Fijat donosi pečat
18. 09. 2018. u 08:00
Usaglašene osnovne konture novog ugovora između torinske Fabrike automobila i države Srbije. Nema suštinskih promena. Posao za još nekoliko stotina radnika

OSNOVNA struktura novog ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji između Kompanije "Fijat Krajsler automobili" i države Srbije utanačena je u prethodnih šest meseci, usmeno i elektronskom poštom, a "nijanse" konačne verzije tog dogovora, zvaničnici dve strane preciziraće do kraja ove nedelje, saznaju "Novosti".
Vlada Srbije je konačno spremna da u skladu sa vlasničkim udelom, pomogne nastavku razvoja ove fabrike, čak i u proizvodnji novog modela, koji bi sa montažnih traka trebalo da siđe u drugoj polovini naredne godine.
Delegacija iz Torina, predvođena Alfredom Leđerom, šefom svih direktora proizvodnje fabrika u Evropi, i Silvijom Verneti, čelnicom "Fijat Srbija", kao prethodnica potpisivanju novog ugovora, u utorak stižu u Beograd. Sada je već izvesno, saznaju "Novosti", da se novim ugovorom, u proizvodnom procesu, neće menjati suština decenijske saradnje.
Još je neizvesno da li će novim ugovorom biti predviđena stavka prema kojoj se strane obavezuju da stalno angažuju 2.433 radnika, kako je to definisano pre deset godina, ali je jasno da otpuštanja zaposlenih neće biti - bez "preke potrebe". Čelnici kompanije u Kragujevcu, na osnovu informacija kojima raspolažu, veruju da će "Fijat Srbija" već u drugoj polovini naredne godine uposliti više stotina radnika.
PROČITAJTE JOŠ - SIGNAL DA "FIJAT" OSTAJE U SRBIJI: Novi "šumadinac" stiže godine
U samoj fabrici - vri kao u košnici. U model 500L već nekoliko dana ugrađuje se hibridni pogon. Šefovi višeg nivoa se pripremaju za ugradnju motora na elektro-pogon. U pitanju su najnovije svetske inovacije u automobilskoj industriji. Navi aduti FKA za svetsko tržište.
PREMIJERKA OHRABRILA ZAPOSLENE
POSLE izjave premijerke Ane Brnabić o nastavku rada ove fabrike i nakon isteka desetogodišnjeg ugovora, među radnicima - olakšanje. Kažu da su, u najgorem slučaju, spremni i za prelazak u firme sa najnovijim tehnologijama, poputa "Simensa", te najmodernijih kineskih kompanija u Industrijskoj zoni Sobovica. Rad u "Fijatu", dodaju, za njih je kao angažman u staroj porodičnj firmi.
Zoran
18.09.2018. 08:14
Dali država treba da pomaže, Fijatu ili Fijat državi.
FIJAT u Srbiji treba da bude samo prelazna faza nase indjustrije.Hocemo li stalno da gledamo u zvezde da li ce Fijat otici ili ostati? To bi bilo izuzetno glupo.Pravimo mi uz put fabriku za male poljuprivredne masine, fabriku za naoruzanje.Pozovimo inovatore koji imaju predivne izume za proizvodnju jeftine energije. Zasto da nam ti ljudi odlaze iz zemlje i svoje izume prodaju strancima a mi ih posle uvozili? Probudimo se malo i okrenimo svojoj pameti koje ocigledno imamo.
MOGU LI DA SE PLATE KOMUNALNI RAČUNI I PUT DO FABRIKE ZA TU RADNIČKU PLATU?
Vlada Srbije mora da insistira da se proizvede vozilo koje gradjani Srbije mogu da kupe za 5 do 6 hiljada evra a ne da voze otpad sa zapada sa kojeg nezna sta kupuje. Ne bih imao nista protiv i da se zove fica i da bude nacionalno vozilo, sve ostalo za prosecnog gradjanina nista ne znaci.
@maniks - Ajde ne lupetaj pa mi koliko smo korumpirani i podmitljivi znaci nismo u stanju biti konkurentni i povoljni vec je isplativije uvesti iz Makedonije povrce,a sto se tice automobila pa ni bicikl cestit nismo u stanju napraviti.Taj odpad s zapada je bolji nego nas fico.
Komentari (116)