INTERVJU - OZREN GRABARIĆ: U Hrvatskoj se malo priča o umetnosti, glavna tema je politika

Tanjug

10. 04. 2021. u 17:50

NAGRAĐIVANI hrvatski glumac Ozren Grabarić uveliko priprema novu predstavu "Demokratija" u Beogradskom dramskom pozorištu, a za Tanjug sa velikom tugom ističe da mu veoma nedostaje preminuli mladi reditelj Igor Vuk Torbica, s kojim je radio izuzetno uspešan komad “Hinkeman” u Zagrebu.

ИНТЕРВЈУ - ОЗРЕН ГРАБАРИЋ: У Хрватској се мало прича о уметности, главна тема је политика

Foto EPA

Talentovani glumac je ponovo u Beogradu i ovih dana odlazi na probe nove predstave "Demokratija" prema motivima drame Josifa Brodskog, u režiji Veljka Mićunovića.

Grabarić će na sceni BDP-a oživeti predstavu "Demokratija" zajedno sa Tamarom Aleksić, Ivanom Nikolić, Arpadom Mesarošem i Milutinom Dapčevićem.

Prethodni projekat "Ružni, prljavi, zli" po istoimenom italijanskom filmu (1976) Etorea Skole u režiji Lenke Udovički, osvojio je nagradu samog pozorišta BDP za najbolji glumački ansambl, koji su uz Grabarića sačinjavali Vanja Nenadić, Iva Ilinčić, Marko Gvero, Nataša Marković, Jana Milosavljević, Aleksandar Jovanović, Jovo Maksić i mnogi drugi.

- Tu dramu smo radili u vrlo specifičnim uslovima u prvom naletu pandemije virusa kovid-19. Predstava je izneta na leđima jednog predivnog ansambla, pravog zajedništva, koje se, prema mom iskustvu, veoma retko događa u pozorištu. Zato imam potrebu da se ponovo vratim ovde, jer se tu osećam kao kod svoje kuće. Deo sam nečeg velikog, značajnog, ne samo za Srbiju već i čitav region - pohvalio je Grabarić napredak BDP-a.

Trenutno istaknuti glumac sprema dramu “Demokratija” u rediteljskom čitanju Veljka Mićunovića, čija se premijera na sceni BDP-a očekuje polovinom maja.

- Tema drame zvuči jako uzbudljivo, vrlo je pametno, duhovito, bolno, izuzetno osmišljeno. Za razliku od prethodne predstave, ovde je manji ansambl, intimnija je drama-  približio je komad Grabarić i dodao da su probe nedavno počele, te da nema još osećaj kakav će biti konačni rezultat predstave.

On ističe da umetnički deli isti prostor sa kolegama koje se nesebično podržavaju.

- Obostrano smo se zavoleli u prvoj saradnji. Svi redom su me ovde divno primili, od upravnika Juga Radivojevića do svih ostalih- oduševljen je Grabarić.

- Plašimo se novih mera, mogućih zatvaranja, kako rešiti moj odlazak preko granice, pojave novih sojeva virusa. Snaći ćemo se, makar me koferima prebacivali sa jednog mesta na drugo, ili neka me krijumčare-  uz smeh je komentarisao Grabarić i dodao da je odličan način da se suprotstavljaju pandemiji putem - kulture.

Na godišnjoj dodeli nagrade BDP-a u februaru, Grabarića je fasciniralo koliko je vrhunskih umetnika na jednom mestu, te mu je bilo jako uzbudljivo da pored njega sede Branka Katić, Mirjana Karanović, Jagoš Marković...

- Na jednom mestu imamo vrhunske reditelje - Dijego de Brea, Ivica Buljan, Sebastijan Horvat... Sve velika imena. Veliko je zadovoljstvo slušati ih kako govore u pozorištu.Danas retko ko priča o teatru, a oni to rade, što je fascinantno. Kod nas Hrvatskoj se malo priča o umetnosti, pozorištu naročito. Ovde je smo glavna tema politika-  otkrio je talentovani glumac.

Grabarić je sve fascinirao sa demonskom dimenzijom uloge u drami “Hinkeman” Zagrebačkog kazališta mladih, u režiji pokojnog Igora Vuka Torbice.

- Velika je tragedija sve to što se dogodilo s Torbicom. On je bio jedan fantastičan reditelj i pre svega sjajan čovek. Torbica je svojim radom trijumfovao u celom regionu. Uspeh jednog pozorišta, glumca ili reditelja je uspeh svih nas-  naglasio je glumac.

Uvek je Grabarić skroz drugačiji, ima neverovatnu transformaciju u svakom smislu do te mere da mnoge kolege i publika ga dalje ne prepoznaju u novim ulogama koje radi.

Cenjeni glumac gotovo nikada ne upada u manirizam, a mnogi dramski umetnici danas će upasti u tu zamku da budu obeleženi identičnim načinom glume, kao da su na “autopilotu”.

- Desi se situacija da sam 15 godina u istom teatru, sa istim glumcima, ponavljaju se i reditelji koji rade, i onda mi i krećemo ka tom glumačkom ''autopilotu''. U Srbiji je prisutan prisutan kult glumaca, u Hrvatskoj ne toliko, dok je u Sloveniji snažan kult reditelja. Pre svega volim glumce, tako da i tekst, pametne rediteljske koncepte, scenografiju i kostimografiju, gledam sve preko glumca. Volim posmatrati glumca kako u sebi promišlja to što radi-  primetio je Grabarić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)