Privatni prevoznici zbog prekršaja duguju MILIONE, ali se žale na inspektore: Ulaze po ČETIRI PUTA u isti autobus i uznemiravaju vozače
17. 01. 2020. u 10:51
Kontrole privatnih prevoznika traju sedam dana, u 109 vozila uočene nepravilnosti
Foto A. Stanković
OD prošlog petka ekipe Sekretarijata za javni prevoz svakodnevno kontrolišu autobuse privatnih prevoznika. Do četvrtka je pregledano 256 vozila, na oko 43 gradske linije. Utvrđeno je da su u 109 vozila postojale nepravilnosti, a zbog toga bi privatni prevoznici na račun Grada trebalo da uplate 2,18 miliona dinara. Drago Tošić, iz Konzorcijuma privatnih prevoznika, navodi da su kontrole potrebne, ali i da za neke prekršaje prevoznici nisu odgovorni.
Kontrolom 21 prevoznika utvrđeno je da 58 vozača nije nosilo uniforme, dok je na nekim vozilima bilo razbijeno vetrobransko staklo ili su bila pokidana sedišta, a na nekima nisu radili displeji.
- U manjem broju vozila grejanje nije radilo, i time smo zadovoljni. Plašili smo se kakav će biti rezultat u tom pogledu, pošto nam je važno da vozila javnog prevoza budu zagrejana u zimskom periodu - rekao je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.
Za ove nepravilnosti previđeno je oko 2,18 miliona dinara ugovornih kazni, odnosno 20.000 dinara za svaku manjkavost u vozilu.
- Sve utvrđene nepravilnosti su konstatovane u zapisniku. Pošto se spisi dostave prevoznicima na uvid i oni se izjasne, po konačnom obračunu umanjićemo im sredstva koja su im opredeljena za taj mesec u kome smo izvršili kontrolu - pojasnio je Vasiljević uz napomenu da će se akcija nastaviti.
S druge strane, Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika navodi da ne zna koji je ishod ovih kontrola jer njemu nijedan zapisnik još nije dostavljen.
- Kontrolori traže vozačima ugovore o radu, a to im nije nadležnost. Osim toga, niko od vozača ih nema u vozilu. Problem je što kontrola uđe i četiri puta u jedno vozilo. To uznemirava i putnike i vozače. Ujedno, kontrolori traže i ID kartice, koje prema ugovoru ne treba da imamo - priča Tošić.
Kaže i da im je problem što niko ne kontroliše putnike. A sugrađani pocepaju sedišta, polome rukohvate i onda uđe kontrola. A vozilo iz saobraćaja ne može da se odmah povuče.
- Kontrola zamera i na čistoći vozila, a mi ne možemo da peremo autobuse tokom dana. Ujedno, neke od okretnica nemaju ni asfalt, poput linije 505, pa putnici sa blatnjavom obućom ulaze u vozilo, a na točkovima vozila su gomile blata - govori Tošić.
NISKE ZARADE
ODLAZAK vozača sve više pogađa Srbiju, time i GSP I privatnike. Za dvostruko i trostruko veću zaradu odlaze u zemlje Zapadne Evrope.
- Dali smo ideju Gradu da se država odrekne poreza i doprinosa za radno mesto vozača u javnom saobraćaju, pa da se te pare prebace šoferima na platu. Druga opcija je da Grad poveća cenu rada prevoznika, a da se dobijeno povećanje da za plate vozača. Privatnici time ne bi zaradili, ali bi zadržali šofere. Ako ljudi odu, pojedine linije će stati u potpunosti - tvrdi Tošić.