ZAVRŠETAK RADOVA DO KRAJA 2022. GODINE: Na Savi kod Šapca ubrzano niče novi most

V. Mitrić

09. 03. 2022. u 07:53

SAGRAĐENO je 60 posto novog mosta na Savi kod Šapca, a objekat čija je vrednost 73 miliona evra trebalo bi da bude završen do kraja 2022. godine.

ЗАВРШЕТАК РАДОВА ДО КРАЈА 2022. ГОДИНЕ: На Сави код Шапца убрзано ниче нови мост

Foto: V. Mitrić

Poslanik u Skupštini Srbije dr Boban Birmančević, koji je od šabačkih čelnika najupućeniji u gradnju putne infrastrukture, za "Novosti" kaže da će i auto-put od Rume do Šapca, čiji je most deo, biti završen i pušten u rad 2023. godine.

Foto: V. Mitrić

- Na mostu se radi brže nego što je bilo planirano, a kao što je poznato, izvođač radova je kompanija "Azvirt". Država čini sve što je u njenoj moći da ubrza ovaj poduhvat jer je kvalitetna putna veza ogromna razvojna šansa za čitavu zapadnu Srbiju. Na mostu, čija je dužina planirana na 1350 metara, dnevno je angažovano čak 230 radnika – ističe dr Birmančević.

On podseća da je izgradnja mosta na Savi samo deo velikog projekta spajanja Vojvodine sa Republikom Srpskom. Radi se auto-put od Novog Sada, sa tunelom kroz Frušku goru, auto-putem od Rume do Šapca i brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, a ukupna vrednost je pola milijarde evra.

Foto: V. Mitrić

- Ovaj najnoviji most u potpunosti će promeniti privredu Šapca i okoline, a njegov značaj može se porediti sa izgradnjom onog prvog savskog mosta daleke 1932. godine, koji sada služi kao železnički. Sa tog najstarijeg mosta, Šapčani ovih dana sa ponosom posmatraju gradilište trećeg mosta na Savi, a ovih lepih, vedrih dana jasno se vide neumorni napori radnika koji su danonoćno na reci – kaže dr Birmančević.

Železnički most

Raspon starog železničkog mosta, koji je postao i ostao jedan od simbola Šapca, je 680 metara, dok je težina gvozdene konstrukcije 6100 tona. Ostalo je zabeleženo da je most koštao preko 80 tadašnjih miliona dinara, dok je za železnički krak izdvojeno 10 miliona dinara.

Sa industrijalizacijom Jugoslavije i Šapca 1976. godine sagrađen je i drugi most, koji se danas koristi za drumski saobraćaj. U vreme njegove gradnje cvetao je šabački i jugoslovenski gigant Hemijska industrija „Zorka“, koja je, praktično, sagradila bar polovinu Šapca kakav danas poznajemo.

BONUS VIDEO: OVDE U TIŠINI MOLITVE NASTAJU LEKOVITI MELEMI - Manastir Svetog Apostola Tome

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UKRAJINA POVLAČI RADIKALNI POTEZ: Ovo mnogi nisu očekivali, čak su i Rusi zbunjeni pred Olimpijske igre Pariz 2024