SIGNAL DA FIJAT OSTAJE U SRBIJI: Novi šumadinac stiže godine

M. ĐOŠOVIĆ

15. 09. 2018. u 08:32

СИГНАЛ ДА ФИЈАТ ОСТАЈЕ У СРБИЈИ: Нови шумадинац стиже године
Signal iz Torina - "Fijat" definitivno ostaje u Kragujevcu. Počela serijska proizvodnja modela "500L" sa hibridnim pogonom

KOMPANIJA "Fijat-Krajsler automobili", saznaju "Novosti", definitivno nastavlja rad u Kragujevcu - i posle isteka desetogodišnjeg ugovora, 29. septembra, a u pogonima ove fabrike već je počela serijska proizvodnja modela "500L" sa hibridnim pogonom. Uskoro u centru Šumadije počinje i montaža ovog modela sa elektromotorom. Potpuno novi model automobila bi sa proizvodnih traka mogao da siđe već u drugoj polovini naredne godine.

Novi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između FKA i države Srbije suštinski se neće menjati u odnosu na prethodnu deceniju, "signalizirali" su zvaničnici kompanije iz Torina poslovodstvu "Fijat Srbija". Neće biti otpuštanja radnika, a trenutni tržišni adut Fabrike automobila u Kragujevcu je model "500L" sa hibridnim pogonom, čija proizvodnja je uhodavana posle kolektivnog godišnjeg odmora, u avgustu. Serijska proizvodnja je počela ove nedelje, a uskoro počinje i montaža ovog automobila sa ugrađenim elektromotorom.

Poslovodstvu torinsko-srpske fabrike biće prezentovani, kako je najavljeno, svi bitni detalji novog ugovora 18. ili 19.septembra. To će učiniti lično Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje fabrika u Evropi, i Silvija Verneti, čelnica kompanije u Kragujevcu.

Pročitajte još - Još postoji ruska nada za "fijat 500 L"


Za razliku od prethodnog ugovora, kako "Novosti" saznaju, kompanija iz Torina će izgubiti povlastice koje je uživala u prethodnih deset godina. Ova firma će, kako saznajemo, posle potpisivanja novog ugovora, plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika zaposlenih u FKA i kod kooperanata te firme, koji posluju u Industrijskoj zoni "Grošnica". Izmirivaće se i obaveze na dobit, imovinu i PDV. Novi ugovor će značajno ojačati i kasu Gradske uprave Kragujevca, s obzirom na to da se FKA prostire na više od 140 hektara, a da komponentaši proizvode rezervne delove na oko 30 hektara u industrijskoj zoni. Stručnjaci tvrde, konačno ozbiljna dobit - za sve.

DOBRA VEST

ČELNICI sindikata i dalje su zabrinuti zbog neizvesnosti oko potpisivanja novog ugovora, te angažovanja uposlenih u narednom periodu. Nezvaničnu, ali pouzdanu, informaciju o nastavku redovne proizvodnje u fabrici dočekali su sa olakšanjem, ali dodaju da će biti u nevrici dok ne dobiju čvrste garancije o potpisavanju ugovora.

PROJEKCIJE I NOVI MODEL

FABRIKA FKA je projektovana za proizvodnju oko 300.000 automobila godišnje. Sa trake je, bez većih problema, u početku serijske proizvodnje modela "500L", silazilo i do 120.000 automobila. U određenim fazama montažne linije su testirane i za proizvodnju 180.000 vozila godišnje. Sve provere su uspešno završene.

U toku ove godine tržištu je plasirano oko 50.000 automobila. Proizvodnja se "štimuje" prema zahtevima kupaca. Očekuje se da novi adut na hibridni pogon "pogura" potražnju u naredna tri meseca, a model na elektro-pogon proces prodaje unapredi početkom naredne godine. Nakon toga bi, kako saznajemo, usledila i proizvodnja novog modela.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

Sm

15.09.2018. 08:39

Ružan auto do bola.Da je 7000 eura cena sa ful opremom svi bi ga vozili pa makar i ružan bio.

PG-CG

15.09.2018. 08:51

Investicije, ukidanje Zakona o smanjenju penzija, povećanje plata, RTB Bor... "Šumadinac"... Kinezi... Dobra je to stvar, ali šta se iza brda valja - možda je sve to pokriće za sve izvjesniju predaju Kosova (bez sjevera) Albancima...

Milacic

15.09.2018. 21:43

@PG-CG - “ Da me rani neko drugi prelezo bi rane sporo, kako ovo da prebolim shta uchini Crna Goro !? ”

radnik FCA

15.09.2018. 09:12

Nema novog modela, nema ni hibrida u fabrici. Odakle vam ove informacije. Radnik sam Fiata, u fabrici nije stigao hibridni motor. Ako ga i bude to nije nov model, vec stari sa hibridnim motorom. Ako i bude hibridnog motora za 1 do 2 godine, prodavace se u malom broju komada. Koliko hibridnih automobila se proda u Evropi. Odgovor jako malo. Od cega ce ziveti fabrika sa tako malom prodajom.

Любитель

15.09.2018. 09:18

Дакле, због овог је уговор био тајна. Ништа нису плаћали ни Граду ни држави.

DW

15.09.2018. 09:22

Ostaje Fijat, ali sa još jednom smenom manje. Hibridni Fijat 500 L nije novi model, a i ne znam ko će da ga kupuje?

Posmatrač iz Nemačke

15.09.2018. 09:27

Dobro, možda će FIAT i ostati u Srbiji. Objasnite nam koliko će taj "ostanak" koštati Srbe jer naša nesposobna vlada godinama sufinanira Fiat raznim dotacijama, odustajanjem od naplate poreza itd. Nemačka stručna glasila pišu o sumi od 1,5 do 2 milijarde €! Nije mi jasno kojom se idejom rukovode naši toboži "stručnjaci" kada bacaju tolike pare da bi Fiat zapošljavao samo oko 1500 ljudi! Podvucite crtu, zatvorite Fiat a pare koje dajete Italijanima dajte radnicima da pokenu svoj biznis!

Niko

15.09.2018. 09:45

a hoce li biti prilagodjena cena nasim uslovima??? Jel neko zna sta se sve pravi od delovu u srbiji??? gde se pravi menjac...motor...karoserija...akumulatori...gume...stakla...klimatizace

Budjoni

15.09.2018. 10:19

Nakon 10 godina priznanje; Doprinose, poreze nisu plaćali a subvencije dobijali ! Zato su smanjene penzije i plate. Za ovakve i slične ugovore neko treba da odgovara i ostatak života provede " ugovorno" u Zabeli !

alfa...!

16.09.2018. 14:16

Može da bude deset puta hibrid,nikad više made in Kragujevac što se tiče automobila,nekad smo,mi kupci,finansirali Zastavu kupujući njihove nekvalitetne automobile,dok se rukovodioci Zastave nisu ni malo potrudili za kvalitet svojih vozila...