SLOVENCI USKAČU U LITIJUMSKI VOZ ZELENE TRANZICIJE: U deželi proizvodnju baterija počinju 2022.

E.B.T.

14. 06. 2021. u 17:22

DOK Slovenci sa kineskim partnerom pokreću proizvodnju litijum - jonskih baterija sledeće godine, u našoj zemlji pojedine interesne grupacije pokušavaju da zakoče razvojnu šansu koju Srbiji pruža nalazište jadarita, jedno od najvećih u svetu po sadržaju litijuma.

СЛОВЕНЦИ УСКАЧУ У ЛИТИЈУМСКИ ВОЗ ЗЕЛЕНЕ ТРАНЗИЦИЈЕ:  У дежели производњу батерија почињу 2022.

Foto V. Mitrić

"TAB-Haidi", zajedničko preduzeće slovenačke kompanije "TAB" i njihovog kineskog partnera "Haidi Enerdži Tehnolodži", na proleće sledeće godine pokreće proizvodnju litijum-jonskih ćelija u Prevaljama. Ovo je danas izjavio izvršni direktor TAB-a Bogomir Auprih.

U prvoj fazi zaposliće 300 ljudi, a Auprih je već najavio mogućnost proširenja proizvodnje u Prevaljama ili u Makedoniji, gde TAB proizvodi olovno-acidne baterije, dodajući da su u opciji i Italija ili Španija.

- Uskačemo u voz zelene tranzicije s proizvodnjom litijum-jonskih ćelija, diverzifikujući naše poslovanje sa olova na ovu novu, modernu oblast - istakao je Auprih. - Ovo će biti prvi proizvodni pogon za litijum-jonske ćelije u Sloveniji. U planu je manji pogon, dok se oko 40 sličnih većih pogona gradi širom Evrope.

S druge strane, u Srbiji se strasti ne smiriju čak ni nakon iznetog čvrstog stava države da će projekat "Jadar" moći da se realizuje samo uz najviše ekološke i tehnološke standarde i najave da će poslednju reč o svemu ovome na referendumu dati građani. Kako je objašnjeno, pruža nam se mogućnost da imamo čitav lanac proizvodnje litijuma, litijumskih baterija i fabrike električnih vozila.

Predsednik Aleksandar Vučić je nedavno izneo podatak da bi uticaj na BDP na godišnjem nivou bio 10,3 milijarde evra, a ukupni prihodi bi bili 19,7 milijardi evra, kada bi se zaokružio čitav lanac proizvodnje, jer ne želimo da izvozimo sirovinu van naše zemlje. To obuhvata proizvodnju baterija i katoda, kao i dolazak jednog od najvećih proizvođača automobila koji bi ovde pravio e-vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)