Evo na šta se građani žale: Povećane cene, neisplaćene zarade...

Tanjug

26. 03. 2020. u 17:53

Ево на шта се грађани жале: Повећане цене, неисплаћене зараде...

Depositphotos

Na novootvoreni broj telefona za prijavljivanje nezakonitosti tokom epidemije korona virusa građani se najviše žale na povećane cene namirnica, maski i rukavica, ali i na pretnje otkazom, neisplaćene zarade i rad pojedinih kafića
Na novootvoreni broj telefona za prijavljivanje nezakonitosti tokom epidemije korona virusa građani se najviše žale na povećane cene namirnica, maski i rukavica, ali i na pretnje otkazom, neisplaćene zarade i rad pojedinih kafića, restorana, pa čak i jednog tržnog centra u provinciji.


Prema rečima predstavnika Kontakt centra za prijavu nezakonitosti tokom epidemije korona virusa Jovice Damnjanovića, operateri su juče, prvog radnog dana, imali između 160 i 170 prijava, a danas do 12 časova oko 80.


“Kontakt centar je zvanično juče počeo sa radom. Funkcija ovog centra je da građani i privrednici mogu da prijave probleme u vreme korona virusa za sve nepravilnosti koje uoče, a vezano za rad na crno, sivu ekonomiju i rad privrednih društava ili preduzetnika”, objasnio je za Tanjug Damnjanović.


Kaže da je kontakt centar isključivo za probleme koje su u nadležnosti republičkih inspekcija, a, dodaje, bilo je i onih građana koji su se žalili na probleme koje su na nivou lokalnih samouprava ili autonomne pokrajine.


Čak i u tim situacijama, ističe Damnjanović, operateri upućuju građane kome da se obrate i koje telefone i adrese da kontaktiraju.


“Juče smo do kraja radnog dana, računajući i posle podne kada su građani ostavljali glasovne poruke, imali između 160 i 170 prijava, a danas do 12 sati bilo je 80 predmeta koji smo primili i prosledili inspekcijama. Žale se na podizanje cena osnovnih životnih namirnica, zaštitnih sredstava, bilo je problema vezano za rad pojedinih kafića, restorana, tržnih centara, najave nekih otpuštanja radnika ili neisplaćivanje plata”, naveo je Damnjanović.


Kaže da operateri kontakt centara primaju pozive svakog radnog dana od 9 do 16 časova na broj 011/6350-322, a posle 16 časova i vikendom građani i privrednici mogu svoje prijave da ostavljaju popunjavanjem formulara na sajtu www.inspektor.gov.rs ili govornom porukom.


Prijave se ostavljaju anonimno, a građani koji budu želi da znaju šta se desilo sa prijavom koju su podneli mogu da ostave svoj kontakt i budu obavešteni u roku od 72 sata kome je njihov predmet prosleđen.


U kontakt centru zaposleno je ukupno sedmoro ljudi, od toga tri analitičara i četiri kol-operatera, među kojima je Miloš Jovanović koji za Tanjug kaže da je od juče uneo oko 90 predmeta građana i primo još toliko poziva koji nisu u nadležnosti republičke inspekcije.


“Najviše se žale na podizanje cena, ali i na nestašicu nekih proizvoda koja nije u našoj nadležnosti. Prijavljuju da se ne poštuju mere za prevenciju širenja virusa, kao što je na primer da se u pojedinim radnjama prima previše potrošača, da radnici ne nose maske i rukavice”, istakao je Jovanović.


Osnovni podaci, navodi on, koje bi građani trebalo da dostave jesu koje su to firme, u kom mestu se nalaze, koji je prekršaj napravljen, a nakon toga se ti podaci šalju određenoj inspekciji koja izlazi na teren i proverava.


Upitan da li je bilo više poziva građana iz većih gradova ili manjih sredina, navodi da ih ima pođednako, s tim što su u manjim sredinama, kaže, prekršaji mnogo veći nego u gradovima.


“U Beogradu su prekršaji uglavnom da je, na primer, cena limuna skočila za 20 dinara, dok u manjim srednima to mogu da budu veći problemi, kao što je tržni centar koji je radio u nekom selu, ili radnici koji dolaze u kontakt sa zaraženim ljudima, a moraju da dolaze na posao…”, ispričao je Jovanović.


Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji.


EBRD je u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica epidemije na rast sive ekonomije omogućila da kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.


Ono što građni i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija, kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (27)

Jana

26.03.2020. 18:06

Ti koji podizu cene i u ovakvoj situaciji jure da ostvare extra prpfit, kao i oni koji otpustaju radnike nisu ljudi, to su neljudi koji zasluzuju da im posao stane.

Ema

26.03.2020. 18:06

Inspekcija da reaguje i da oštro kazni sve one koji koriste ovako tesku situaciju ,da varaju ljude,zarad lične materijalne koristi!

star

26.03.2020. 18:13

Ima svakakvih ljudi u našoj zemlji, koji će iskoristiti ovako tešku prilku da steknu ličnu korist.

МАЈА

26.03.2020. 18:19

срамота је што једни ову ситуацију користе да зараде а други дају отказе

Branko

26.03.2020. 18:20

Neki svim silama se trude da iz samo koristi bukvalno pljačkaju narod. Sva je sreća pa imaju gde da se žale. Prema takvim koji zloupotrebljavaju ovu tešku situaciju treba da budu maksimalno kažnjeni.

Teodora

26.03.2020. 18:25

Baš su ljudi nemarni i svašta rade. Nadam se da će, kada se sve ovo sredi, krivično odgovarati za svoje postupke.

Daliborka

26.03.2020. 18:46

Sramota za sve one koji zloupotrbljavaju ovu i tako tešku situaciju za građane,nadam se da će biti adekvatno sankcionisani.

Sofija Milanovic

26.03.2020. 18:47

Svim onima koji rade sve ove stvari u ovakvim situacijama, nek im je na cast i na dusu. Nemam drugi komentar. Sramota za pojedince. I naravno da ih treba prijaviti.

Дачо

26.03.2020. 18:49

Па треба бити "цинкарош",замислите да је нешто пуно горе како би се неки понашали,само би себи дали ордење,зар не

goga

26.03.2020. 18:56

Sve negativne aktivnosti nesavesnih i bezobraznih poslodavaca treba svakako prijaviti kako bi se moglo reagovati na vreme.Inspekcije će odraditi svoj posao samo treba prijaviti.

Stole

26.03.2020. 19:02

Putin je to objasnio na najbolji nacin , imali su mogucnost da zarade , a sad gube i tu mogćnost oduzmeš dozvolu za rad i gotovo!

Rajko

26.03.2020. 19:02

Svako ko zeli da se obogati na nezakonit nacin za vreme vanrednog stanja,treba pod hitno da odgovara i bude kaznjen.

Ana

26.03.2020. 19:03

Gledano celokupnu situaciju danas nikome nije lako. Nije lako drzavi, privatniku, a ni radniku. Trebace nam svima puno snage da izdrzimo sve krize koje je sa sobom donela epidemija.

Nina

26.03.2020. 19:10

Svako ko povecava cene namirnica maski i drugih proizvoda, za vreme epidemije korona virusa, treba biti najstroze kaznjen.

Milojko

26.03.2020. 19:33

Od uvek je bilo ratnih profitera, ali danas sa ovom tehnikom mislim da može da im se stane na put i da i oni snose posledice nevolje a ne da iz nevolje za sebe izvlače i dodatnu korist.

nn

26.03.2020. 19:35

Dobro je sto gradjani imaju opciju da pozovu i da se zale, svaka nepravilnost treba da bude prijavljena i da oni koji to cine odgovaraju za svoje postupke.

Ceda

26.03.2020. 19:57

Novootvoreni kol centri ce pomoci drzavi da nakon provera informacija koje dobje, reaguje i spreci zlupotrebe.

Stefan

27.03.2020. 06:57

Sramotno je da je medju prvima sa otpuštanjem zaposlenih krenuo visoki funkcioner SPS-a Tončev.