CRNOGORSKI HOTELI, VILE, APARTMANI U KRIZI: Odustaju od izdavanja, profit vide u prodaji

I. D. S.

27. 03. 2023. u 10:03

AGENCIJE za nekretnine poslednjih meseci masovno oglašavaju prodaju hotela, vila i apartmana, nude se razne kategorije turističkih objekata, a cene se kreću od par stotina hiljada evra, pa do 10 miliona. Razlog za masovno prodavanje turističkih kapaciteta dekan Fakulteta za biznis i turizam u Budvi Rade Ratković vidi u ne baš dobroj situaciji kada je crnogorski turizam u pitanju i slaboj rentabilnosti, dok prema nekim informacija, pojedini vlasnici trenutno vide dobru šansu za prodaju zbog velikog broja priliva stranaca, dominantno Ukrajinaca i Rusa.

ЦРНОГОРСКИ ХОТЕЛИ, ВИЛЕ, АПАРТМАНИ У КРИЗИ: Одустају од издавања, профит виде у продаји

Foto Shutterstock

Profesor Ratković navodi da je prema podacima sa kojima raspolaže, u Crnoj Gori ukupno registrovano oko 500 hotela, i zaključuje da se isti oglasi više puta ponavljaju. Ipak, da je ponuda za prodaju široka, ne čudi ga. Napominje da u Crnoj Gori dominiraju mali hoteli.

- Više od 30 godina u Crnoj Gori je omogućena gradnja sekundarnog stanovanja, dok veliki hoteli čine svega 10 odsto. To znači da su sve ostalo takozvani individualni i privatni smeštaj, a najviše je apartmana, odnosno stanova i kuća, što je, smatram, potpuno pogrešna turistička i urbanistička politika. Dakle, 90 odsto nekvalitetnog smeštaja diktira kvalitet turizma i zato naš turistički proizvod polako gubi - pojašnjava Ratković.

PONUDA VEĆA OD TRAŽNjE

U AGENCIJAMA za nekretnine kažu da su mnogi očekivali da će dolaskom velikog broja stranaca prodati nekretnine po značajno boljoj ceni i time dobro profitirati. Interesovanja ima međutim, dodaju da je daleko veća ponuda.

To je, kako je naveo, samo jedan od načina na koji se urušava ponuda Crne Gore, problematična je i kratka sezona, povećanje cena proteklih godina.

- Do relativno skoro važili smo za pristupačnu destinaciju, naročito za turiste sa dubljim džepom, a sada smo, kada je reč o maloprodajnoj trgovini, među najskupljim u Evropi, što je posledica dolaska značajnijeg broja turista u apartmane. Pravog turizma imamo malo, traje jako kratko i teško je rentabilno poslovati u takvim okolnostima. Pojedinačno, preduzetnici ne mogu ići na organizovano tržište, a umrežavanje turističkih kapaciteta kod nas gotovo da niko ne podstiče - poručuje dekan.

Još jedan od problema, koji prema njegovoj oceni utiče na rezultate u turizmu je neodlučnost. Kako je kazao, Crna Gora nikako da prelomi kojem će se tržištu okrenuti, te ističe da su zapadnoevropske države 2019. godine činile 35 odsto ukupnog broja turista, dok je kod drugih zemalja taj procenat išao i do 80.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

SVETSKI DAN BORBE PROTIV DIJABETESA: Izazovi i rešenja za prevenciju i kontrolu ove hronične bolesti