE, jer vam grad liči na Ciga-malu !Sve sto i uradite u ovom jadnom gradu,unište vam ološi za mesec dana.Pa koja je svrha? Objasnite to gradjanima !