PATIKE OŠTETIO LETNJI PLJUSAK: U “Planeta sportu” odbijaju reklamacije na obuću tvrdeći da su patike kupljene u julu "nošene u vlažnoj sredini"

E. B. TALIJAN

17. 12. 2020. u 11:09

NAJVEĆI problem kupaca u Srbiji već godinama je loš kvalitet obuće, posebno sportske. Pokušaji potrošača da potraže pravdu nakon odbijene reklamacije zbog neadekvatne upotrebe, uglavnom se završavaju na njihovu štetu.

ПАТИКЕ ОШТЕТИО ЛЕТЊИ ПЉУСАК: У “Планета спорту” одбијају рекламације на обућу тврдећи да су патике купљене у јулу ношене у влажној средини

I nove patike brzo propadaju

Oni ulaze u začarani krug u pokušaju da dokažu da je obuća oštećena zbog lošeg kvaliteta, pri uobičajenom nošenju, a ne njihovom krivicom i obično ne uspevaju da ostvare svoja prava.

Redakciji "Potrošačke korpe" javili su se čitaoci koji smatraju da su oštećeni odbijanjem reklamacije.

- Kupio sam patike u "Planeti sport" 10. jula i posle samo tri meseca su počele da se ljušte - objašava nam Rade K. - Podneo sam reklamaciju, ali su je odbili i naveli da je nošena u vlažnoj sredini. To nije moglo da se desi, jer je u pitanju letnji period i nije bilo kiše.

On je 4. novembra uputio reklamaciju prodavcu, a pet dana kasnije je ona odbijena sa obrazložnjem da zahtev nije opravdan, jer je ustanovljeno da su oštećenja nastala zbog neadekvatnog korišćenja, odnosno boravka u vlažnoj sredini. Kako su utvrdili, nema propusta proizvođača, a time ni osnova za reklamaciju.

U kompaniji "Planeta sport" tvrde da svaki reklamacioni postupak prolazi kroz sistem provere ovlašćenih institucija.

- Da bismo zadržali objektivan pristup, kojim se isključivo vodimo prilikom rešavanja reklamacija, uvek se oslanjamo na izveštaje dobijene od strane našeg partnera, laboratorije "Profi lab" koja je specijalizovana za tu oblast - ističe Milica Filipović iz "Planete sport".

Ona dodaje da je kupac uvek u mogućnosti da obnovi reklamacioni postupak ukoliko iz bilo kog razloga smatra da dobijeni odgovor nije prihvatljiv. Iz "Profi laba" nam nisu odgovorili na osnovu koje metode su utvrdili uzrok oštećenja na obući.

Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da je glavni razlog za probleme sa obućom što prilikom uvoza ne postoje utvrđeni standardi kvaliteta koji bi bili obavezujući za trgovce.

- Drugi razlog je što u našoj zemlji ne postoji laboratorija koja ima akreditaciju za kontrolu kvaliteta obuće - kaže Alfirović za "Potrošačku korpu". - Pojedine od tih ustanova koje daju stručno mišljenje sarađuju sa trgovcima. One kontrolišu svu obuću koje određena kompanija uvozi i daju ocenu da li je u skladu standardima. Zatim, ponovo prilikom reklamacije, rade analizu tih istih proizvoda. Kako očekivati da će tada dati suprotno mišljenje za nešto što su prethodno odobrili?

Alfirović naglašava da mišljenje laboratorije uopšte nije obavezujuće za trgovca kada donosi odluku o reklamaciji, a služi im da obrazlože svoju negativnu odluku. Postupak dokazivanja je toliko komplikovan da kupci, kako navodi, uglavnom odustaju od borbe za svoja prava.

NE HAJU ZA KUPCE

AKTUELNA situacija na tržištu jedino može da se reši kroz jačanje konkurencije i dolazak vodećih evropskih trgovinskih lanaca koji imaju drugačiju poslovnu kulturu - objašnjava Mladen Alfirović iz NOPS-a. - Neko kome je stalo do kupca, a ima veliku mrežu i promet neće padati na tim sitnicama. NJemu je bitnije da zadrži zadovoljnog kupca koji će se vratiti, nego da mu odbije reklamaciju. Naše domaće lance baš briga šta će potrošač da kaže i tako posluju godinama. Ima trgovinskih lanaca sa kojima nema mogućnosti za bilo kakvu saradnju, jer nas potpuno ignorišu.

I nove patike brzo propadaju

SAMO MI SE SUDIMO ZBOG OBUĆE

NE postoji nijedna država na svetu gde se problemi sa obućom rešavaju na sudu - tvrdi Alfirović. - Kada potrošač, nakon odbijene reklamacije zbog neadekvatnog korišćenja, odluči da dokaže da je za oštećenje "kriv" loš kvalitet obuće, on može da se obrati udruženju za zaštitu potrošača koje pregovara sa trgovcem i pokušavaju da reše problem. Za sudski proces je neophodno da oštećeni o svom trošku pribavi analizu neke druge stručne ustanove. Tek ukoliko je njihovo mišljenje drugačije, ima osnova da se vodi postupak.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

KLIKNITE ZA VIŠE VESTI

Komentari (21)

bager

17.12.2020. 13:49

To su patike od jeftinog materijala zato i nisu za kisu a i ne kostaju mnogo,,uzmi patike od pravog platna tekstila ili prave koze,,ove imitacije nisu nego za salone ,i da pazis kako gazis

Lazar

17.12.2020. 20:33

Isti problem sam imao sa Djak sportom. Naravno nije uvazena raklamacija iz istog obrazlozenja. Patike su za kucu i stan,nisu za nosenje u spoljasnjoj sredini.

helenita

18.12.2020. 06:58

Prelepljuju deklaracije uvozne obuće čak i one koja jeste za kišu :) Obratite pažnju-kod nas samo za gumene čizme možete videti deklaraciju da je za vlažno vreme (prave gumenjake od 100 posto gume), sve ostalo je po njima za suvo vreme (čak i kad proizvođač kaže suprotno) da bi se zaštitili od reklamacija. Dakle po gospodi, ako najave kišu danas krenite u njihovoj obući, ali kad vidite da se smrkava i promiče kiša hitro vadite gumenu obuću iz šteka i nastavljate u njoj. Naravno preobuvanje čim se razvedri :) Iskreno se nadam da će neko uporan i sa dosta love da ih već jednom raskrinka.

Bane

18.12.2020. 07:55

Nažalost, istina je. Prošle zime kupio Dokerice čizme za zimu koje su propustile na prvoj šljapkalici. Reklamacija odbijena iz razloga što na deklaraciji stoji informacija obuća za suvo vreme. Zimska čizma za suvo vreme?

sunce

18.12.2020. 08:48

Zahvaljujuci pisanju Novosti uspeo sam da resim reklamaciju. Zvali su da su prihvatili reklamaciju. Jos jednom hvala Vecernjim novostima i potrosackoj korpi. Hvala Novostima sto se i preko njih cuje glas malih ljudi u borbi protiv velikih sistema da ostvarimo svoja prava.

Bilja

18.12.2020. 08:53

Mi smo tskodje posle pet meseci patika koje je dete nosilo samo u sali za fizicko odbijeni posle tri uzastopne reklamacije,samo su nam rekli da je noseno u vlaznoj sredini pored toga sto smo nagovestili da je dete samo za fizicko koristilo patike sramota od njih.

Ne zadovoljni kupac Planeta sportom

18.12.2020. 09:19

Planeta nikada ne priznaje reklamaciju bez obzira od kog su proizvodjaca... Oni su poznati po tome!!! Ja sam u novembru prosle godine sinu kupila zimske cizme, kozne, marke New balance na kojima je bilo utisnuto H2O. Dete ih nije nosilo ni mesec dana, snega takoreći nije ni bilo, a pri tom nam je stan od skole udaljen ne punih 5 minuta. Jedna mu je cipela pukla sa spoljne strane, na prevoju kod prstiju. Reklamacija nije uvazena ni nakon drugog reklamiranja. Kazu nisu održavane adekvatno i nisu nosene u adekvatnim uslovima, a na cipelama utisnuto H2O, sto znaci da su namenjene za nozenje po kisi i snegu... Planeta je najgora sto se reklamacija tice!!!

Istina

18.12.2020. 09:26

Planeta ,nikada nije uvazila reklamaciju ,nekoliko puta sam imala problem, Odavno vise ne kupujem obucu kod njih. Bezobrazni i bahati. Djak je odlican i ima odlicnu saradnju sa musterijama.

Razočarani kupac

18.12.2020. 09:55

Ja sam imala loše iskustvo sa sport vision proizvodom,kada sam kupila duks-jaknicu ćerkici,koja je posle samo 2 nošenja verovatno zbog osetljivog materijala a to nisu naveli i upozorili(samo zato jer je nosila školski ranac na ledjima)došlo do oštećenja tkanine,sto je van pameti,platiti skupo a ne dobiti kvalitet i 2 puta vec odbiti reklamaciju??? Rec je o brendu under armour,razočarenje i razmisliću da li ću više kupiti nešto u njihovim radnjama.Razmislite i vi!

Srdjan

18.12.2020. 10:45

Prodavnice su u pravu,kupite patike za par hiljada dinara na kojima u deklaraciji sve lepo pise i ocekujete da vas traju ko zna koliko meseci,pa logicno je da sve sto je jeftino nevalja bas mnogo

Vanja

18.12.2020. 12:13

Patike kupljene u Buzz 11.08.2020 date na reklamaciju 08.09.2020 i kažu fizicko ostećenje , obzirom da smo kupili 3 para skupih patika u roku tih tri dana zaista nisam sigurna kako je moglo da se mehanički ostete jer nisu nosene dva ti puta. Pisala sam email sport vision kompaniji jer su oni isto jedva su se udostojili da odgovore posle dve ,ili vise nedelja uz mojih jos pisanih. Sa advokaticom sam razgovarala kaže da tuzba ide u Beograd i da stalno mora da se tsmo pojavljujes i kao ne isplati se da se ganjas sa njima. Trnutno imamo patike gde se ispumpao vazdusni djon isto tada kupljene i ne razmisljam da ih nosim na reklamaciji jer sta god da sam nosila i ko god od mojih prijatelja ali baš ni jedna reklamacija nije prihvacena. Iako sam stalna musterija i za manje od godinu dana kupila 7pari skupih patika reklamacija se ne uvazava. U meilu sam im poslala i sve račune da kao stalna musterija imam valjda mogucnosti popravke ali ne vredi. Znam da imaju jakog coveka i zato nista im niko ne moze, a daju garanciju 2 god samo neznam na šta. Znsm da nije u pitanju Planeta ali i konkurencija nista nije bolja. Kako mi kao gradjani i potrosaci imamo pravo???? Iskreno postavljam pitanje ali ne znam kome. Hvala! Ako uopste i neko procita ?

Jasmina

18.12.2020. 15:32

Isto se desilo i meni, patike nisu bile jeftine, pisalo je da su za košarku, kupljene početkom juna, a već u septembru se đon izlizao, popucala koža na prevoju, odlepio se đon u predelu prstiju i sve to na obe patike. Odgovor na reklamaciju je bio da se to drsilo zbog neadekvtnog korišćenja i boravka u vlažnoj sredini. Govorimo o junu, julu i avgustu... pri tom se kosarka igra ili u sali ili na terenu za košarku... iako sam se žalila na odgovor, po drugi put su odbili sa potpuno istim tekstom. Planeta sport, zbogom!!!

Jaca

18.12.2020. 17:28

Čak 3 puta sam reklamirala detetove patike i na kraju ostvarila pravo na reklamaciju,kad kupuješ kažu da imaš pravo 24 meseca na reklamaciju a onda ništa,međutim meni se upornos isplatila ?

Miki

18.12.2020. 23:30

Tri puta sam vracamo na reklamaciju patike koje sam nosio samo 20ak dana i nakon svakog puta je odbijeno sa obrazlozenjem o vlažnosti... Slepački!

Sonja

19.12.2020. 06:39

Najlosije iskustvo imam sa Oppositom.Cipele su se odlepile posle 3 dana i oni vecaju 15 dana kao da se radi o zivotnoj prekretnici,na kraju mogu zameniti samo za iste,a te iste su isto loseg kvaliteta kao i prethodne

Damjan

19.12.2020. 09:48

Što se tiče cene meni je odbijena reklamacija posle 7-8 meseci u Intersportu za patike za trčanje koje važe za kvalitetne "Mizuno", a koje su u punoj ceni bile 18000, kupljene na popustu za 12500 uz obrazloženje da ta patika nije za moju nogu. Problem je bio taj da se od 2 sloja mrežice kod prsta na unutrašnjem stvorila rupa. Naravno da naglasim da mi se na drugim mojim patikama solidno jeftinijim to nije dešavalo nikad. Toliko o tome da nije do proizvođača.

Zoran Petrović

24.12.2020. 16:21

Mi se sudimo sa Planetom zbog dečijih patika. Traje.. Čekamo sledeće ročište. Oni moraju da dokažu prvih 6 meseci od kupovine da je nepravilno korišćeno... Nisu uspeli na 1. ročištu...