Kočnica kod Hrvata: BiH ne može da uspostavi međunarodni železnički saobraćaj
12. 03. 2020. u 09:41
BiH i Hrvatska i dalje bez dogovora oko međunarodnog železničkog povezivanja. U HŽ, kako kažu, ne žele da plaćaju strana vozna kola na svojoj teritoriji
Foto Lj.Đ.
- Putni prevoz HŽ je više puta odbijao taj predlog, sa obrazloženjem da ne žele da plaćaju upotrebu stranih kola na svojoj teritoriji, pa su u ŽF BiH odsutali od tog plana - kažu iz sedišta ŽRS u Doboju.
Napominjući da nemaju vlastite kapacitete za uspostavu međunarodnog železničkog saobraćaja, kažu da je slična situacija i u susednim zemljama i da je vozni park koji imaju ŽRS dovoljan da podmiri potrebe lokalnog putničkog saobraćaja.
Iz ŽRS su negirali iznete tvrdnje Centra za humanu politiku (CHP) da je prosečna brzina saobraćaja vozova na pruzi Doboj - Banjaluka 60, umesto projektovanih 100 kilometara na čas nakon remonta pruge.
- Prosečna brzina na toj deonici je 81, a na remontovanom delu pruge S. Kostajnica - Banjaluka je 82 kilometra na čas - tvrde u tom preduzeću.
Na primedbe CHP da je korozirao lim rekonstruisane železničke stanice Doboj, u Upravi preduzeća kažu da je ta rekonstrukcija izvršena još pre 15 godina, ograničenim kreditnim sredstvima i da su materijal, i svi radovi izvedeni po projektnoj dokumentaciji, a da su na koroziju uticali vremenski uslovi i vremenski protok od deceniju i po od izvršenih radova.
Na primedbe putnika o dotrajalim i nefunkcionalnim toaletima na većini železničkih stanica u RS, u ŽRS se slažu da su one opravdane, ali i da temeljne rekonstrukcije zavise od finansijskih sredstava kojima raspolažu.
Takođe, ne spore da u železničkoj stanici Banjaluka postoji problem sa potapanjem podzemnog prolaza, precizirajući da se radi o podzemnim vodama koje izviru pri većim padavinama.
PRIMEDBE IZ CENTRA
IZ Centra za humanu politiku su uputili niz primedaba na funkcionisanje ŽRS. Ova NVO je pred kraj prošle godine "oborila" optužnicu za smrt četiri člana porodice Đedovac na pružnom prelazu u Ljeskovim Vodama kod Doboja. CHP je izneo tvrdnje i prezentovo dokaze koji potvrđuju da za njihovu smrt nisu odgovorni optuženi saobraćajni inspektor Grada Doboja i vlasnik pumpe koji je sagradio objekat i time zaklonio vidik kod pružnog prelaza, već da odgovornost snosi i ŽRS.
OJT Doboj je povukao optužnicu i slučaj je vraćen na početak, a ključno će biti dodatno veštačenje ovlašćenog instituta.