GASE MOBILNI ZBOG SUMNJIVE POTROŠNJE: Operateri isključuju telefone korisnicima kada procene da je račun previsok

B. CARANOVIĆ

04. 03. 2021. u 10:38

ГАСЕ МОБИЛНИ ЗБОГ СУМЊИВЕ ПОТРОШЊЕ: Оператери искључују телефоне корисницима када процене да је рачун превисок

Ilustracija / Foto Depositphotos

MNOGI korisnici mobilnih telefona na postpejd paketima ne znaju da će ih operater verovatno isključiti sa mreže, ako premaše sumu iz ugovorenog paketa. Iznos ili procenat veće potrošnje koji uzrokuje da usred meseca korisnik bude isključen razlikuje se od jedne do druge telefonske kuće. Operateri kažu da to najčešće rade kada primete da je račun premašio sumu iz ugovora više od tri puta, pa na taj način štite korisnike od zloupotreba i potencijalno visokih računa.

Nedavno se Beograđanin V. A. požalio svom operateru "VIP mobajl", jer je iznenada ostao bez telefona i to, kako kaže, kada mu je bio najpotrebniji.

- Supruga mi je bila u bolnici zbog korone i mnogo sam više razgovarao mobilnim nego što bih inače - kaže naš čitalac. - Imam paket sa 700 dinara mesečne obaveze, a onda sam iznenada dobio poruku u kojoj me obaveštavaju da mi je obustavljen odlazni nacionalni saobraćaj zbog zaštite od visokog računa, usled uvećane potrošnje van paketa. Uvek sam redovno izmirivao telefonske obaveze, pa sam bio šokiran ovom gestom, naročito jer nije bio kraj meseca. Mislio sam da je greška, ali pola sata kasnije sam stvarno isključen.

Da bi ga ponovo vratili na mrežu, obavešten je da mora da plati iznos od 2.520 dinara, koliki mu je bio račun do tog trenutka.

Iz VIP su nam objasnili da se radi o redovnoj proceduri čiji je cilj zaštita. Kako kažu, ta praksa se tokom godina pokazala posebno korisnom u slučajevima krađe telefona, gubitka SIM kartice, kao i obavljanja saobraćaja u romingu.

- Procedura zaštite od povećane potrošnje je deo brige o korisnicima koju sprovodimo od početka poslovanja u Srbiji - kažu u ovoj firmi. - U slučajevima u kojima je potrošnja paketa netipična i postoji znatna razlika u odnosu na prosečnu, korisniku se šalje SMS obaveštenje o povećanoj potrošnji. Ako ne odreaguje na ovo obaveštenje, a u cilju zaštite od povećane potrošnje koje nije svestan i sprečavanja zloupotreba, usluge operatera se privremeno ograničavaju. Zahvaljujući širokom portfoliju proizvoda koji podrazumevaju pakete sa neograničenim minutima i porukama, tih slučajeva je sve manje.

U "Telekomu" su tolerantniji, pa telefone isključuju tek kada potrošnja pređe 12.000 dinara. Kada se dogura do tolikog računa, onemogućava se dalje ostvarivanje saobraćaja koje uvećava zaduženje, dok i dalje može da se koristi besplatni saobraćaj iz paketa koji je preostao.

- Zakonom o elektronskim komunikacijama definisana je obaveza operatera da, u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima, obezbedi korisnicima kontrolu potrošnje - kažu u "Telekomu". - Mi smo im to omogućili, pa je prilikom zaključenja postpejd ugovora, definisan inicijalni limit u iznosu od 12.000 dinara, sa PDV-om, koji se po zahtevu korisnika može smanjiti ili povećati.

REDOVNE PLATIŠE

PREMA iskustvu korisnika, koliko možemo da premašimo svoj mesečni paket, a da nas operater ne isključi, zavisi od toga kakve smo platiše do tada bili. Kažu da blokiranje razgovora dolazi tek kad se napravi račun tri puta veći od uobičajenog paketa. Druga opcija je da se gasi telefon korisniku koji u roku od 12 sati sa istim brojem priča više od pet puta u jednakim trajanjima.

PROMENLJIV LIMIT

UKOLIKO korisnik u toku meseca dostigne mesečni limit i usledi ograničenje pružanja usluga, ima mogućnost uplate avansa u iznosu koji definiše operater - objašnjavaju u "Telekomu". - Nakon uplate avansa, korisniku će biti omogućeno korišćenje usluga koje su ograničene. U suprotnom, korišćenje usluga nakon ograničenja usled dostizanja limita, omogućuje se početkom narednog meseca. Korisnici se obaveštavaju SMS-om kada dostignu 80 procenata i 100 odsto limita. U toku meseca korisnik može više puta podneti zahtev za povećanje limita.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)