Gradski prevoz u prestonici: Odvojen novac za 190 autobusa

M. T. K.

18. 12. 2017. u 23:46

Odbornici gradskog parlamenta razmatraće predlog budžeta za 2018. godinu. Za unapređenje javnog prevoza uložiće se 25 milijardi

Градски превоз у престоници: Одвојен новац за 190 аутобуса

Novi autobusi za gradski i prigradski saobraćaj

PREDVIĐENI prihodi grada za 2018. godinu su oko 102,7 milijardi dinara. To je za oko 0,87 odsto više od ovogodišnjeg budžeta. Sledeće godine, deficit u gradskoj kasi biće u zakonskim okvirima, rekao je Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada, najavljujući za četvrtak sednicu gradskog parlamenta.

Na dnevnom redu, glavna tačka biće budžet.

- Za unapređenje javnog gradskog prevoza predviđeno gotovo 25 milijardi dinara - precizirao je Nikodijević. - Sledeće godine sledi nabavka novih autobusa i tramvaja. Predviđena su sredstva za 100 solo, 40 zglobnih i 50 elektroautobusa.

Za dečju i socijalnu zaštitu odvojeno je gotovo 19 milijardi dinara.

- Nastavljamo sa subvencijama za svu decu, bez obzira da li idu u državni ili privatni vrtić - rekao je Nikodijević.

On je naveo i da će 4,5 milijadi dinara biti uloženo u održavanje i izgradnju nove putne infrastrukture. Takođe, pored 10 milijardi dinara redovnog godišnjeg izdvajanja za opštine, još 1,5 milijardi kapitalnih sredstava dodatno je predviđeno za opštine.

- Taj novac je predviđen za projekte opština koje se odnose na izgradnju infrastrukture, odnosno lokanih puteva - zaključio je Nikodijević.

Odbornici bi trebalo da daju saglasnost na programe poslovanja gradskih preduzeća za 2018. godinu. Na dnevnom redu naći će se i nekoliko planova detaljne regulacije.

POMOĆ PREDUZETNICIMA

Pred odbornicima će se naći i predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava za podršku razvoja preduzetništva.

- Predviđena je pomoć mikro i malim preduzećima za zapošljavanje ljudi sa biroa Nacionalne sužbe za zapošljavanje. Takođe, novac ide onima kojima je neophodno da kupe novu opremu ili novi materijal za povećanje kapaciteta proizvodnje - dodao je Nikodijević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Mister Berns

19.12.2017. 01:05

Kakvi solo autobusi. Damo zglobni. Prosirite ulice ako zglobni ne moze da prodje. Ionako prevoz ide jednom u 198 godina, pa kad dodje solo autobus, na stanici nema vece srece.

Mishel

19.12.2017. 11:46

uvedite kondujtere u svaki autobus i bice resen problem placanja karti , a ko nece da plati kartu neka ide peske.

ideja

19.12.2017. 18:20

@Mishel - Ukinite naplatu gradskog prevoza, neka bude besplatan za sve korisnike, a sredstva za njegovo finansiranje mogu se obezbediti od dosadašnjih dotacija, reklama na vozilima, stajalištima i preko razglasa u vozilima. Smanjite rashode tako što će umesto nekog procenta od 89 dinara po karti transfer Apex-u biti isti taj procenat od 0 dinara, dakle nula. Dodatna sredstva se mogu obezbediti uvođenjem naplate ulaska automobilom u centar grada, tako će se smanjiti i saobraćajne gužve.

Dragan

19.12.2017. 23:52

@Mishel - Slazem se sa Mishelom. Dovoljan broj autobusa, sedista i konduktera. Da narod sedne, konektuje tablet, telefon ili laptop na internet sa dovoljno velikim protokom za sve korisnike, pogleda novine ili utakmicu ili nesto trece a kad mu kondukter pridje plati vremensku ili pokaze pretplatnu kartu. Predlazem i ponudu osvezavajucih pica i sladoleda po ceni koja bi bila 3-5 dinara veca od one u prodavnici a da te pare idu u fond za svakodnevno pranje vozila.

Radic

19.12.2017. 18:02

Samo da ne profuckaju pare na strane autobuse. Ikarbus u ovom trenutku pravi sjajne autobuse. IK 208 je best autobus koji jede za dorucak i "japance" i Solarise. Radi kod mene na 511 i ide ko nevreme, a ima ludacko grejanje. Konacno iz fabrike u Zemunu izlaze dobri autobusi. Zglobovi su na MAN sasiji, a solo su Mercedesi.

REALNO

20.12.2017. 10:56

@Radic - AKO JE TACNO DA SU IB BUSOVI DOBRI, NEKA SE KUPUJU, ALI SOLARISOVI su za sada najbolji.I molim da se vise ne farbaju u tamno crvenu, neka se farbaju u sns plavu iako ne volim sns!

Alić

20.12.2017. 13:49

@Radic - Ne može Solaris da bude bolji od MAN-a. Novi Ikarbusi su radjeni na MAN šasiji i stvarno su fenomenalni. Imaju bolje kočenje od Solarisa. Kao svakog kočenja kod Solarisa se putnik skoro zatetura, koliko secka, a to nije dobro. Drugo, sa onih nesrećnih kliziavih sedišta u Solarisu stalno kliziš i moraš svaki čas da se podižeš, što je vrlo neprijatno. Budimo objektivni, Sada je Ikarbus bolji od Solarisa. Sa IK 298, Ikarbus se neće osramotiti.

Глас разума

20.12.2017. 16:27

@Radic - Или нека купују оно што је поздано, проверено, удобно, дуготрајно и добро (Mercedes, Volvo, Neoplan, Setra, Scania, ...) или нека уопште не купују. Да ФАП, Икарбус, Необус праве квалитетне аутобусе, куповали би их за потребе градског превоза у Паризу, Лондону, Цириху, Амстердаму, Стокхолму, Москви, Токију, Сеулу, Сиднеју, Торонту, итд. Ако не знаш где је паметно потрошити паре, гледај како, где и на који начин их троше успешнији и богатији од тебе. Није овај град богат да баца паре на ђубре.

Gspovac

20.12.2017. 18:56

@Radic - Ako se pozivaš na nekakav "glas razuma", moraš nešto i da znaš, a ne znaš. Prosipaš bajate priče o onom Ikarbusu koji je podvalio Beogradu 2008, zajedno sa svojim naručiteljima, kada je gradu isporučio 200 ušminkanih krševa, koji su kao novi bili krševi, a bili masno preplaćeni. Današnji Ikarbus je nešto drugo IK 208 je best autobus na Manovoj šasiji sa prvoklasnom klimom i grejanjem. Ovaj današnji grad neće baciti pare na djubre, a IK 208 nije djubre. Solo Ikarbus mercedesi nisu djubre.

Student

23.12.2017. 21:27

@Radic - Koliko su pojedini ljudi neinformisani, najbolje govori to da ne postoji Ikarbus IK 208, već je model o kojem pričate IK 218M, i nema veze sa kvalitetom. Već nakon 10 dana su autobusi škipali i truckali, kao da su 10 godina u eksploataciji, a ne 10 dana. Klima je bila uključena, ali je neefikasna i nije mogla ni malo da rashaldi autobus, iako su svi prozori bili zatovreni. WiFi nije instaliran u te Ikarbuse. Sve ovo bi ljudi možda i znali da se voze GSP-om, a ne da pišu komentare iz fotelje.

Jovann

30.12.2017. 00:40

Ja bih samo napomenuo da je 25.000.000.000dinara cena 2 kilometra metroa koji bi mogao da se radi i za godinu dana bismo imali liniju Vukov Spomenik-Terazije-NBG/Usce/ a vec sledece sa tolikim novcem i drugu liniju Prokop-Slavija-Trg Republike. Ali boze moj. Gradnja metro zapravo kosta ovoliko i ne mogu da se peru pare kao preko gsp-ovih "manjkova" i ikarbusa.