Najviše para za IPC

Z. RAJIĆ

10. 08. 2016. u 13:13

Највише пара за ИПЦ
Novinarska koalicija opštini Kula uputila kritike. Na konkursu za medije podeljeno 3,6 miliona dinara

KULA - Na konkursu za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja nedavno je u kulskoj opštini dodeljeno 3,6 miliona dinara. Od toga je 3,3 miliona pripalo Informativno-propagandnom centru (IPC) "Kula", a 300.000 dinara Klik radiju. Kritike na ovaj konkurs uputili su Koalicija novinarskih i medijskih udruženja (UNS, NUNS, NDNV, ANEM i "Lokal pres") i TV Kula, koja je najavila žalbu Upravnom sudu.

I novinarska koalicija i Dragan Jovanović, glavni i odgovorni urednik TV Kula, smatraju da je konkurs podešen tako da se veći deo novca usmeri ka jednom mediju. Reč je o drugom konkursu, pošto je prethodni, pre nekoliko meseci, poništen jer je Koalicija upozorila da je u opštinsku komisiju za ocenu medijskih projekata imenovan radnik opštinske uprave, što je suprotno zakonu.

- Novi konkurs je namenjen isključivo za sadržaje na jezicima nacionalnih manjina, što je protivzakonit i diskriminišući postupak. Iako smo više puta pokušali da dođemo do saznanja da li opština Kula namerava da raspiše još jedan konkurs za informisanje na većinskom jeziku, to nam dosad nije potvrđeno - navedeno je u saopštenju novinarske koalicije.

Projekat TV Kula nije prihvaćen sa obrazloženjem da ne sadrži potpunu dokumentaciju, jer na obrascu za specifikaciju troškova nedostaju potpis i pečat ovlašćenog lica.

- Na dokumentu koji, navodno, nije kompletan, nigde nije naznačeno mesto za pečat i potpis. Da smo negde na njega udarili pečat, moglo je da se desi da bude odbačen zato što je oskrnavljen. To se svuda u svetu naziva prevarom - ističe Jovanović.

On naglašava da su u konkursu pobrojani jezici nacionalnih manjina, koji su preslikani iz programske šeme radija IPC "Kula".

- To su rusinski, mađarski i ukrajinski, kao i nemački, koji nije službeni jezik. Tako je gotovo sav novac otišao informativnoj kući poznatoj po tome što ima više medija nego novinara (tri prema dva). Konkurs je očito napravljen da bi lokalna vlast imala svoja glasila. Radio Klik je tu samo da se Vlasi ne dosete - kaže Jovanović.


ŽALBA MOGLA DA SE IZBEGNE

NOVINAR Predrag Ćurčija, predsednik Komisije za ocenu medijskih projekata u Kuli, navodi da je opštinska stručna služba smatrala da samo jedan učesnik konkursa ispunjava sve uslove, ali da je njegov stav bio da se odobri novac i Klik radiju za pokretanje emisije na rusinskom jeziku.

- Stručna služba je mogla da upozori TV Kula na nedostatak potpisa i pečata i da se to u dokumentaciji otkloni. To bi bio pravi put da se žalba izbegne - napominje Ćurčija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije