Plaća se i atest za skidanje sa gasa
18. 01. 2018. u 22:02
Sve veći broj vozača se odlučuje da iz svojih automobila izvadi plinski uređaj, ali i to je trošak. Cena ovog neophodnog papira je 8.400, plus demontaža koja košta od 4.500 do 7.000 dinara
Foto: N. Fifić
VOZAČI koji iz bilo kog razloga reše da iz svojih automobila izvade, demontiraju auto-gasni uređaj moraće ponovo da atestiraju svoje vozilo i za tu uslugu plate 8.400 dinara. Naravno, ni demontaža gasnog uređaja nije besplatna dok se cene, za putničke automobile, kreću od 4.500 do 7.000 dinara.
- U našem servisu demontaža uređaja za auto-gas košta 6.000 dinara - kaže nam Zoran S. iz jednog od najpoznatijih beogradskih auto-servisa u kome se ugrađuju (i demontiraju) nekada veoma popularni uređaji uz pomoć kojih automobil za pogon koristi TNG (auto-plin).
U ovom, kao i u još nekoliko servisa, određenim danom je moguće izvršiti i neophodni atest (dolaze stručnjaci AMSS) vozila što vlasniku uštedi i vreme i novac potreban da se vozilo vozi do nekog od centara Auto-moto saveza Srbije.
- Kod nas u servisu AMSS ateste radi sredom i za to je potrebno da, ukupno izdvojite, sa taksama i obavezama prema Agenciji za bezbednost saobraćaja još 8.400 dinara. Naravno, sleduje i odlazak na tehnički pregled pa je najbolje celu ovu operaciju uraditi u vreme registracije vozila - savetuje naš sagovornik.
On, za "Novosti", kaže i da je sve više vlasnika vozila koji se odlučuju da izvade gasne uređaje.
Razlog tome je sve manja isplativost korišćenja auto-gasa u odnosu na benzin. Računice pokazuju da je opravdanost ulaganja u ovu opremu samo u slučaju kada cena TNG iznosi manje od 50 odsto cene benzina. Po sadašnjim cenama benzina od oko 143-146 dinara za litar i oko 75-80 dinara za litar TNG jasno je da se korišćenje ovog derivata ne isplati ukoliko vozilo godišnje prelazi manju kilometražu.
PROČITAJTE I: Auto-plin skuplji i do šest dinara
- TNG u Srbiji je najskuplji u regionu. U Bosni je upola jeftiniji pa sam, posle dugog niza godina koliko se vozim na plin, odlučio da se vratim na benzin - kaže nam Đorđe Jović iz Zemuna.
On kaže da mu je "kap koja je prelila čašu" atest koji umesto na sedam godina, koliko je bilo pre neku godinu kada je ugradio plin, sada potrebno raditi svakih pet godina.
- Dodajte i zamenu rezervoara-boce za TNG, pa cenu saglasnosti proizvođača vozila za prepravke prilikom atesta, silnu papirologiju, dangubu...
brazilko
18.01.2018. 22:12
jadan je ovaj narod.
Moguce da se ne isplati ko predje mesecno 200 km, ja svaki dan predjem oko250km i te tako mi se isplati cak mi je jeftinije nego dizela da vozim , a atest svake 5 godine je OK i svakih 10000km zamena filtera , servis je obavezan ako hocete da radi kako treba na plin, servis je 15e
Kad se svi navuku na plin,onda se podigne njena cena.Kada svi pređu na benzin,gas će da pojeftini..i tako u krug.Uvek po našoj grbači.
@Mrgud - Tacno tako al sad ima puno administracije i kosta bilo sta pa i da dises ,dosetili se dzabolebarosi da otimaju mozda i gore nego ikad ,od 2009 na o amo od krize svi otimaju samo tako ,to ni komunisti nisu radili,prosla su sva vremena bilo kakve slobode ona danas kosta puno para.
Uskoro ćemo iz automobila vaditi i motre i prodavati ih u otpad, jer se više ne isplati da se vozi ni na benzin i dizel . Drumske secikese su nas i do sad pljačkale paprenim cenama derivata , sada kada sirova nafta poskupljuje ,pa još kad dolar počne da raste , cena bezina i dizela ide preko 200d.
Komentari (21)