Žene ruše Hilandar?

M. LOPUŠINA

10. 11. 2013. u 21:29

Šta stoji iza namera da se lepšem polu dozvoli pristup Svetoj Gori i najznačajnijem srpskom manastiru. Deo napada novog svetskog poretka i feminista na pravoslavlje

GRUPA poslanica Evropskog parlamenta zatražila je nedavno od Grčke da ukine propis avato, po kome je pripadnicama ženskog pola najstrože zabranjeno da posećuju Svetu Goru, njenih dvadeset manastira i 2.500 monaha. U zahtevu je napisano da se tim zakonom „krši polna ravnopravnost i uvodi diskriminacija žena, što nije u skladu sa demokratijom“. Istovremeno, u srpskim medijima su se pojavili oglasi za odvođenje žena na „pokloničko putovanje na Svetu Goru“, po ceni od 100 do 200 evra. Na ovaj način je otvoreno pitanje dolaska žena na Sveti Goru i u manastir Hilandar, koje neke nevladine organizacije u Srbiji žele da pokrenu.

- Ideje o otvaranju Svete Gore za žene, koje se povremeno pojavljuju, po svemu sudeći, predstavljaju deo frontalnog napada novog svetskog poretka na istočno hrišćanstvo pod firmom ukidanja starovremenih tradicionalnih zajednica, uvođenja demokratije i razvijanja modernog turističkog poslovanja. To dolazi i od feminističkih krugova iz Amerike, kao i LBGT zajednice, koje raspolažu neograničenim sumama novca i prosto ruše hrišćansku i pravoslavnu tradiciju pod izgovorm nekakve brige za ravnopravnost - smatra dr Veljko Đurić Mišina, istoričar crkve.

Poznato je da na Svetu Goru ne sme kročiti ženska noga, jer je to zabranila Sveta Bogorodica, kada je 442. godine ćerki Teodosija Velikog, dok je ova bila u poseti manastiru Vatoped, pustila glas i naredila joj da odstupi. Otada nijednoj ženi nije dozvoljeno da hoda po ovom Bogorodičinom vrtu.

TRAŽILI OTVARANJE SVOJEVREMENO je grčka vojna hunta pominjala mogućnosti otvaranja Svete Gore za izgradnju auto-puteva, dovođenje električne energije i vode u manastire. Slične ideje dolazile su iz Vatikana, kako bi time uništio monašku državu koja je bila najveća brana rimokatoličkim pohodima na istok.

- Bogorodica je igumanija Svete Gore, ali u njeno ime vlada vrhovno telo Protat, sastavljen od igumana četiri svetogorska manastira, među kojima je i srpski Hilandar - priča dr Đurić. - Međutim, legenda kazuje da je u vreme velike kuge, koja je harala Srbijom za vladavine Dušana Silnog Nemanjića, car sa suprugom i najužom pratnjom dospeo na Svetu Goru. Carska porodica boravila je na Svetoj Gori od avgusta 1347. do aprila 1348. Obilazeći i bogato darujući manastire Sveti Pantelejmon, Hilandar i Vatoped, postali su njihovi veliki ktitori, a sama carica obnovila je keliju Svetog Save u Kareji. Tako je probijena viševekovna „barijera“ da žene nisu hodale Svetom Gorom. Priča kazuje da carica nije svojom nogom kročila na tlo jer je bila nošena u posebnom nosiljci! Tako je, kažu, ispoštovana viševekovna tradicija o zabrani ženama da hodaju Svetom Gorom.

I pored zabrane pojedine žene su prelazile granicu Svete Gore i pohodile Hilandar. Ima priča da su Atos u novije doba tajno posećivale Orijane Falači i Melina Merkuri. Žena britanskog konzula u Atini dobila je 1850. dopuštenje da ode čak do Velike lavre Svetog Atanasija, najstarijeg manastira na samom poluostrvu. U vreme Oktobarske revolucije sa ruskim izbeglicama na Svetu Goru sklonila se i jedna princeza.

Kao izbeglice žene su se sklanjale u manastire u vreme grčkog ustanka i posle proterivanja Grka iz Male Azije, dvadesetih godina prošlog veka kada su naselile deo Atosa. Sa Atosa je 1929. proterana Grkinja, mis Evrope, koja je maskirana pokušala da se iskrca u jedno od manastirskih pristaništa. Ulazak žena se zbio i 1948. tokom bitke kraj svetogorske prestonice Kareje, gde su bile partizanke iz armije generala Markosa.

Pedesetih godina jednoj Francuskinji pošlo je za rukom da obiđe monašku zemlju i svih 20 manastira, o čemu je u Parizu objavila knjigu „Mesec dana među muškarcima“. Sedamdesetih godina upravo u Hilandaru osujećen je plan jedne italijanske novinarke da neprimećena dovrši svoj višednevni boravak na Svetoj Gori.

- Dešavalo se da i pojedine turistkinje zalutaju na obalu Atosa, ali se danas to pažljivo kontroliše stalnim patroliranjem policijskih čamaca. Zna se za još nekoliko slučajeva da su muškobanjaste ženske osobe prolazile granicu Svete Gore i pohodile neke manastire, pa i naš Hilandar. Teško je utvrditi da su su to bile provokatorke, radoznali turisti ili, možda, dame poremećenog uma - kaže dr Veljko Đurić Mišina, istoričar.

Po crkvenim pravilima turističkim i privatnim brodovima sa ženama dozvoljeno je da Svetu Goru razgledaju uz obalu, sa mora i sa udaljenosti od 500 metara.

- Dobro su poznati stavovi svih svetogorskih manastira kao i svih pomesnih crkava o zadržavanju vekovnih običaja na prostoru monaške države. Ženama nije mesto na Svetoj Gori i u manastiru Hilandar, jer je to protivno zakonu, verskim kanonima i zato što bi to remetilo svetovni mir i aktivnosti monaha. Teško je, međutim, predvideti dokle će se takvo stanje održati upravo zbog strahovite propagande koja se pojavljuje na Zapadu u talasima i traži otvaranje Svete Gore - smatra dr Veljko Đurić Mišina.

CARSTVO BEZ KRUNE

SVETA Gora je carstvo bez krune, Država bez vojske, Zemlja bez žena, Bogatstvo bez novca, Mudrost bez škole, Kuhinja bez mesa, Molitva bez prestanka, Veza sa nebesima bez prekida, Slavopoj Hristu bez umora, Smrt bez žaljenja“ - pisao je sveti vladika Nikolaj Velimirović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (91)

vera-nada

10.11.2013. 22:54

Bilo je pitanje vremena kada ce i ovo doci na red. Samo bih volela da znam, za cija prava se oni bore? Kao vernici (a znam da sve pravoslavke misle isto) nikad mi ne bi palo na pamet da idem tamo kad znam istoriju i pravila Svete gore, Hilandar nosim u srcu. Dakle, odlazila bi zenska populacija koja nije verujuca i glavno pitanje, sta bi ona tamo trazila? Sta je sa pravima monaha? Ne plasimo se mi, moc smrtnika je nistavna u odnosu na moc onih kojima se molimo.

Žana

11.11.2013. 09:40

@vera-nada - Pa,čovek snuje,a Bog odlučuje! Neka pokušaju da dodju!Nikoga ne mrzim jer to nije u duhu pravoslavlja i hrišćanstva.Što prvo ne pokušaju da se izbore za prava homoseksualaca u Vatikanu.Npr. da njihovi sveštenici imaju pravo da se izjasne kao pederi,pa recimo da se izbore za pravo katoličkih sveštenika da se žene i imaju porodicu.

Dejan Jagodina

10.11.2013. 23:08

Zene na Svetoj Gori? Hm...potpuno sam siguran da na svetu postoje zene koje svojim stavom ne bi ukaljale Svetu Goru, ima ih verovatno koje zasluzuju tu cast i obavezu ali.....Zasto LGBT populacija i feministkinje ne pokrenu inicijativu da se ukine obavezna bela odeca na Vimbldonu? Ta tradicija je neuporedivo kraca, pogadja daleko manju populaciju i nikome ne bi skodila. Izvinjavam se monasima i vernicima koje ovo poredjenje mozda vredja, jeste malo rogobatno ali je prvo koje mi je palo na pamet.

Rajko

11.11.2013. 10:39

@Dejan Jagodina - Neverovatno.Nekima je normalno da se svet ne menja.Kako je bilo pre 2000.godina neka bude i danas. Setimo se spaljivanja ljudi koji su rekli da je zemlja okrugla. Sta je sledece? Spaljivanje na Terazijama?

Spaljivanje na Terazijama?

11.11.2013. 17:34

@Dejan Jagodina - Evo u tvom slucaju cemo uciniti pozitivnu diskriminaciju, bices prvi.

Ket

10.11.2013. 23:10

Da li znate da ovakvim tekstovima podsticete mrznju prema zenama u drustvu koje vec samo po sebi nije tolerantno, i gde su zene vec i onako ugrozene. Vase vesti citaju razne labilne licnosti, psihopate, nasilnici i zenomrsci a ovakvi naslovi su im gorivo.

Mileva

11.11.2013. 00:49

@Ket - Koliko vidim, nesrecnice, i ti bi na Svetu Goru. Da li treba ovo kriti i objaviti tek kada se podignu prve sigurne kuce i hoteli na Svetoj Gori? A labilne licnosti koje pominjes kao gorivo imaju nagone a ne vazne informacije. (Ubedjena sam da cak i licno poznajes dosta zenomrzaca. Mogla bi da ih nam opises da i mi saznamo kakvi su to ljudi).

mrgud

11.11.2013. 05:13

@Ket - ma koja ugrozenost....takvi kao ti nemaju vise osjecaja za ono sto je normalno.jadnice ...samo se krijete iza lijepih rijeci i prica o ugrozenosti. a jesu li muskarci ugrozeni hocete li ikad priznati.ugrozena nam je porodica jos jedino normalno sto je ostalo,,,

Milutin

11.11.2013. 07:05

@Ket - Nisu Novosti trazile da zene idu tamo gde im nije dozvoljeno. Moja supruga je veronica i kada je mogla da udje u oltar, na Oplencu, nije htela da ga skrnavi ona iako je vec oskrnavljen od nevernika! Zene vernice ne smatraju da da su time diskrimisane, sto ne smiju na Svetu Goru, jer je to pravilo vere i toga se treba pridrzavati. Sta ce feministikinje na Svetoj Gori? Njih se to ne tice, jer nisu vernice, Jedino da nesto ukradu od svetinja!

gagom

11.11.2013. 09:35

@Ket - У праву си! Овако ће разни паћеници окривити све жене света за зло које болесници прижељкују.Прави наслов би био - "Нечастиви руши Хиландар"!

jksv

22.12.2013. 14:18

@Ket - Жена је прилично у праву........ Нисам никакв комуниста, атеиста, ни левичар, али треба бити прилично наиван па мислити да наслов ''Жене руше Хиландар'' не подстиче мржњу према женама. Знам доста (полу)мизогених људи којима је ово прави подстицај да се причају како жене не ваљају.......

pop

10.11.2013. 23:39

Sveta Gora je najlepse mesto na planeti...Tamo idem cesto da se molim Bogu , i Majci Bozijoj...Tako je sve cudesno i cisto, osvestano i divno...

!

11.11.2013. 00:12

Satanisti zele da izopace sve normalno. Porodicu, brak, crkvu. Zato su njihove uhode svuda. Cak i pravoslavnoj crkvi. Uzaludno se trude samo sebi stetu nanose.

svetitelji

11.11.2013. 00:18

tekst je pun mrznje, fraza, predrasuda, stereotipa o nevladinim organizacijama i lgtb populaciji i samim tim ruglo za bilo sta hriscansko, ukljucujuci i svetu goru.

Vernik koji se trudi

11.11.2013. 00:49

@ - Pre mesec dan sam sa braćom prvi put posetio ovu svetinju, nase supruge i devojke nosu imale nista protiv sto one nemaju tu mogućnost, mi našu veru unosimo i u dom i zajednicu i molimo se za to. Ne vidim razlog da neke žene menjaju nešto što traje toliko vekova.

BIjana

11.11.2013. 01:06

Procitah neki komentar i slazem se naravno,ja kao Pravoslavka nosim Hilandar u srcu,takvo je pravilo i drzim se toga,nikada mi ne bi palo na pamet ni da provirim na Svetu Goru,nosim je u Srcu i mislima,a svog malenom sina cesto uspavljujem pesmom "KO UDARA TAKO POZNO!

Slavko

11.11.2013. 02:55

A sta je sa verskim pravima monaha koji veruju da tu nije mesto zenama? U Americi postoje samo zenski klubovi u kojima je strogo zabranjem pristup muskaricima, pa sta sa njima? Crkva i manastiri su nesto mnogo vise od ovozemaljskog, u strastima potonulog, kluba. To je zajednica Svetih koja se proteze od pocetka do kraja vremena. One prave zene kojima jedo Boga, do Crkve i do molitve nikada tako nesto nije palo na pamet. Takve ideje dolaze samo od briselskih krvopija kojima nista nije sveto.

Slavko

11.11.2013. 02:59

Sve iskrene zene Pravoslavke, majke heroji i sve one koje se Bogu jedinome mole, iz svih pravoslavnih Crkava, trebale bi da naprave zahtev i peticiju da se tako nesto ne dogodi. Da stanu Satani na put i osvetlaju svoj obraz pred Gospodom i Svetim Savom.

expert

11.11.2013. 06:08

zahvaljujem se novostima i autoru ovog clank bilo kakav komenter dati na ovako kratak a iscrpan tekst je suvisno ali treba napomenuti da je to ipak privatni posjed a da domacin ima pravo da bira gosta jer povreda tudjeg propertija zakonom je kaznjiva bar na zapadu a ta lgp populacija i feministkinje neka osnuju svoju crkvu i religiju i neka pustaju tamo koga hoce a evropski parlament da vec jednom prestane sa krsenjem ljudskih i verskih prava jer svaki covjek ima pravo da vjeruje u ono u sta je

Marijana

12.11.2013. 16:40

@expert - Jel se taj privatni posed finansira iz privatnih izvora? Jel se Hilandar renovira od drzavnih para, koje su od poreza naplacenog svima a ne samo nekima?

Sacha

11.11.2013. 07:32

Ukoliko monasi ne zele da dozvole ulazak zena u manastir niko ih ne moze naterati da promene odluku, prosto ko' pasulj. Medjutim, nije me taj problem nagnao na komentar. Vec reci "novi svetski poredak" i bla bla bla, skoro pa da sam se osetio kao da sam u dobrom, starom vremenu naseg voljenog predsednika Milosevica. Iskreno, nedostaje mi to ispiranje mozga i sva ta kolektivna paranoja protiv svega sto je demokratsko. Ziveo Milosevic, nasa vlast i policija.

Neša

11.11.2013. 10:23

@Sacha - Budite konstruktivni. Nije dovoljno reći da se ne slažete sa stavom/mišljenjem a da ne dostavite argumente za neslaganje. Na taj način Vaš stav nema nikakvu težinu te postaje obično naklapanje. Pisanje da bi se tek nešto napisalo. Uzgred, preporučujem da čitate i saznajete više i javno se obraćate u skladu sa onim što i koliko imate da kažete. Ako je za vas Milošević paradigma svelošeg u Srbiji zaista je vreme da se obavestite o svetu u kom živite.

Sacha

12.11.2013. 10:22

@Sacha - Milosevic nije paradigma sveloseg u Srbiji nego paradigma jednog promasenog vremena. Fraza novi svetski poredak je bila prica za plasenje izolovanog naroda i koja je prikrivala jednu nesposobnu spoljnu diplomatiju i alavu vlast cije posledice osecamo i danas. Koristenje te otrcane fraze nema bas mnogo veze sa danasnjicom. U medjuvremenu je Kina od nerazvijene zemlje postala druga ekonomska sila Sveta, Brazil postao sesta, Rusija je jaca nego ikada, a nas i dalje napada novi svetski poredak.

Kum

11.11.2013. 07:34

Rusi su jedini spas Grcima od Turaka. Ako puste Svetu Goru niz vodu... zna se to im je kraj.

Ateista

11.11.2013. 08:21

Crkva je uvek pravila razdor i ovime to potvrdjuje, ako smo svi pred Bogom jednaki, zasto nismo i medju "zidinama". "Ženama nije mesto na Svetoj Gori i u manastiru Hilandar, jer je to protivno zakonu, verskim kanonima i zato što bi to remetilo svetovni mir i aktivnosti monaha"... Bez ikakvih razloga vredjate LGBT populaciju, zene, feministkinje, a mnogo vise i losije uticu isti ti monasi na dzep svakog od nas. Jedno je vera, a drugo manipulacija! Poz

zoks

11.11.2013. 12:44

@Ateista - Ateista,ti kao ateista nemas apsolutno nikakvog prava davati komentare po pitanju vere!Kad se bude govorilo o ateizmu onda svaka cast,imas prava davati komentare! Pred Bogom smo naravno svi isti,pod jednim jedinim uslovom a to je da zivimo onako kako to Bog trazi od nas!Lgbt,feministkinje i ostala bratija i sestrija su sami odlucili da nisu isti pred Bogom,radeci ono sto Bog ne voli!I to je njihov izbor i ja to postujem,i neka se drze svojih kuca,stanova,sa tom "politikom" i niko ih dirati nece!

mimica

11.11.2013. 08:29

E vala necete se leba najesti EU hostapleri. Za razliku od nase vlade, ljudi na Atosu znaju da povuku crtu i kazu; NE MO ZE !

Milan

11.11.2013. 08:39

Ti isti ce za koju godinu traziti da se na Svetoj Gori odrzi i parada ponosa. Zivi bili pa videli.

Marijana

12.11.2013. 16:38

@Milan - Ja bih rekla da je parada tamo cesto, da ne kazem bas svakodnevna pojava ... :P

goran

11.11.2013. 09:02

"To dolazi i od feminističkih krugova iz Amerike, kao i LBGT zajednice, koje raspolažu neograničenim sumama novca i prosto ruše hrišćansku i pravoslavnu tradiciju pod izgovorm nekakve brige za ravnopravnost - smatra dr Veljko Đurić Mišina, istoričar crkve."....niko nema neogranicene sume. ali zato imaju dovoljan broj glasova i politicara da ih unovce. ko ima glasove, ima drzavne pare na raspolaganju. socijaldemokratija je trgovina glasovima, zar je to tesko uvideti?

Boris

11.11.2013. 09:26

@ - Sveta Gora je primer poštovanja žena. Svi manastiri za igumaniju imaju Presvetu Bogorodicu. Svi zi muškarci(monasi) izražavaju najveće poštovanje jednoj ženi.

Icebreaker

11.11.2013. 10:57

@Nikola - Tako je brate...samo sto vecina religijskih vodja nema te ljubavi prema nama...samo prekor !

Žena pravoslavka

11.11.2013. 09:36

Da...znamo već..naši pravoslavni starci su već odavno rekli da će u poslednjim vremenima žene u kratkim pantalonama krenuti na Svetu Goru i to će biti znak da Svete Gore uskoro neće biti. Majka Božija to neće dozvoliti i Sveta Gora će potonuti...Te nesrećnice koje to traže nisu žene, već sluge satanine što udaraju na sve sveto, brak, decu, unutrašnji poredak porodice...pravoslavlje im smeta i obrušavaju se na njega bez milosti...ali i mi smo tu i plan im neće lako proći!

momcilo

11.11.2013. 10:49

@Žena pravoslavka - zeno pravoslavka, kada vec hoces da pises pravoslavni korektno, treda da stavis i referens, mora postojati izvor informacija za ono sto si navela. u pravoslavlje se uvek navodi poreklo informacije.

RS

11.11.2013. 11:59

@Žena pravoslavka - Izvor informacija ti je pravoslavna literatura, i zitja svetih otaca,ako te stvarno zanima gdje mozes da procitas nesto o pravoslavlju i smislu zivota uopste. Samo mi jedna stvar nije jasna kod ljudi (gledano u globalu) a to je da svemu znamo da donesemo sud bez obzira je li neko imalo informisan o tome."JA ZNAM DA TREBA TAKO, a uopste ljudi nemaju pojma o tim stavrima o kojima sude *bey obyira koja je tema u pitanju.Stvarno ne razumijem.LP

Mileva

11.11.2013. 12:03

@Žena pravoslavka - Momo, ljudino, gde ti je referens za ovu tvoju tvrdnju? Da te je bilo u to vreme, ti bi verovatno i jevandjelistima trazio izvore informacija i zamerio im sto u njihovim tekstovima nema nijedne fusnote. (Ono "u pravoslavlje" shvatila sam kao stamparsku gresku a ne kao soicizuam iz Bele ladje).

momcilo

11.11.2013. 12:53

@Žena pravoslavka - @mileva, jevandjelisti su svedoci , o onome sto su videli svojim ocima ili sto su culi od velikih apostola. sva 4 jevandjelja pregledao je apostol sveti Jovan Bogoslov, I kao svedok dao im zeleno svetlo.

WWWWW

11.11.2013. 09:45

Meni se ne svidja da se na takav nacin zeli prekinuti tradicija, ali zasto je neko nekad zenam zabranio da dolaze u to sveto mesto. ? To je jos tada bilo nepravedno, a danas jos vise. Da li su zene niza bica.?

Pred Bogom smo svi jednaki

11.11.2013. 09:50

Začudi me ovo: ".. i prosto ruše hrišćansku i pravoslavnu tradiciju pod izgovorm nekakve brige za ravnopravnost - smatra dr Veljko Đurić Mišina, istoričar crkve.. " Ako su žene prijetnja za istočno hrišćanstvo, onda ih treba izbaciti iz njega...ako predstavljaju opasnost za Hilandaru, logično je da su opasnost za pravoslavlje! Fali vam lomača, jel' da? Koji ste vi svi licemjeri, bože sačuvaj! "Pogledaj dom svoj anđele!

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

11.11.2013. 10:00

Pa samo Srbijanci vole EU, oni nikad nisu bili Srbi i nikad im Srpstvo nije bilo pri srcu. Zato i ne treba da cudi sto se ova SPC ne oglasava, a kad se ne oglasava to znaci da podrzava ovo sto EU trazi. Ali je ta ista SPC znala da svojata Pravoslavne Manastire i Bogomolje u mojoj Dalmatinskoj Zagori, u koje nisu nista ulozili u ta vremena. Te Manastire u mojoj Zagori je izgradio Pravoslavni narod Severne Dalmacije, a posle toga nam je Austrougarska davala novac da podizemo svoje Bogomolje.

Mileva

11.11.2013. 11:56

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Hrvatijanac sa Dinare, preispitaj se.Pokusaj da vidis ima li gorih ljudi na svetu od "Srbijanaca".Vidi kako je moguce da SPC svojata sopstvene manastire (ili mozda u njima nisu bili vernici SPC?).Prouci kako je doslo do toga da Srbija pod Turcima nije dizala crkve i manastire u "tvojoj" Dalmatinskoj Zagori.Kazes da je Austrougarska davala novac da se podizu bogomolje.Taj novac je bio delic srpskog truda i znoja. Daje li mozda i danas nekom novac? Tebi? E, moj Hrvatijanac, nikad Pilipenda od tebe

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

11.11.2013. 12:56

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Ti Mileva ocito nista ne svatas. Nikakve Crkve u mojoj Zagori Srbija nikad nije zidala to da zapamtis. Mi smo u tim krajevima u vreme Kosovske bitke bili iskljucivo Pravoslavci bez nacionalne odrednice Srbi. Srbi postajemo tek 1817 u nacionalnom smislu, kad nas SPC zvanicno proglasava za Srbe iako mi nismo dole Slovenskog porekla. Austrougarska je nama dole ponudila sve privilegije, samo da budemo odani Beckom dvoru. Sve smo prihvatili i sve smo od njih dobili. A sta ste vi dobili u Srbiji ?

dika

11.11.2013. 14:17

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Oprost DDK,al gluplji ispade no sto mislih pre. Za pocetak procitaj knjigu Pravoslavlje u Dalmaciji. A i treba da znas da je vera opredelenje a ne nacionalna propadnost i tvoja izjava da su srbi pominjani tek 1817 godine govori o tvojoj nepismenosti. Srbija i nije morala da zida, al zato srbi jesu bili ti koji su zidali.A sta se tice beckog dvora i privilegovanosti kod AU tek tu nista neznas. Mozda bi za tebe bilo najbolje da ostanes odan beckom dvoru i ucutis.

Antropologija

11.11.2013. 14:26

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Dinaridska divizijo, odrednica ``nacija`` i nije postojala pre 1817, tako da sada znas. Do tada su se narodi imali pripadnost drzavi, cak i onda kada je ona prestala da postoji - Srbi, Bugari, Madjari... ``Vi`` niste slovenskog porekla? A kog ste? Vanzemaljskog? Kakve bolesne ideje imate, to je tuzno i smesno. AU je bila divna prema vama, idealna, sjajna, to je prelepo! Ludilo mozga...

Aleksandar69

11.11.2013. 14:40

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - DDT@ A kad ćeš da voziš autobus?Odmori malo,vozači su nervozni ovih dana

Nova

11.11.2013. 20:32

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Iz dalmatinske zagore sam, Srbin sam, bio sam prosle godine u manastiru Krki, moram da se izvinim zbog glupog komentara mog zemljaka.Ni ja se ne slazem sa stavom patrijarha oko izbora na Kosovu, ali nikad nebih vredjao Srbe iz Srbije zbog toga. Nazalost, podele nas ubise, zato i propadamo.

SMOKI

11.11.2013. 10:22

SVETA GORA mora da ostane SVETA. To sto nekakve europejke nemaju veze sa mozgom a kamoli znacenjem Svete Gore, sto imaju hir da upropaste sve sto nije njima znano ne sme biti povlastica i pravo da OSKRNAVE Svetu Goru. Oni koji su stvorili ovaj biser Pravoslavnih manastira imali su veliki razlog za to. Ko su bilo koje zene na svetu koje imaju pravo da naruse necije drugo pravo. Tih "europejskih" prava mi je pun pistolj. Gde god su se pojavili napravili su satanisticka pravila.

Srdj

11.11.2013. 10:51

Mogle bi te ilne ogranizacije, to jest bukaci i z njihovih redova da prvo skoknu do Jemena, Avganistana, Arabije, Katara i slicnih degenerisanih zajednica da tamo malo propovedaju o zenskoj ravnopravnosti. Da ih vidim, da ne budu razlicitih arsina. Ako im je najpreca briga komad zemlje od par hiljada muskaraca gde zena nema, pa ni rodne neravnopravnosti, onda avaj - svetu je kraj xD. A dole, medj gorepomenutim drzavama, milioni su potlacenih.

iz glave

11.11.2013. 11:13

изгледа да су се добро провеле у Ватикану, па мисле да стекну слична искуства и на осталим наизглед сличним местима ... свако има право да у своју кућу пушта кога му је воља, а не да му гости улазе када и како ко жели

DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN

11.11.2013. 11:41

Mene uopste i ne cudi ko je Patrijarh SPC, covek pred Kosovske izbore poziva Srbe da ne bojkotuju iste. Pa kakav je to Patrijarh i na kraju krajeva kakvo je to svestenstvo u Srbiji? imam 5toro dece novu prinovu ocekujem pocetkom sledece godine, ali sam svu svoju decu vodio u moju Dalmatinsku Zagoru u Manastir Krku da ih krstim. Prosto mi moja savest nije dozvoljavala da to uradim ovde u Zemunu. Ja vam odgovorno tvrdim da su Srbijanci najveci problem u Srbiji, ali definitivno oni ne vole Srbiju.

Srbijanac

11.11.2013. 13:53

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Кад не волиш Србијанце, а ти се лепо врати , у "твоју Далматинску Загору."

Republika Srpska

11.11.2013. 14:45

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Hajde matereti okanise vise Srbijanaca i Srba ako ti se nesvidja idi tiu svoju lijepu ovo nije problem SPC jer je Sveta Gora zapravo drzava i tu Srpski patrijarh nema neke ovlasti ovo je problem svih PRAVOSLAVACA ako neki zakon postoji 1600 godina zasto zbog 20 ili 30 zena sa veoma upitnim moralom treba slisati jednostavno ih treba ignorisati Sveta Gora je drzava pod zastitom Grcke i ona sama sebi donosi zakone nema tu hocu necu zakon ima da se postuje zasto ne odu u tajne arhive vatikana

kobajagi

11.11.2013. 15:04

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - ajde ti u tvoju zagoru knin dalmaciju sta god ostavi nas bednike srbijanske da pocrkamo u svom smradu.i dabogda ostao u toj ljubavi sa srbijom tamo doveka

Ja

11.11.2013. 16:53

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Ovde je, više nego očigledno, iznet stav koji poziva na nacionalnu, versku i rasnu netrpeljivost. Zanima me da li te to i stav Uredništva kompanije Novosti ili je usled slučajnog propusta ovaj post objavljen? Ukoliko se to slučajno desilo, za očekivati je da se komnetar najhitnije ukloni, a onaj ko je dozvolio da se isti objavi - izvine.

Bata

11.11.2013. 16:54

@DINARSKA-DIVIZIJA-KNIN - Providni provokator iz Hrvatske koji pokusava da zavadi tamosnje Srbe i Srbe iz Srbije

zoran

11.11.2013. 11:58

Demokratski je i da grupa ljudi, monaha, ima pravo da zivi na nachin kako zele da zive. Isto tako, razne druge grupe gradjana (homoseksualci), traze svoja prava i dobijaju ih po svojim trazejima. Na zapadu se izuzetno pazi da ne ugrozavash nichiji posed, zasto bi sada ugrozavali posede ovih dvadesetak manastira i njihov nachin zivota. Ljudi odluchili da zive na takav nachi, pa neka zive. Vatikan ne otvara svoju biblioteku, pa ceo svet cuti. Vojne baze su takdoje zatvorene. Demokratija..???

Max Q

11.11.2013. 20:15

@zoran - Zato što to nije njihov posed, već baština svih nas, na grbači narodnoj odvajkada.

zoran

11.11.2013. 11:59

Zasto demokrate ne pokushaju da otvore masonske klubove za zene..?? Pa ne smeju, jer bi ih ovi ugasili preko noci.

da im ne oskrnave svetost

11.11.2013. 12:16

I tako ta Sveta Gora brana rimokatolicima na istok i muslimanima na zapad... I ta Marija bila neka nezgodna zena kad je zabranila ostalim zenama prilaz. Dotle ide ta "svetost" kaludjera da ni kokoske, patke, koze pretpostavljam sto, ovce ne drze. Samo petlovi, jarci i ostali "muskarci".

Игор

12.11.2013. 00:21

@da im ne oskrnave svetost - Да, само магарци, нема магарица...

sveto k

11.11.2013. 14:35

Molim uvazene Novosti da mi odgovore dokle ce objavljivat komentare bez smisla, osoba zbog kojih bi i "blesimetar" pregorio a mnoge na mestu koji kritikuju vlast i ponasanje u drustvu kosiraju? Molim javno, hvala.........

Немања

11.11.2013. 15:35

Кад видим какве су жене западне Европе (по 100 кила комад),сумњам да би могле да заблуде калуђере.

Jabre

11.11.2013. 15:54

Bez obzira na sve religijska pravo i tradicija trebaju da se poštuju. Ako neki manastir ili crkva zabranjuje ženama da ulaze neka ne ulaze, ako zabranjuju muškarcima ili drugim verama (a ni to nije retkost) neka ne ulaze. Samo glup čovek može da misli da će se vera prilagoćavati Američkim lobijima. I u džamije ne smeju žene sa muškarcima nego ostaju iza ...

Max Q

11.11.2013. 20:11

@Jabre - Onog trenutka kada žene budu oslobođene nameta za verske zajednice, i kada ta lopovska organizacija uđe u sistem PDV-a, moći će da postavlja uslove. Dokle su god na našoj grbači moraće i da nas poštuju, bez obzira na veru pol i uzrast.

ilija

23.12.2013. 00:25

@Jabre - ali zene su primljene u crkvu i koliko znam ima ih prilicno. A na Svetoj Gori jednostavno nemaju sta da traze....Jel malo manastira i crkava po Srbiji, pa i tamo mora, uprkos 1500 godina tradicije?

Aleksandar

19.02.2015. 11:36

@Jabre - Jedna zena je odredila da zene ne dolaze na Svetu Goru PRESVETA BOGORODICA. tj. NEBESKA CARICA.

Brankica

11.11.2013. 16:25

A ono osveštanje Vulina i jedne liste za izbore na Kosovu , nije bilo svetogrđe ? Takav čin koji je protivan bilo kom principu hrišćanstva je daleko gore od ulaska bilo koje žene

Mileva

11.11.2013. 17:25

@Brankica - Brankice, potpuno si u pravu sto se tice politike u kojoj Crkva nema sta da trazi osim kada su ugrozeni interesi naroda i pravoslavlja. To sa Vulinom, izbornom listom, cak i kada patrijarh u Srbiji (sto nije istovetno sa srpskim patrijarhom) pricescuje dokazanog krivokletnika koji se nikada nije pokajao, sve to je svetogrdje, ali svojevoljno i dobrovoljno svetogrdje. U slucaju pomenutog skrnavljenja Svete Gore bila bi rec o p r i n u d n o m svetogrdju, o nasilju nad jednom religijom. Ili?

Hriscanin

11.11.2013. 17:25

U Hilandaru je nešto što ni na jednom drugom srpskom mestu ne možete da osetite. Molitva i energija koja se sabira već 810 godina, od stotina hiljada monaha i miliona poklonika. Iz Hilandara se nikada ništa nije rasipalo, ništa nije odneto, nista razbijeno. To je jedino srpsko mesto koje nikada nije osvojeno, u njega i u njemu se samo sabiralo. Hilandarci nijednu svoju svetinju nisu prodali, ni u najcrnjim danima. Nedajmo Hilandar nikada i nikome!

Seka

11.11.2013. 17:28

Očigledno, žene su dobre kad se klanjaju popovima, kad plaćaju u crkvi, kad se mole i poste... A da u uđu u Hilandar, to muško crastvo, nisu dobre... E pa, SRAMOTA! Ne znam zašto žene uopšte idu u crkvu, kad ih tu niko ne poštuje. Mi smo za popove bića desetog reda. E, ni u moju kuću ni jedan pop nikad neće ući!

milena

27.11.2013. 09:38

@Seka - gde se zene pojave tu trava ne nice..one imaju milion planova u glavi...Ostavite na miru prelepi Hilandar..ja sam zena i volim da odem da ga posetim i boravim tamo...ali gde se zensko useli tu je katastrofa...Postujte tradiciju..nemojte da neke LBGP dovedu u pitanje istoriju...Lep je i ovako ..bez zena..

ilija

23.12.2013. 00:20

@Seka - I sad cemo zato sto to treba turisticki iskoristiti Atos,lepo da iselimo monahe,a da postavimo cure u bikiniju,jer ce bolje privuci turiste nego bradati muskarci KO li nam daje za pravo da stanemo na put napretka,a?

sale

11.11.2013. 23:32

Jednom smo se presli kad smo ih pustili van kuhinje! Vidi sad! Stop zenskom antitiranskom trekingu i ostalom bozemesakloni turizmu!

Sultan Fatih

12.11.2013. 01:25

@ - Kad nisu turci promenili ovaj propis, šta traže šizoidne evropjanke.

Rasomon

12.11.2013. 09:27

@ - Neka evropske poslanice probaju da odu u Meku, za početak...ili nek se provozaju kabrioletom negde kroz Saudijsku Arabiju

Svetogorac

09.12.2013. 09:30

Nije bas kako kaze vest. Žene mogu samo brodom do 500 metara od obale Svete Gore. Na interenetu o Hilandaru može da se vidi mnogo, čak i više po nekim temama nego da se ode na Svetu Goru gde mnogo što šta nije dostupno hodočasnicima ili nema vremena da se obiđe.

jksv

22.12.2013. 14:09

Уф, грозан назив чланка и још грознији коментари...... Прво којекакви левичари причају да ће да одређују цркви и верницима ко ће све да улази у верске објекте.... Заборављају да су манастири приватан посед цркве, и да она сама одређује ко ће ући тамо. Ово правило је настало да се не монаси доводили у искушење, мада се претерује ас овом причом о ''кршењу светости'' А други коментари су још болеснији......гомила коментара о томе како је ''нормално'' да мушкарци и жене немају иста права.....

Ulambator

06.09.2014. 18:27

A jel vi to , molicu lepo , mislite da i medju monasima na Svetoj Gori nema gey - ova ... /// s ima tu i jos koje kakvih pitanja.