VLADA RS: Prihvaćena Informacija o trezorskom sistemu poslovanja u zdravstvenom sistemu Srpske

S. M.

21. 10. 2021. u 14:19

PRELAZAK javnih zdravstvenih ustanova na trezorski sistem poslovanja jedna je od planiranih aktivnosti za zaustavljanje trenda povećanja ukupnih obaveza u zdravstvenom sistemu, poručeno je nakon današnje sednice Vlade RS

ВЛАДА РС: Прихваћена Информација о трезорском систему пословања у здравственом систему Српске

foto Vlada RS

Zaključkom Vlade zadužuju se javne zdravstvene ustanove: Zavod za forenzičku psihijatriju Sokolac, Dom zdravlja Bijeljina, Dom zdravlja Drinić, Dom zdravlja „Dr Dušan Marčeta“ Istočni Drvar, Dom zdravlja „Sveti Luka“ Kalinovik, Dom zdravlja "Sveti Pantelejmon" Kotor Varoš, Dom zdravlja „9. januar“ Krupa na Uni, Dom zdravlja „Dr Mladen Stojanović“ Laktaši, Dom zdravlja LJubinje, Dom zdravlja „Dr Jovan Rašković“ Mrkonjić Grad, Dom zdravlja Nevesinje, Dom zdravlja Prijedor, Dom zdravlja Prnjavor, Dom zdravlja Srbac, Dom zdravlja Stanari, Dom zdravlja „Sveti Sava“ Teslić, Dom zdravlja Milići i Dom zdravlja Šipovo da preduzmu sve potrebne mere i radnje iz svoje nadležnosti, u cilju ulaska u trezorski sistem RS od 1. 1. 2022. godine.

Takođe, ovim Zaključkom zadužuju se jedinice lokalne samouprave: Grad Bijeljina, Opština Drinić, Opština Istočni Drvar, Opština Kalinovik, Opština Kotor Varoš, Opština Krupa na Uni, Opština Laktaši, Opština LJubinje, Opština Mrkonjić Grad, Opština Nevesinje, Grad Prijedor, Opština Prnjavor, Opština Srbac, Opština Stanari, Opština Teslić i Opština Šipovo da, u skladu sa nadležnostima, preduzmu sve potrebne aktivnosti na uključivanju nadležnih domova zdravlja u lokalne trezore od 1. 1. 2022. godine.

- Dosadašnja iskustva su pokazala da trezorski način poslovanja omogućava kvalitetnije i transparentnije finansijsko planiranje, upravljanje i kontrolu trošenja javnih sredstava - poručili su iz Vlade RS.

Dalje u Vladi objašnjavaju da prelaskom na trezorski sistem poslovanja domovi zdravlja i druge zdravstvene ustanove u RS prestaju da funkcionišu kao individualne poslovne celine već, kao budžetski korisnici, postaju deo jedinstvenog trezorskog sistema RS koji podrazumeva drugačije operativne procedure i prakse, naročito kada se radi o finansijskom upravljanju.

- Shodno tome, jedinice lokalne samouprave, kao osnivači lokalnih domova zdravlja, dobijaju mogućnost i nadležnost neposrednog praćenja planiranja, upravljanja i kontrole finansijskog poslovanja nadležnog doma zdravlja. Važno je naglasiti da su lokalni trezori odgovorni za izmirenje obaveza u skladu sa odobrenim finansijskim planom, odnosno odlukom o usvajanju budžeta opštine ili grada. Time se doprinosi većoj stabilnosti u samom poslovanju domova zdravlja s obzirom na to da budžet opštine ili grada postaje garant finansijske sigurnosti da će se usluge pružati u skladu sa planom i budžetom, što je naročito važno u uslovima nepredviđenih događaja i vanrednih situacija poput aktuelne pandemije izazvane oboljenjem kovid-19 - istakli su iz Vlade RS

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)