POČINJE GRADNJA U DEPOU: Građevinske mašine pripremaju prostor u Bulevaru Kralja Aleksandra koji je izgoreo u požaru 2014. godine

S. B. MILOŠEVIĆ

28. 07. 2021. u 09:57

OD Depoa GSP u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je pod još nerasvetljenim okolnostima izgoreo u požaru 2014. godine, ostale su radionice, deo šina i spomen-ploča postavljena 1967. godine povodom obeležavanja sedamdesetpetogodišnjice od izgradnje Tramvajskih štala.

ПОЧИЊЕ ГРАДЊА У ДЕПОУ: Грађевинске машине припремају простор у Булевару Краља Александра који је изгорео у пожару 2014. године

Foto P. Milošević

Porušeni su zidovi depoa koji su stajali tu do pre nekoliko dana, a gradilište su zaposeli bageri. Na tabli sa informacijom o radovima piše da je u toku izmeštanje i rekonstrukcija 10kv kablova. Investitor su GSP "Beograd", EDB Beograd i "BKA development". Posle toga, trebalo bi da usledi gradnja stanova.

Usvajanjem plana detaljne regulacije (PDR) za vračarski blok između Bulevara kralja Aleksandra, Sinđelićeve, Niške i Sredačke ulice, oktobra 2020. godine dobijena je potvrda da će na prostoru starog tržnog centra nići stambeno-poslovni kompleks.

Investitor i inicijator PDR-a za 1,18 hektara bila je kompanija "BKA divelopment", koja je od grada za 4,15 miliona evra kupila 43 ara placa.

Foto P. Milošević

Na pitanje upućeno GSP zašto su oni navedeni kao prvi investitor i do kada će izmeštanje kablova trajati, nismo dobili odgovor. Pitanja, na koja takođe nismo dobili odgovor uputili smo i "BKA divelopment", kako bismo saznali kada će gradnja kompleksa početi i koliko će tačno imati stanova. Buduća stambeno-poslovna četvrt prema PDR, podsećamo, trebalo bi da ima 48.576 kvadratnih metara i 408 stanova.

Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture obavezao je investitora da delove Tramvajskog depoa "očuva, kako u memoriji, tako i materijalnom obliku, u smislu očuvanja i uklapanja istorijskih objekata u savremeno oblikovanje ovog kompleksa".

Podsećamo, očuvanje se odnosilo na posebno značajne objekte - radionice, najstariji deo kompleksa. NJih treba zadržati u postojećem gabaritu uz promenu namene, u smislu formiranja galerijskih i umetničkih prostora. Otvoreni, neizgrađeni deo kompleksa u unutrašnjosti parcele isto treba sačuvati i urediti kao javni prostor - trg. Tramvajske šine takođe treba sačuvati i uklopiti kao obavezni element u planirano parterno uređenje da bi se očuvala memorija na prvobitnu funkciju ovog prostora.

VLASNICI

"BKA investment" u vlasništvu je nekoliko firmi. Po APR, 40 odsto vlasništva imaju firme Caroline Holdings B.V. i Navada B.V. iz Holandije. U vlasništvu izraelske firme Almogim holdings je 10 odsto, kao i srpske kompanije "Energogrup development".

DRAMA Plamen je potpuno progutao objekat pre sedam godina, Foto N. Fifić

SMEŠTANA VOZILA JAVNOG PREVOZA

TRAMVAJSKI depo je prvi objekat podignut za smeštaj i održavanje vozila javnog gradskog saobraćaja u Beogradu i Srbiji. NJegova izgradnja omogućila je da 14. oktobra 1892. godine bude otvorena prva tramvajska linija Kalemegdan - Slavija, kojom su saobraćala vozila na konjsku vuču. I kad su konji prestali da vuku tramvaje prostor je zadržao naziv Tramvajske štale.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)