Zbog radova u Karađorđevoj tramvaji 7 i 9 čekaju se duže
18. 01. 2020. u 13:06
Preusmeravanjem šinskih vozila ka Mostu na Adi, putnici u problemu od Ušća do "Buvljaka"
Linije 95 i 11 ne mogu da prime sve putnike Foto P. Mitić
Zatvaranjem Karađorđeve ulice pre nedelju dana, na delu oko Savskog trga, tramvaji 7 i 9 preusmereni su na Most na Adi.
- Broj vozila na ovim linijama nije smanjen, pa i dalje na liniji 7 saobraćaju 32 tramvaja, a na liniji 9 ima 29 vozila. Ipak, umesto 56 minuta, koliko je i jednoj i drugoj liniji trebalo da stignu od Bloka 45 do Ustaničke, odnosno Banjice, sada im treba oko 80 minuta - kažu u GSP.
Zbog razlike od pola sata, putnici na stajalištima čekaju mnogo duže. Ujedno, od "Hajata" do "buvljaka" voze samo linije 95 i 11, koje ne mogu da prime sve putnike. Ovaj deo grada sada ima 61 vozilo manje na raspolaganju, baš zato što tramvaji 7 i 9 ovuda ne voze. Iako su pre izmena na liniji 11 saobraćala četiri vozila, a sada deset, to je nedovoljno.
Nezavisno od izmena, tramvaji su u prestonici zbog svoje "sporosti" slabije iskorišćeni.
PROČITAJTE JOŠ - Zbog obnove Savskog trga, do kraja marta izmene na saobraćajnici: Karađorđevom samo ko mora
- Iako je struktura trase tramvajskih linija u gradu naizgled povoljna, ovaj podsistem ne funkcioniše na optimalan način - smatraju u Sekretarijatu za javni prevoz. - Pošto se tramvajima preveze tek negde oko 10 odsto svih putnika u sistemu javnog prevoza, i pošto evidentna niska iskorišćenost ponuđenih kapaciteta na linijama, Sekretarijat je raspisao tender za izradu tehničko-tehnološke analize tramvajskog podsistema i predlog mera za povećanje efikasnosti i učešća u redovnoj raspodeli.
U dokumentu nabavke piše da je tramvajski podsistem okosnica javnog prevoza u Beogradu još od uvođenja ovog sistema, 1892. godine. Danas je na 12 linija angažovano više od 100 vozila u saobraćajnim špicevima. Ujedno, šinska vozila obave gotovo 1.500 polazaka.
Ubrzanjem tramvaja, veruju u Sekretarijatu, povećao bi se i broj putnika u njima i time njihova iskorišćenost.