"MILOŠ VELIKI", A BEZBEDNOST - VEĆA: Sa izgradnjom auto-puta, smanjen broj saobraćajnih nesreća u Moravičkom okrugu
ANALIZE bezbednosti saobraćaja na teritoriji Moravičkog okruga pokazuju da se od izgradnje auto-puta "Miloš Veliki" znatno smanjio broj udesa i onih koji su u njima smrtno stradali.
FOTO: Privatna arhiva
A, do izgradnje pomenute saobraćajnice, na ovom području godišnje je stradalo od 25 do 30 učesnika nesreća. Sada je ta nevesela statistika svedena na 10 do 15 poginulih - što je i dalje mnogo, ali i gotovo dvostruko manje.
Diplomirani inženjer saobraćaja, Rodoljub Skerlić, naglašava da auto-putevi imaju niz prednosti, a glavna je to što su kolovozne trake fizički odvojene zaštitnim pojasom i nema kontakta između vozila koja se kreću iz suprotnih smerova. Tu su i denivelisane raskrsnice koje odvajaju prelazak lokalnih puteva preko samog auto-puta, ali i okolne zaštitne zone, čime je onemogućen prilaz pešacima i životinjama do samog kolovoza.
- Podaci nemačkih instituta za saobraćaj ukazuju da, ako ugroženost vozača na auto-putu ima koeficijent jedan, onda to isto na otvorenim putevima, magistralnim, regionalnim i državnim, ima koeficijent dva. Po toj metodologiji, za gradske ulice utvrđen je koeficijent četiri - objašnjava Skerlić.
Kaže i da deonica Ibarske magistrale, odnosno Državnog puta IB reda 22, koja prolazi kroz čačansko naselje Mojsinje, predstavlja glavu "crnu tačku" grada na Moravi.
- Tokom poslednje dve decenije, ovde je poginulo čak 50 ljudi, što je izuzetno veliki broj. Istovremeno, to je danak činjenici da se osa puta, većim delom, nalazi u pravcu... Poseban problem je i realnost da pomenutom donicom cirkuliše veliki broj vozila, a trasa vodi kroz gusto naseljene delove mesnih zajednica, pa ima i mnogo pešaka. Sa istočne strane puta mahom su poljoprivrednici koji su vezani za svoja imanja locirana ispod Ibarske magistrale, ka Zapadnoj Moravi, pa ozbiljan rizik predstavlja i veliki broj prelazaka radnih mašina, čak i noću, kada je bezbednost učesnika u saobraćaju i inače smanjena - precizira Skerlić koji, kao rešenje, ističe završetak izgradnje i puštanje u promet deonice Moravskog koridora od Preljine do Adrana, jer će na nju prirodno biti preusmeren najveći broj vozila u tranzitu.
Preporučujemo
MAJA GOJKOVIĆ O BORBI ZA DRUŠTVO BEZ NASILjA Položaj žena sve bolji i bolji
09. 12. 2025. u 20:00
SVEČANO OTVORENE NOVA ZGRADA MZ I OBNOVLjENA SALU SOKOLSKOG DRUŠTVA Futogu po zasluzi
09. 12. 2025. u 16:29
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)