KINEZI ULAŽU PET MILIONA EVRA: Most čeka neimare

M. Drobnjak

sreda, 05. 09. 2018. u 08:28

КИНЕЗИ УЛАЖУ ПЕТ МИЛИОНА ЕВРА: Мост чека неимаре

Foto M. D.

Obnova atraktivnog saobraćajnog objekta na Tari, uprkos najavama, neizvesna. Kinezi će u sanaciju oštećenja uložiti više od pet miliona evra

OBNOVA čuvenog mosta na Tari nije počela, mada su radovi, još pre godinu, najavljeni za ovu građevinsku sezonu. Rekonstrukcija je trebalo da bude finansirana od novca koji je donirala Kina, međutim, u Direkciji saobraćaja nemaju odgovor na pitanje kada će neimari početi posao. Za rekonstrukciju mosta na Tari kineska vlada je donirala Crnoj Gori 2,6 miliona evra. Prema informacijama kineske kompanije, studija izvodljivosti je pokazala da prvobitno opredeljena sredstva neće biti dovoljna za rekonstrukciju mosta, zbog čega su iskazali spremnost da odobre dodatni iznos od 2,6 miliona evra i da sa Vladom Crne Gore potpišu novi sporazum.

- Kada su naši kineski partneri razradili projektnu dokumentaciju, došli su do zaključka da je potrebno uložiti mnogo više novca. Prema informacijama koje imam, uz dobru volju kineskih partnera mislim da će najmanje još toliko, dakle više od pet miliona evra, biti uloženo u sanaciju mosta - kazao Mirko Đačić, predsednik Opštine Pljevlja.

Pročitajte još - Uskoro počinju radovi na mostu na Đurđevića Tari

On je naglasio da će, osim rekonstrukcije, biti uređen i prostor oko mosta - izgrađen parking i ugrađena dekorativna rasveta, koja će mostu u noćnim satima dati poseban izgled.

Prema najavama potpredsednika Vlade Milutina Simovića, koji je bio potpisnik sporazuma sa Kinezima, privode se kraju neophodne procedure, i bez obzira na to što rok za realizaciju ovog projekta nije definisan, on će biti prioritet u narednom periodu. A kada je u pitanju bezbednost mosta dodaje:

- Most na Đurđevića Tari, kao veoma važan saobraćajni objekat, na važnom koridoru u Crnoj Gori, u potpunosti je bezbedan za korišćenje. O tome savesno i redovno brinu nadležne službe, a to je potvrdio i kineski ekspertski tim koji je posetio most u decembru prošle godine.

POGLED NA KANjON

Most se uzdiže nad kanjonom istoimene reke Tare i jedna je od najposećenijih atrakcija u Crnoj Gori. Posećuje ga veliki broj turista, a usputna je stanica i mnogih koji prolaze pravcem Pljevlja - Žabljak i Pljevlja - Mojkovac. Leti, iako se mostom odvija drumski saobraćaj, izgleda kao šetalište ili korzo. Mnogi ne propuštaju priliku da peške pređu preko mosta i da tu zastanu, uz obavezno fotografisanje, jer se s njegove visine pruža impresivan pogled na kanjon Tare.


ORONUO

MOST na Đurđevića Tari izgrađen je 1940. godine, a kada je dovršen, bio je jedan od najvećih saobraćajnih objekata u svetu. Od tada je imao samo jednu nepotpunu rekonstrukciju. Smešten je između sela Budečevica i Trešnjica, na magistralnom putu Pljevlja - Žabljak. Svojom arhitekturom i dimenzijama spada među najveće i najlepše saobraćajne objekte u svetu. Međutim, propao je. Betonske grede na rubovima mosta počele su odavno da se krune, a na mnogo mesta može se videti da viri armatura.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije