Kiša ukočila Koridor 10?!

J. St. - Z. R.

26. 01. 2017. u 21:00

Izgradnja auto-puta kod Levosoja produžena za deset meseci. Ova trasa od 8,06 kilometara trebalo je da bude puštena u saobraćaj pre tačno mesec dana. Pravdaju se sa 49 kišnih i snežnih dana i poplavama

Киша укочила Коридор 10?!

ZBOG 49 kišnih i snežnih dana, poplava i projekata koji su morali na doradu, rok za izgradnju deonice Srpska Kuća - Levosoje je produžen deset meseci. Ova trasa od 8,06 kilometara trebalo je da bude puštena u saobraćaj pre tačno mesec dana, ali će u najboljem slučaju prvi automobili ovim delom auto-puta na južnom kraku Koridora 10 proći tek posle 30. oktobra.

Izgradnja ove deonice poverena je konzorcijumu domaćih firmi, a radove izvode preduzeća "MBA-Miljković", "Srbija auto-put" i "Centralna putna laboratorija", koji su posao započeli u avgustu 2015. Ova deonica finansira se iz budžeta Srbije, a ugovorena vrednost je četiri milijarde dinara.

Premijer Aleksandar Vučić je više puta rekao da na ovoj deonici postoje problemi i napomenuo da domaći izvođači nisu na visini zadatka, koji im je poveren. To je ponovio i pre nekoliko dana, kada je "isplivao" izveštaj o propustima grčkog "Aktora" na istočnom kraku.

U "Putevima", koji su investitor radova kažu da je rok produžen iz objektivnih razloga i ne pominju nemar srpskih preduzeća.

- Zbog nepredviđenih događaja koji su bili van razumne kontrole ugovornih strana, planirani radovi nisu mogli biti izvedeni u roku - tvrde u "Putevima". - Veliki problem je bila neusaglašenost projekata sa stvarnim stanjem na terenu. To se odnosi na izmenjeno korito Južne Morave i Moravice posle velikih poplava. Na to je uticala i nekontrolisana eksploatacija šljunka u zoni auto-puta. Zato su nastale razlike u odnosu na projekat iz 2010. i 2013. To je zahtevalo preprojektovanje i dodatnu eksproprijaciju. Nepovoljni vremenski uslovi, veliki broj kišnih i snežnih dana, kojih je bilo 49, dodatno su uticali na rok za obavljanje radova. Takođe, radovi na izradi nasipa nisu mogli da se izvode 86 dana.

U "Putevima" navode da su majstori do sada bili angažovani na donjem sloju auto-puta, zemljanim radovima, drenažama i propustima, a kao i na mostovima i nadvožnjacima. Radilo se i na delu ugovorenih regulacija vodotokova, izmeštanju postojeće elektroenergetske infrastrukture i rekonstrukciji kontaktne mreže.


MOSTOVI Na ovoj deonici auto-put se ukršta sa više prirodnih i veštačkih prepreka, među kojima su Južna Morava, Moravica, Bogdanovačka i Bujanovačka reka, dva potoka, alternativni put M-1, železnička pruga Beograd - Skoplje, kao i dva lokalna puta. Zbog toga je na ovoj trasi od svega osam kilometara predviđena izgradnja osam mostova.

"Novosti" juče iz "Puteva" nisu dobile precizan odgovor koliki je stepen fizičke realizacije posla na ovoj deonici, odnosno koji radovi su do sada okončani. Na sajtu Ministarstva građevine kao poslednji podatak stoji informacija iz februara 2016. da je urađeno 20 odsto posla.



PLAĆAMO UMESTO GRKA

Ugovor o izvođenju radova na ovoj deonici je poslednji zaključeni ugovor na južnom kraku Koridora 10 i njegovom izgradnjom se završava putni pravac ka Makedoniji. Izgradnja je godinama kasnila zbog problema sa finansiranjem. Prvobitno je trebalo da plate Grci preko Grčkog plana za ekonomsku rekonstrukciju Balkana, ali su odustali. Sredinom 2015. godine odlučeno je da će se finansirati iz budžeta, a gradnja je dodeljena konzorcijumu domaćih firmi.


VALjEVO ŽELI VEZU SA AUTO-PUTEM KA CG KOD NEPRIČAVE

Vladi Srbije grad na Kolubari uputiće inicijativu da država finansira gradnju 16,6 kilometara puta do Nepričave, kod Lajkovca, odnosno do velike petlje, uključenja na Koridor 11. Nedavno je, naime, gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović obavestio Gradsko veće da postoji mogućnost da država investira u ovu saobraćajnicu, što bi, kako je rekao, za grad na Kolubari bilo od ogromnog značaja.

Milorad Ilić, predsednik Skupštine grada, saglasan je da se ukazala jedinstvena prilika da Valjevo, kada budu definisani uslovi kineskog kredita, ovim projektom konkuriše za sredstva za izgradnju puta do uključenja na Koridor 11, u Nepričavi. Prilikom posete Valjevu u novembra 2016, premijer Aleksandar Vučić nagovestio je mogućnost izgradnje saobraćajnice do petlje kod Lajkovca.

- Postoje dve varijante za izgradnju puta Iverak - Nepričava i izlazak na auto-put - podseća Dragan Jeremić, zamenik gradonačelnika Valjeva. (B. P.)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Неко из масе

26.01.2017. 21:46

Срамна су ова објашњења. Број кишних дана се узима у обзир ваљда када се предвиђа трајање радова - па није Левосоје у Сахари да их је изненадила киша. Осам километара пута градити две године је опет...застрашујуће. Чак и да се померало корито...није корито реке на свих 8 километара, ваљда се могло завршити све друго...а спорни део оставити за крај. Како год, нешто је труло у целом том процесу. Није ово више питање оставки. Треба променити закон и сваки дан кашњења да је милион евра казне.

istina

26.01.2017. 21:49

dati im deset meseci za 8 km autoputa??!! Znaci da do sada nisu nista ni uradili...to se zove javasluk i arcenje dzavnih para koje se uzimaju gradjanima preko velikih nameta !!

Dusko

27.01.2017. 00:39

Tako nam i treba kad smo dopustili da nam sve u drzavi vode menadzeri umesto inzinjera struke. Ove aktuelne menadzere bi osudio na fizicki rad kao nekada, taman da nadomeste masine koje zbog njihovog javasluka nemogu da se angazuju.

Миша

27.01.2017. 08:32

Tri godine prolazimo ka Grčkoj, na ovoj trasi nisam, usred leta, video više od nkoliko radnika i po jednu -dve mašine, tako mogu da rade 20 godina, gde je nadzor???