Neobičan stav o matematici

T. L.

12. 01. 2017. u 20:23

Matematika u nižim razredima može da zaglupi mališane, tvrdio je Luis Pol Benezet, upravnik škola u Mančesteru

Необичан став о математици

Shutterstock

Matematika u nižim razredima može da zaglupi mališane, tvrdio je Luis Pol Benezet, upravnik škola u Mančesteru.

- Zašto bi desetogodišnjak morao da zna deljenje brojeva sa potpisivanjem? Aritmetika se nesmetano može odložiti do sedmog razreda i onda će vremenom svaki prosečan đak u potpunosti usvojiti taj program - govorio je Benezet.

On je verovao da se sposobnost za matematičko apstraktno mišljenje formira oko tinejdžerskog doba, dok pre toga učenik može da savlada aritmetiku samo površno.

- A, površno učenje kod dece ubija želju da se uopšte bave brojevima i otupljuje sposobnost za samostalno mišljenje. On može da nauči napamet pravila, ali ne i da razume smisao. Zato matematika mora postepeno da ulazi u život deteta, i to ne bubanjem nego kao razumna delatnost - smatrao je Benezit.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

kaca

13.01.2017. 11:30

Mislim da je u pravu. Matematika treba da bude prisutna, ali u nižim razredima manje, a u višim više nego sada. Neke stvari koje se uče do četvrtog razreda imaju učinak samo u udaljavanju deteta od matematike, pa kasnije, kada bude zrelo za nju odustane od učenja jer se ubedilo da nije talentovano ili nesto sl. Matematike treba više od 12 god pa na dalje. Posebno u srednjoj skoli, tada se logičko mišljenje razvija u najvećoj meri. Samo, možda bi mnogo ljudi tada umelo da razmišlja...

Lex

13.01.2017. 11:54

Tupsoni u obrazovnom sistemu mogu zaglupeti decu. Prosečan desetogodišnjak nije u stanju da razume smisao osnovne 4 operacije? Šta dotični upravnik škole radi toj sirotoj deci?!

A. D.

13.01.2017. 13:09

Svako ima šansu da lupi šta hoće i da to odjekne globalno. Ovaj "stručnjak" ničime ne potkrepljuje svoju tvrdnju, nikakvim merljivim i dokazanim istraživanjem, reč je, kako se čini, o ličnim afinitetima. Očito nije čuo za suanpan mentalnu aritmetiku, a sigurno nije čitao nijednu studiju koja dokazuje kako deluje na mozgove dece upravo do 14-te godine. Posle je kasno za razvoj koji podstiče upravo ovakva vrsta aktivnosti.

Pitagora

18.02.2017. 20:59

Matematika da, na svim nivoima, ali na običnom (meta) jeziku. Delejnje jeste matematika, ali ne i deljenje sa potpisvanjem, To je obična računaljka. Kalkulator nije matematičar. Matematičar je onaj ko ga koristi.