Ibarska za pet godina uzela 151 život!
19. 04. 2015. u 18:00
Opasnost na svakoj krivini najopterećenijeg putnog pravca u Srbiji. Od 2010. - 3.856 udesa. Prete odroni, udarne rupe... Problem nesavesni vozači. Najkritičnije petkom
Mnogi vozači pretiču preko pune linije Foto P. Milošević
OD 2010. dodanas na Ibarskoj magistrali dogodilo se 3.856 saobraćajnih nezgoda, koje su odnele 151 život! Najviše udesa tokom ovog perioda dogodilo se na deonici magistrale od Beograda do Mrčajevaca - čak 69 odsto, u kojima je poginulo 86 ljudi. Ove crne brojke MUP, očigledno nisu dovoljno upozorenje vozačima, ali ni nadležnim službama, pa vožnja jednim od najopterećenijih putnih pravaca u Srbiji predstavlja ruski rulet.
Saobraćajne nezgode na Ibarskoj magistrali, najčešće se, kako nam je rečeno u MUP Srbije, događaju petkom, i to između 15 i 18 časova.
Uprkos svakodnevnim upozorenjima i apelima saobraćajne policije, ali i stravičnim slikama, bahati vozači - nastavljaju po svom, u šta se uverila i patrola “Novosti”. Saobraćajne nezgode na Ibarskoj magistrali, najčešće se, kako nam je rečeno u MUP Srbije, događaju petkom, i to između 15 i 18 časova. Uzroci tragedija u kojima su neretko ginule i čitave porodice, najčešće su prebrza i vožnja u alkoholisanom stanju, nepoštovanje saobraćajnih propisa, ali i odroni, “neslavno” stanje kolovoza. Istina, zbog nedostatka novca, Ibarska magistrala, građena od 1960. do 1965. godine, nikada nije kompletno rekonstruisana. Udarne rupe, rascepi, ulegnuća kao i “otcepljenja”, iako uredno obeleženi, stara su boljka ovog druma.
Već na prvim kilometrima od Beograda prema Stepojevcu, povremeno su primetne kolone automobila koje “uzrokuju” šleperi. Slike, koje ubrzo nastaju na prvom “slobodnom” pravcu lede krv u žilama. Ne obazirući se na punu liniju, nestrpljivi vozači “besnih” automobila, prosto “iskaču” iza kamiona, uleću u makazice, a užasne nesreće često sprečava samo prisebnost vozača koji im idu u susret.
- Nije bilo rizično, znate... žurim za Beograd - govori “nervozno” vozač koji se posle nedozvoljenog preticanja na punoj liniji zaustavio na proširenju gde je bila naša ekipa.
.jpg)
Pored puta sve je više domaćih životinja
Mirko N. iz Kraljeva stao je, misleći da je naš fotoreporter policajac u civilu. Kad se “otkravio” nastavio je:
- Godinama, bar tri puta sedmično putujem Ibarskom iz Kraljeva u Beograd. Poznajem svaki metar magistrale, zato verujem da bezbedno vozim, čak i kada prekoračim brzinu. Znam, naučio sam čak i gde je saobraćajna policija. Tada brzinu “spustim” na dozvoljenu, pa kad ih prođem ponovo brže teram do sledeće.
Otkriva nam i da je “solidarnost” vozača velika i da jedni druge upozoravaju na patrole. Ne mari Mirko ni za pešake koji se na magistrali često iznenada pojave, a potom je nesigurno pretrčavaju. Ne strahuje ni od traktora kojih je, zbog početka poljoprivrednih radova, odnedavno sve više. Ni od motociklista koji, s lepšim vremenom počinju da osvajaju drumove, ponekad bahatije i od vozača automobila. Ne brine, naš sagovornik, ni zbog krupnih domaćih životinja koje, vezane u blizini puta, vrlo lako mogu da se nađu na magistrali... Ne opominju ga ni stotine krajputaša na kojima su ispisana imena onih koje je usmrtila bahata vožnja po ovoj saobraćajnici. A, uverili smo se, nažalost, da je mnogo vozača “sigurnih u sebe” poput Mirka iz Kraljeva.
.jpg)
Česta slika na Ibarskoj
Oprez je potreban i na deonici puta Kraljevo - Raška, posle nedavnog odronjavanja kolovozne trake kod Bogutovca, kada se obrušilo tridesetak metara jedne kolovozne trake Ibarske magistrale u korito Ibra. Iako su obe trake prohodne, vozačima se savetuje posebna pažnja.
- Na ovoj deonici magistrale kod Bogutovca urađena je privremena sanacija terena kako bi se sprečilo dalje klizanje tla i eventualno obrušavanje obe kolovozne trake. Trajnu sanaciju obavićemo odmah po završetku glavnog projekta koji je u izradi po hitnom postupku. Na taj način otkloniće se i najmanja opasnost od klizišta na ovoj deonici za duže vreme - kaže Prvoslav Pajević, šef kraljevačke sekcije preduzeća “Novi Pazar - put” u čijoj je nadležnosti održavanje Ibarske magistrale od Kraljeva do Raške.
.jpg)
Pešaci često opušteno prelaze Ibarsku magistralu
Zbog moguće pojave manjih odrona na putu Kraljevo - Raška, “putari” preporučuju vozačima da kroz Ibarsku klisuru budu posebno obazrivi tokom noći na neosvetljenim delovima.
GRAFITI SAKRILI SAOBRAĆAJNE ZNAKE
* STANjE horizontalne i vertikalne signalizacije duž Ibarske magistrale je - zadovoljavajuće.
* BELE trake i pešački prelazi uglavnom su vidljivi, mada ima deonica na kojima ih treba osvežiti, dok je na nekim deonicama neophodno “obnavljanje” bankina.
* U DOBROM stanju su i saobraćajni znaci, mada su oni ponegde postali mesto za ispisivnje raznoraznih poruka, grafita, pa i za lepljenje umrlica.
.jpg)
Krajputaši svedoče o tragedijama na putu
PREBRZI I PORED ŠKOLA
NA Ibarsku magistralu uključuje se i desetine seoskih, nekategorisanih puteva koji nisu obeleženi na odgovarajući način. Vodi Ibarska, takođe, i neposredno pored škola, kao u Štavici kod Ljiga, pa su đaci koji prelaze put, takođe česta slika sa ove saobraćajnice, svakim danom sve opterećenije. I na ovim deonicama, nažalost, većina vozača ne poštuje ograničenja.
.jpg)
SLIVNICI - DEPONIJE
UZ Ibarsku magistralu, u ravničarskim krajevima, nekada su izgrađeni i kanali-slivnici. Poražavajuće je, međutim, što je većina zapuštena, zarasla u korov i često “idealna” deponija. U takvom stanju, prilikom svake obilnije kiše, vrlo lako mogu da se napune vodom i da se izlivaju, pa i izlivena voda na kolovozu nije retkost na ovoj saobraćajnici.
Branko
19.04.2015. 18:10
Zanima me statistika ,koliko ljudi gine inace petogodisnje na bilo kom frekventnom putu???Smatram isto ,tako da....sve je zapisano i pitanje je ciji ce broj biti kad izvucen,na zalost...
Sta kaze na ovo ministarka Mihajlovic? U sve se mesa samo ne u svoj posao.
Problem nisu nesavesni vozaci nego nepostojanje autoputa. Cela zapadna Srbiaj ima samo jedan regionalni put izgradjen pre rata.
@pravda i istina - Грешиш колега. Највећи проблем су несавесни возачи. Ако видиш да је пут лош да ли ћеш возити брзо? Већина неће али тих 151 су возили или су, на жалост, били жртве тих истих несавесних возача које браниш. Или си можда бот "опозиције" или можда једноставно ти нешто фали па си стално и са свиме незадовољан. Читао сам о таквим људима, увек су спремни да окриве неког другог, а понајвише власт за све па и за поплаве или земљотресе... Јесте да је лош пут али људи погледајте колико се користи...
@pravda i istina - koliko ljudi pogine na autoputu, pa cete videti da to ima veze samo sa vozacima...
Komentari (10)