GSP NABAVLJA DODATNE EKO-AUTOBUSE: Gradsko preduzeće najavilo kupovinu novih električnih vozila, javni tender raspisuju od 1. jula

Š. M.

16. 01. 2023. u 13:23

GRADSKO saobraćajno preduzeće najavilo je za 2023. godinu nabavku novih električnih autobusa, a tender za njihovu kupovinu trebalo bi da bude raspisan 1. jula.

ГСП НАБАВЉА ДОДАТНЕ ЕКО-АУТОБУСЕ: Градско предузеће најавило куповину нових електричних возила,  јавни тендер расписују од 1. јула

Autobusi na elektropogon, Foto M. Amđela

Iako broj vozila nije preciziran, ovo će biti treća nabavka te vrste, pošto EKO-autobusi trenutno saobraćaju na dve linije u prestonici. Kako se ističe u obaveštenju, predmet nabavke je kupovina vozila na električni pogon sa opremom za njihovo punjenje. Tako će se novi EKO-autobusi naći na prestoničkim ulicama, prvenstveno kako bi se zaštitila životna sredina, a plan Grada je da do 2030. godine ne bude autobusa koji bi koristili fosilna goriva.

Iako je GSP u teškom finansijskom položaju, obnova voznog parka je jedini put za izlazak iz krize. Tako je krajem novembra prošle godine na prestoničke ulice izašlo 100 autobusa na gas, koji su nabavljeni od turske firme BMC. Izgradnja gasne stanice na Karaburmi biće uskoro završena, a do tada se oni pune na nekoliko pumpi u gradu.

Prvih pet EKO-autobusa kineske kompanije "Higer" počelo je da saobraća glavnim gradom krajem jula 2016. godine. Grad je za njihovu kupovinu izdvojio 2,6 miliona evra. Sada prevoze na liniji EKO-1 i saobraćaju od naselja Belvil na Novom Beogradu do Vukovog spomenika. Time je prestonica Srbije postala prvi grad u ovom delu Evrope koji je prešao na "zelenu", ekološku liniju javnog prevoza.

Na isti potez gradski čelnici su se odlučili 2021. godine, a krajem januara 2022. još deset ekoloških autobusa počelo je da saobraća. Linija EKO-2 ide od okretnice u naselju Beograd na vodi do SRC "Milan Gale Muškatirović" na Dorćolu. Plan je da se do 2030. godine svakog leta kupuje po deset EKO-autobusa i 100 vozila na gas. Ipak, ostaje pitanje koliko je ta opcija realna, s obzirom na to da svake godine grad gotovo četvrtinu svog budžeta izdvaja za pomoć GSP. Još nije sproveden ni tender za kupovinu 80 novih trolejbusa, čime bi se zamenile sve trole koje trenutno voze glavnim gradom.

GAS PRE 40 GODINA

PRE pet decenija autobusi su zavladali ulicama glavnog grada, jer su se pokazali boljim od tadašnjih trolejbusa i tramvaja, a gorivo je bilo jeftino. Ipak, osamdesetih godina počelo se sa širenjem tramvajske mreže zbog sve većeg zagađenja koje su proizvodila vozila. Takođe, 1978. godine u Beogradu je počelo da se razmišlja o vozilima na gas, pa je tako iz Skoplja stigao prvi "sanos" autobus, koji se stacionirao u pogonu "Karaburma". On je mogao da koristi i gas i dizel, što ga čini pretečom današnjih hibrida.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!