DRŽAVNI sekretar Ministarstva građevinarstva Miodrag Poledica uhapšen je u ponedeljak po nalogu Tužilaštva za organizovani kriminal. On je, zajedno sa Miroljubom Jevtićem, nedavno uhapšenim v. d. direktora "Infrastruktura železnica Srbije", osumnjičen za zloupotrebu službenog položaja u vezi sa tenderom za rekonstrukciju pruge preko Pančevačkog mosta koja je rađena od avgusta 2018. do maja 2019. godine.

Lisice na ruke stavljene su još dvojici osumnjičenih iz "Infrastrukture" - Branimiru Alimpiću, iz Sektora za nabavke, i Predragu Ćurčiću, zameniku direktora Sektora za građevinske poslove. Privedeni su i direktor Privrednog društva za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP Zoran Stanojević i Mirko Međo, direktor firme "Ingrap Omni". Oni će u utorak biti privedeni na saslušanje u Tužilaštvo.


PROČITAJTE JOŠ - Pogledajte kako je uhapšen direktor "Infrastruktura železnica Srbije", osumnjičen da je primio mito od 10.000 evra (VIDEO)

Tužilaštvo sumnja da su Jevtić, Alimpić i Ćurčić u postupcima javne nabavke zloupotrebili svoja ovlašćenja i službene položaje, kako bi favorizovali ZGOP u dobijanju poslova izvođenja radova na železnici. U tome im je, kako se sumnja, pomogao Miodrag Poledica, koji je tražio da se ubrza postupak rekonstrukcije, pa je izvođač izabran direktnom pogodbom. Osumnjičeni direktor preduzeća "Ingrap Omni" je, navodno, davao "uslužne ponude" kojima je obezbeđivana izvesnost dobijanja posla na tenderima za ZGOP.

Ova hapšenja samo su nastavak akcije Tužilaštva od 10. januara, kada je uhapšen v. d. direktora "Infrastrukture" Miroljub Jevtić. Kako "Novosti" nezvanično saznaju, jedan od spornih tendera zbog kojih su "pali" zaposleni u "Infrastrukturi" je i rekonstrukcija pruge Požarevac - Majdanpek. Osumnjičeni su, navodno, prikazivali da je obnovljena cela trasa, a u stvari su koloseci samo delimično rekonstruisani - umesto novih, stavljani su polovni pragovi. Na ove nepravilnosti i malverzacije ukazali su u svom izveštaju krajem prošle godine i državni revizori.

Foto P.Milošević

- Na pojedinim delovima uopšte nije ni rađena rekonstrukcija na gornjem i donjem stroju, dok su na nekim renoviranim deonicama drveni pragovi zamenjeni polovnim betonskim pragovima i polovnim šinama - kaže izvor "Novosti". - Na većem delu pruge nije sipana dovoljna količina kamena tucanika, kako bi se uradilo mašinsko regulisanje po pravilnicima mašinske struke. To direktno ugrožava bezbednost odvijanja železničkog saobraćaja. Na pojedinim delovima brzina je i posle remonta ostala 10 kilometara na čas, a i dalje ima oko dvadeset laganih vožnji.


PET SVEDOKA ČEKA SASLUŠANjE

U PRVOM postupku protiv Miroljuba Jevtića, zbog sumnje da je primio mito od 10.000 evra, u petak će biti saslušano pet svedoka, koji su svi zaposleni u "Infrastrukturi". Jevtić je i dalje u pritvoru, dok se ostali osumnjičeni u tom slučaju brane sa slobode. On je osumnjičen da je neosnovano i nepotrebno angažovao advokate na poslovima eksproprijacije zemljišta na trasama brzih pruga i da je uzimao mito.

Foto Tanjug/D.Nikolić

Pojedini mediji su objavili da je Jevtić navodno rekao da je deo novca od mita davao na ruke Zorani Mihajlović, a da sa nezakonitim radnjama veze ima i njen suprug. Međutim, Jevtićev advokat je demantovao te navode.


MIHAJLOVIĆEVA: NE SUMNjAM U SARADNIKA

MINISTARKA građevinarstva Zorana Mihajlović u ponedeljak je izjavila da Ministarstvo na čijem je čelu i ona lično daju punu podršku nadležnim organima u borbi protiv korupcije.

PROČITAJTE JOŠ - Direktoru „Infrastruktura železnice“ određen PRITVOR, ostali se brane sa slobode


- Svi zaposleni u Ministarstvu i ja, u svakom trenutku stojimo na raspolaganju za pružanje svih potrebnih informacija - rekla je Mihajlovićeva. - S druge strane, zasada nemam nijedan razlog da poverujem da je državni sekretar Ministarstva Miodrag Poledica umešan u radnje koje mu se stavljaju na teret.