Cepter: Praviću jahte za milijardere u Trstu, nisam srpski biznismen

Tanjug

01. 08. 2013. u 10:48

Milijarder tvrdi da mu je Hrvatska otela 400.000 evra za PDV na jahtu, pa je tužio državu pre dve godine i sada čeka presudu

ZAGREB- Srpski milijarder Filip Cepter tvrdi da mu je Hrvatska otela 400.000 evra za PDV na jahtu, da je zbog toga tužio državu pre dve godine i da sada čeka presudu.

Cepter je u intervjuu zagrebačkom "Jutarnjem listu" poručio da mu Hrvatska nije dala brodogradilište u Kraljevici, pa će zato, kako kaže, jahte za milijardere graditi u Trstu.

Cepter je otkrio da od pre dve nedelje pregovara o kupovini tršćanskog brodogradilišta.

"Oduvek sam želeo i želim da se bavim brodogradnjom jer mislim da je to dobar posao, ali pod uslovom da imate poseban proizvod. Ako budem proizvodio skupocene kvalitetne jahte, za takav proizvod uvek ću imati kupca. Ja ne moram da čekam narudžinu, imam novca i mogu da izgradim jahtu, pa je onda kao gotov proizvod ponudim kupcima", tvrdi Cepter.

Navodi se da je Cepterova jahta, trenutno usidrena na Brionima, lako uočljiva jer je u moru belih brodova, jedino njegova raznobojna i najveća od svih, što, kako se navodi, ne treba da čudi s obzirom na to da vredi oko 30 miliona evra.

Objašnjava da boje nije izabrao slučajno već zbog toga što želi da bude prepoznatljiv, pa je to učinio i sa svoja tri aviona u kojima, kako kaže, svako sedište je druge boje.

Upitan da li ima prijatelja među srpskim ili hrvatskim biznismenima, on kaže da nema i da bolje poznaje jedino velikog proizvođača šćera Miodraga Kostića.

Ističe da ga je u početku malo iritiralo to što su ga mediji predstavljali kao najbogatijeg Srbina jer, kaže, da on uopšte nije srpski biznismen već da je samo poreklom sa tih prostora.

"Ali, moje poslovne aktivnosti u Srbiji su male, jedva jedan posto, pa nisam srpski biznismen. Više mi to ne smeta, ustvari, ne dira me. Ja sam bisnismen u globalnoj, svetskoj priči s firmama u više od 40 zemalja, a kvalifikacija srpski biznismeni vezana je uglavnom za Srbiju i regiju", kaže Cepter.

Na opasku da su mnogi biznismeni sa ovih prostora završili u bankrotu, pod istragom, a neki i u zatvoru poput Miroslava Miškovića, Cepter kaže:

"U svim državama u tranziciji drugačija je situacija nego u uređenim političkim i ekonomskim sistemima. Bez pomoći političke infrastrukture, u njima je nemoguće stvoriti veliki biznis. Ne znam kako bih ovde ili u Srbiji i ja lično mogao sam napraviti posao vredan milijarde, bez obzira na svoje znanje i sposobnost. Velika je greška to što ljude često ponese novac; misle da je novac moć, pa stoga postaju neograničeno arogantni prema političarima i onima koji su ih stvarali. Ne čudi što neki završe u zatvoru. Kad bi se 'Pandorina kutija' otvorila do kraja, shvatilo bi se koliko su gotovo svi umreženi... Ipak poštujem svaki izvanredni uspeh".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (46)

g-đa

01.08.2013. 11:23

Naravno ,kad sam ja jurnula da kupim one njegove šerpetine još 89-te,koje iskreno rečeno nisu nešto.

Radojko

01.08.2013. 16:14

@g-đa - A tek viljuške i kašike.Kad udariš zube njima,otpadaju, i glava boli,a moraš da zineš baš mnogo,da bi se nahranio.

Lela

01.08.2013. 18:42

@g-đa - Računaju da ste bogati i da nabadate na viljušku odmah cijeli jagnjeći but.

g-đa

01.08.2013. 11:40

Naravno,kad smo svi jurnuli krajem 80-tih da kupujemo one njegove šerpetine,koje su bile veoma skupe,a definitivno nisu ništa naročito.Rešetka za supu u mom kompletu je bila većih dimenzija od šerpe ,pa nikad nije ni korišćena.Mislim da je tu bila neka finansijska odskočna daska.Pa kozmetičke kreme ,pa aparati za kafu ,servisi od porcelana,papreni a u stvari kineski,malo brendirani itd.Sve u svemu snalažljiv čovek.

Lela

01.08.2013. 18:40

@g-đa - Moja mama koristi te njihove šerpe i prezadovoljna je, a njen porcelanski servis sam dobro pregledala i nisam našla niti jedan "feler", tačku, prugu ili kakvu sitnu mrlju. Roba mu jeste preskupa, naročito za naše uslove, ali se ne može poreći kvaliteta.

seljak LA

01.08.2013. 19:33

@g-đa - Gospdjjo, ako ti ne odgovara Zepter lonci i sherpe imam predlog di ce se snadjes iz cuga, kupi more bosanski lonac, to ti je zemljani lonac. Rdjavom sve smeta PS odakle ti bre tolike pare da ti to kupis, a?.

swicer

01.08.2013. 20:25

@g-đa - Odskocna daska Cepteru je bio Geneks on je bio prestavnik Geneksa za Evropu e sad vidite gde je Geneks a gde Cepter . Kad uzmes tudje pravis pare lako jer si rasterecen ako i propadnes nisi si se znoijo za to. Ja sa ponosom kazem da samSrbin pa nema para koje bi mi promenile prezime . Cemu pare kad si bez korena. Nekome to mozda nije vezno meni jeste.

Krle

01.08.2013. 11:47

Cepter cini mi se ima vrlo kvalitetna brodogradilista u Vojvodini iz kojih bi mogao raditi vrhunske jahte cak i do stotinak metara.

Logic

01.08.2013. 13:54

Baš lepo - pošto ga iritira označavanje "najbogatiji srpski biznismen" sad je označen kao "srpski milijarder". Samo nek se on nama ne naljuti, pa da zatvori onu rupu na poklopcu, makar mu otišlo 1% biznisa.

Moni

01.08.2013. 20:26

@Logic - Pobogu koliko nepismenih i glupih a pišu komentare. Čovek je rekao nisam srpski biznismen I NIJE. Firmu je otvorio u Austriji tamo radi i tamo živi. Jedini koji su nešto napravili od svojih parta a vaše vredjanje ste oterali mnoge srbe. Srbijo stidi se tvojih prostaka. Čovek nije rekao da nije srbin već da nije srpski biznismen.

Logic

01.08.2013. 21:06

@Logic - "... a vaše vređanje ste oterali mnoge srbe" reče Moni. I reče nešto o nepismenim, glupim i prostacima kojih Srbija treba da se stidi. Moni, ne znam kojim jezikom pišeš, ali ovo nije srpski jezik pismene osobe.

DejanBg

01.08.2013. 15:00

Pa, odavno je poznato da moralne gromade i ljudine ne treba tražiti među bogatima. To je svet za sebe, sastavljen od beskrupuloznosti, pohlepe i površnosti i tu nema ni nacionalnosti ni odanosti i ljubavi ( i patriotizam je vrsta ljubavi) ni plemenitih ciljeva. Posebno ako se radi o ljudima sa prostora Istočne Evrope koji poslednjih 80 godina i nisu učeni drugoj odanosti nego odanosti partijskom vrhu ili uopšteno autoritetima. To je perverzija ljubavi

predrag

01.08.2013. 18:14

@DejanBg - Bravo .Za ovaj komentar je malo kiknuti na "preporucujem" pogodak u cilj

baunti

01.08.2013. 18:59

@DejanBg - Takvi su i zapadnjaci. Javno isticu potrebu za patriotizmom, ali samo dok njima finansijski odgovara. Bill Gates je svojevremeno prijetio da ce iseliti Microsoft u Kanadu ili na Karibe kada ga je americka vlada pritisla da pravi softver po njihovom nahodjenju. Zapad je pun sociopata koji sjede na vrhovima velikih firmi, ubiru velike prihode, i ravno ih zabole za "njihov" narod... To je univerzalno covjecje prokletstvo.

momcilo

01.08.2013. 15:01

juce se Srbije odrice Ana, danas Cepter, neznam ko ce biti sutra, ali mi je zao svih njih jer se stide sami sebe. a ako je teska situacija u Srbiji neznaci da treba da se stidimo svoje nacije I svoje zemlje, I ekonomski teska situacija ce proci pre ili kasnije, a oni Srbi koji izdrze I ostanu kao Srbi imace se cemu radovati.

Lela

01.08.2013. 18:36

@momcilo - Cepteri su još i dobri, nekog traga će ostati poslije njih u Srbiji, a Ivanovićeva kad se prestane baviti tenisom, ostat će samo ona slika s Klintonom.

baunti

01.08.2013. 18:56

@momcilo - Ana se nije odrekla srpstva, ali je shvatila da je zivot prekratak i da zeli da ga prozivi negdje gdje joj se svidja. I meni se svidja ideja zivota na moru negdje, ali nemam para za to, ali bih rado. I zbog toga nisam manje Srbin. Zepter je nesto drugo - covjeka su definitivno popile pare. On je zaboravio ko je i odakle je, ali ga ne krivim s' obzirom na nivo korupcije u danasnjoj Srbiji gdje je nemoguce pokrenuti bilo kakav posao od drzavnih lihvara koji samo vicu "a koliki je moj dio?"

Goran Stojanović

01.08.2013. 15:10

Ovakvi sposobni i pošteni ljudi su preko potrbni ovoj državi,sa svojim kapitalom i svetskim sposobnostima.Nisam član niti jede stranke,ali ako ovaj čovek napravi pol.stranku sa sposbnim i poštenim rukovodstvom,spreman sam da mu se pridružim i pružim svoj skroman doprinos njegovom političkom uspehu.

Marko

01.08.2013. 15:34

"Bez pomoći političke infrastrukture, u njima je nemoguće stvoriti veliki biznis. ". Odlično rečeno, njemu to nije trebalo i u tome je razlika ......

Andrej

01.08.2013. 15:44

Da, nažalost, to nije usamljen slučaj. Ljudi koji bi trebalo da budu SRPSKA elita su samo imenom i prezimenom Srbi (doduše, ovaj je čak promenio svoje srpsko ime i prezime). Šta reći? Žalosno. Da, ja i takvi ljudi zaista ne pripadamo istom narodu. Ja sa ponosom ističem da sam Srbin! Kakvi su da su, moji su!

pera

01.08.2013. 16:29

Sloba mu dao da cuva pare a on uobrazio da su njegove i da ih je on znojem zaradio,seljacina iz istocne srbije

Moni

01.08.2013. 20:21

@pera - Milan Janković Cepter je iz Bosne a u Beograd je došao na studije i tu ostao. Na fakultetu upoznaje svoju sadašnju ženu, ženi se i odlazi u Austriju. Tamo počinje biznis i tamo se OBOGATIO! Niko nema prava da nekog naziva seljakom. Treće svi bi voleli da ste na njegovom mestu. Zavidnici, zlobnici POCRKAJTE od zlobe!

GALEB BIJELI

01.08.2013. 16:38

Nije objasnio da li je bio voljan preuzeti neizmirene obveze-dugovanja brodogradilišta Kraljevica. Zato zaključujem da je odbijen i istog razloga kao i zagrepčanin D. Končar.

baunti

01.08.2013. 18:52

@GALEB BIJELI - Pa znas kako ide - milijarder se ne postaje pisanjem cekova. :)))

Srki

01.08.2013. 19:42

@GALEB BIJELI - preuzimanje je bilo aktualno pre 2 godine cini mi se. Hteo je od 600 zaposlenih da ostavi 200 i da preuzme brodogradiliste i dugove i jos da plati nesto, ali ocito je to rezervirano za neke domace. Bit ce podeljeno na nekolko delova i prodano

Србенда

01.08.2013. 16:40

A ko ce tebe da tuzi za prvi milion i nelegalni MLM i piramidalni sistem prodaje serpi i lonaca...

seljak LA

01.08.2013. 17:32

Mnogo bre bratee seljackih komentara pa to je bol i sramota, vi bi bre i samostalnog trfikanta zatvorili jer nvas je strah da se ne obogati, al sta cete dripac ostaje dripac, a bogat naravno ostaje bogat. Ovi sto mu tepju srpski biznismen ocese ocesu neku paru. Cepteru drzim ti palceve(moje) da jos zaradjujes, mene ko ---- kad neznam da se snadjem, pravi pare i uzivaj.

twilight

01.08.2013. 17:46

Pa ako se određuje prema nacionalnosti logično da ćemo reći srpski biznismen, neću reći da je kineski! Uostalom ne može da kaže da je ,,SAMO'' porijeklom sa ,,TIH'' prostora. On potiče iz mog grada i tu dolazi svake godine ima još i živu majku koja također živi ovdje, u hotelu koji je on izgradio. Samo su srspki biznismeni i sl. 'svjetski' a svi ostali imaju svoje JA!

twilight

01.08.2013. 19:02

,,Nisam srpski biznismen.'' Reklo bi se ili nije biznismen ili nije srbin... kad ono on i jedno i drugo!

Krle

01.08.2013. 19:09

cesto vidim remorkere koji su gradjeni u nasim brodogradilistima pre 40-50 godina. Remek dela ondasnjih brodograditelja. Ni danas nisu za postideti.

ZG

01.08.2013. 20:02

Zepter laže! Na 30 mil. Eura vrijednu jahtu bi morao platiti 25% hrvatskog PDV-a, a to je 7.5 miliona Eura, tih 400.000 Eur je bila vjerovatno neka kazna kojom je za nešto u vezi te jahte kažnjen!

Darak

01.08.2013. 20:20

Човек је у фазону гледам си посо, ко ће да се млати са нашом администрацијом и зашто би то себи радио?

Darak

01.08.2013. 20:21

Док поплаћаш све таксе и (подмажеш) где треба... а и даље (неизвесна) реализација, за то време у Италији завршиш све папире и почнеш са радом. Из овог примера се види да ни Хрватска није далеко одмакла.

Joe

01.08.2013. 20:33

Pametan covek sto se odmah ogradjuje i kaze da nije srpski biznismen. Inace bi ga ekipa na vrhu odmah uhapsila bar na par meseci i dok im ne plati koji milion. Jer em niti sme ni jedan srbin da uspe u biznisu i daleko bilo obogati se, em bi dobili poverenje narodnih masa kojima je jedina uteha u zivotu ostala ona stara srpska da vide da komsiji bar crkne krava.

OptimusPrime81

01.08.2013. 20:40

Neznam šta je to Cepter stvarao u Srbiji, znam da je stvarao na zapadu.Ne ulazim u njegovo porijeklo, odakle je, jer se u poslovnom svijetu računa samo uspjeh, a tamo nema ni vjere ni nacije osim novca i uspjeha.Šta ste napali, ako kaže da nije srpski biznismen ( a većina su kriminalci )

Zepterina

01.08.2013. 20:43

Zepter jasno kaze da nije "srpski biznismen" jer je svoj biznis izgradio vani. On ovde ne govori o svom rodu, vec o poslu. Miskovic je npr srpski biznismen....a Karleusa srpska madona ;)

radoje

01.08.2013. 22:24

neko je malo neiskren.Pa Zepter je kupio brodogradiliste u Beogradu, mogao bi da pravi kakve hoce brodove , a ne pravi samo ga je ugasio i iznajmljuje kao magacin.eno pogledajte reklame Zepter kad idete preko novog mosta na Adi upropastio nase brodogradiliste....

Dule Los Angeles

01.08.2013. 22:45

Moja Firma je bila klijent "Cepter Banke",i bavila se izvozom.Bili su predivni i obecavali povoljne izvozne izvozne .Ali,uvek su mi dinarsku protivvrednost isplacivali 4-5 dana kasnije.Ukljucujuci vikend!Za to vreme dinar je gubio i gubio vrednost.Kad sam trazio kredit,direktor mi je rekao da su obecanja bila u propagandne svrhe! I da je ON licno zbranio kredite,kao i da se isplate vrse sa zakasnjenjem