Er Srbija već širi krila

T. SPALEVIĆ

sreda, 11. 09. 2013. u 21:30

Ер Србија већ шири крила
Srpska avio-kompanija imaće najbolju ponudu ne samo u regionu, već u čitavoj Evropi. Započeti razgovori sa najvećim proizvođačima oko kupovine letelica. Prvi let ka Abu Dabiju

BEOGRAD - Abu Dabi, potom povratak u srpsku prestonicu pa novi let ka Moskvi. Na ovim linijama "položiće ispit" prvi iznajmljeni "Erbasov" avion, koji krajem oktobra sleće u flotu "Er Srbije". Do kraja godine imaće nacionalna avio-kompanija ukupno šest letelica na lizing, a do marta 2014. godine stižu još četiri. Prosečna starost aviona je manja od devet godina. Po najpovoljnijim mogućim cenama iznajmljuju se "erbasovi", koji su odlično održavani, imaju manji broj sati naleta od "svojih vršnjaka" i isti tip motora kao letilice našeg strateškog partnera - "Etihada" (važno zbog održavanja, jer nema dodatnih troškova). To je ono što je za potrebe "Er Srbije" u ovom trenutku najbolja ponuda na tržištu.

- "Jat" ima tri "boinga", koji u narednih mesec-dva moraju na veliki remont i reč je o ozbiljnim višemesečnim radovima, a to košta pola miliona evra po avionu - kaže za "Novosti" Siniša Mali, savetnik prvog potpredsednika Vlade Srbije. - Kada istovremeno u hangar odlaze tri aviona, nastaje veliki problem. Zato smo morali da krenemo u nabavku aviona i našli smo ono što je u ovom trenutku najbolje na tržištu. Ugovori sa lizing kućama, od kojih iznajmljujemo avione, biće potpisani na četiri godine. Inače, nacionalna avio-kompanija direktno od lizing kuća iznajmljuje avione, nema posrednika. Kompletan enterijer aviona biće zamenjen, jer "Er Srbija" mora da ispunjava iste standarde kao "Etihad".

DALEKO JE AMERIKA AMERIKA je još daleko, jer direktnih letova iz Beograda neće biti uskoro. Da su te linije ka SAD i Kanadi profitabilne, već bi saobraćale američke kompanije.
Za to su potrebni širokotrupni avioni, koje "Er Srbija" zasada ne planira u svojoj floti. Te linije podrazumevaju i ekstra troškove. Ali, "Er Srbija" će "oslušnuti" tržište zahvaljujući ugovoru o zajedničkim letovima sa "Er Berlinom". Pratiće se situacija, tako da ta mogućnost direktnih letova ka SAD i Kanadi nije isključena.

U međuvremenu, u periodu od tri do pet godina, stizaće novih deset aviona, koji će biti u vlasništvu "Er Srbije". Kako budu pristizale nove, tako će se smanjivati broj zakupljenih letelica. Za isporuku novih aviona potrebno je vreme, a koliko tačno, zavisi od proizvođača i modela, koji će biti naručeni. U tim pregovorima sa proizvođačima "Er Srbija" će se oslanjati na izuzetnu pregovaračku snagu "Etihada". Razgovori sa najvećim proizvođačima aviona su već započeti - "Erbas", "Boing", "Bombardi", svi su u igri.

- Vlada Srbije je poslala jasnu poruku putnicima nacionalne avio-kompanije, time što je ušla u strateško partnerstvo sa "Etihadom", kompanijom koja je u samom svetskom vrhu po svim parametrima - ističe Mali. - "Er Srbija" će ispunjavati iste standarde kao i "Etihad". Imaće najbolju ponudu u regionu i Evropi. Po pitanju kvaliteta usluge kompromisa nema. "Er Srbija" neće zavisiti od drugih, zato ima i svoje linijsko održavanje, "Jat ketering" i "Suport".

Kako kaže naš sagovornik, 40 miliona dolara, koje će kao pozajmicu uplatiti "Etihad", odlazi na poslovanje srpskog prevoznika do kraja godine, a to je plaćanje obaveza, najam aviona... Inače, do sada se za socijalni program prijavilo više od 200 radnika "Jata", a rok za prijavu produžen je do 20. septembra. Zaposleni, koji nemaju nameru da se prijave na program, imaju mogućnost da konkurišu za tri radna mesta. Ali, ko ne prođe testiranje, odnosno ne ispunjava predviđene uslove, imaće novu šansu za drugi krug socijalnog programa, koji takođe podrazumeva 300 evra po godini radnog staža.

- Iako smo u stalnom kontaktu sa sindikatima, mi smo iz Vlade Srbije poslali pismo svim zaposlenima "Jata" i mislim da je to bio odličan potez, jer smo tako odgovorili na sva njihova pitanja i dileme, nismo se igrali "gluvih telefona" - ističe Mali.

U Vladi Srbije obećavaju da će ubuduće svi koji učestvuju u avio-biznisu, od beogradskog aerodroma "Nikola Tesla", preko "Jat tehnike" do nacionalnog avio-prevoznika, morati da se ponašaju po tržišnim uslovima. "Er Srbija" će svoje obaveze plaćati na vreme, ali po realnim cenama.

REAKCIJA BRISELA NA PARTNERSTVO

NA pitanje može li Srbija da ima problema sa Briselom, zbog ugovora kojim "Etihad" preuzima upravljanje srpskom nacionalnom avio-kompanijom, savetnik potpredsednika Vlade Srbije kaže:

- Dane Kondić, novi generalni direktor "Jata", državljanin je Srbije. Zajam "Etihada" od 40 miliona dolara biće konvertovan u njihov vlasnički udeo od 49 odsto u srpskoj avio-kompaniji 1. januara 2014. godine. Tada će bord direktora imati devet članova, pet daje Srbija, četiri daje "Etihad". Taj bord donosi strateške odluke, usvaja biznis plan... i ima efektivnu kontrolu nad kompanijom. A, takozvani dnevni biznis vodi menadžment sa Kondićem na čelu. Iz Brisela nije stiglo nikakvo protestno pismo, već upit o tome koliki udeo će imati "Etihad" i ko ima efektivnu kontrolu nad kompanijom. Petogodišnji ugovor o upravljanju kompanijom nije sporan i mi ćemo to braniti pred Evropskom komisijom. Odgovori Briselu se spremaju i sve vezano za strateško partnerstvo sa "Etihadom" urađeno je da bude u skladu sa Sporazumom o otvorenom nebu, koji je Srbija prerano počela da primenjuje u punom obimu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (53)

BMStalker

11.09.2013. 21:54

Strateški planovi, efektivna kontrola....blablabla.... Zar Novosti misle da su njihovi čitaoci debili?! Malom detetu je jasno kakvih razmera je ova farsa. Na vlast su dovedeni ljudi koje ni u snu Makojaveli nije mogao da sanja. U grobu bi se vrteo od radosti da zna šta se u Srbiji radi.

zakara

12.09.2013. 01:36

@BMStalker - Zasto bi se Makijaveli vrteo u grobu da zna sta se radi u Srbiji? Boze me savucaj kakav debilan komentar , svasta stvarno...

iz glave

11.09.2013. 22:17

jos jedna basna gde smo mi u glavnoj ulozi... zasto je trebao stranac da pozajmicom (!?) od (samo) 40 mil "preporodi" JAT, tj AIR Srbija, a da nosi 50% dobiti, zasto Srbija nije strpnula od korupcije i imala bi 100%. Kako to niko dosad nije znao da preporodi nekad odlicnu firmu koja 13g tone, nego tek nakon rekonsturukcije pojavi se prosvetljenje ... ima li u ovoj Srbiji bar jedan Nusic

građа

12.09.2013. 06:46

@iz glave - iz glave@ Није ЈАТ све ове године тонуо,него су га добро давили сви могући компрадори,све могуће штеточине из света српске ''политике''..... Похлепа је већа уколико је морала и образа мање,а тек кад их нема...

Osluškujemo i mi

11.09.2013. 22:45

Svako leto iz Toronta krećemo za Srbiju avionom preko Londona, Amsterdama... Karta pojedinačna oko 1300$, od toga minimum hiljadu uzima brigish airways ili klm...a jatu (air srbija) resto... Priča se da Srba ima nekoliko miliona u severnoj americi... Bitno je da "Er Srbija" osluškuje...

kimi

11.09.2013. 23:08

Gospodine Kondicu zelim vam svu srecu u daljem poslovanju JATA i nadam se da cete zasluziti tu platu od 20 i vise hiljada evra, a ti SRBIJO zivi i prezivi sa isto toliko hiljada, ali u dinarima. pozdrav

Paja

12.09.2013. 09:16

@kimi - Pa sta te to briga,ne dajes mu vise platu ni ti ni ja,nek ima i 100.000e,koga briga???

Letac

11.09.2013. 23:13

"Da su te linije ka SAD i Kanadi profitabilne, već bi saobraćale američke kompanije." - kakvo izvratnje cinjenica, pa oni svi i lete u svoje evropske "hubs" i prave pare prvo prevozeci preko "bare" pa onda na lokalnim linijama za Balkan...ko kome ove prodaje maglu??

zakara

12.09.2013. 01:34

@Letac - o cemu ti pricas? kakva amerika, kakva kanada, eno ti iz frankfurta 200 polazaka dnevno za celu severnu ameriku. sedi lepo u rayanair za 39 evra do frankfurta ko sto rece "lepi cane" pa uzmi let za gde oces.

boyya

11.09.2013. 23:19

Nije "Bombardi", već "Bombardije" ("Bombardier" u originalu). Malo znanja (ili elementarne informisanosti) nije na odmet, zar ne?

D. Morrissey

12.09.2013. 10:02

@boyya - @boyya, nije upitanju gramatika srpskog jezika ovde, jel nije svako rodjen u Srbiji i nemoze da zna sve. Covek hoce da kaze da se uvek mnogo prica to je samo politicki marketing. A posle u praksi bude sve samo 1/10 od toga uradjeno. Kao sto ti je nasa vojna idustrija koja izvosi milione, Kolubara, nasi rudnici su puni zlata. A mi zivimo sve gore od goreg to se nepoklapa sta sve pise u novinama. Elementarne informacijie pa i malo zdrave logike je i tebi potrebno.

Beogradjanin11

12.09.2013. 16:02

@boyya - Tebi bi baš trebalo barem malo znanja iz gramatike. Barem toliko da znaš da se ne može, kao i ne poklapa piše odvojeno a ne spojeno.

D. Morrissey

11.09.2013. 23:40

Najbolja ponuda u regionu, a nemaju letove za Ameriku? Sve su naze kompanije dobre ali samo za novine i nista drugo, velika zalost.

Lepi CXane

11.09.2013. 23:51

"Srpska avio-kompanija imaće najbolju ponudu ne samo u regionu, već u čitavoj Evropi." Treba biti oprezan u davanju bombasticnih izjava posto se sigurno nece desiti da AIR SERBIA ima najbolju ponudu u citavoj Evropi. Pored kompanije kao sto je recimo RYANAIR (preko 300 aviona, 1600 letova dnevno ili ca. 1/2 milona letova godisnje, prevezenih 80 miliona putnika u 2012. godini) to se sigurno nece dogoditi.

zakara

12.09.2013. 01:31

@Lepi CXane - mesas babe i zabe, ryanair je low cost avio kompanija, i skoncentrisana je na zapadnu evropu i jedan deo istocne, znaci kontinentalna, mi u startu imamo let ka emiratima, koji povezuje evropu preko srednjeg istoka sa dalekim i australijom, sta ti mislis oni dosli tek tako i kupili jat, e moj brale....

Lepi CXane

12.09.2013. 10:52

@Lepi CXane - OK. da ne mesamo babe i zabe : a) Grupa Lufthansa ima više od 400 aviona i preko 100.000 radnika u svetu. U 2007. su prevezli 81,3 mil. putnikab) Air France-KLM je na 1. mestu po veličini flote, prihodima i po preletenim putničkim miljama. Osnivač je avioalijanse Sky Team koji godišnje preveze 462 miliona putnika. Poseduje skoro 3000 aviona i leti do preko 900 destinacija u 169 zemalja na svim kontinentima.Treba li jos ili i dalje verujes da ce AirSerbia biti najveca u Evropi?

Avala

12.09.2013. 00:07

Prvo te letelice nece biti na lizing, vec ce biti iznajmljene (engleski: to lease). Lizing je narocit ugovor, kod koga lice koje iznajmljuje stvar posle perioda iznajmljivanja postaje njen vlasnik, a ovi avioni su prosto iznajmljeni. I drugo, Air Serbia sa tim nazivom nikada nece postati lider u regionu, zato sto je taj naziv vec nadrazio Hrvate i Madjare, a i druge drzave u regionu nikad se nece prepustiti kompaniji sa tim nazivom. Da su pametno birali, vratili bi naziv Aeroput.

Geger

12.09.2013. 03:33

@Avala - Avala, ne komplikuj. Lease je uzimanje u najam iliti unajmljivanje (a ne iznajmljivanje, kad vec tupimo). Sad, da li je lease-to-buy, wet-lease, dry-lease... to je do ugovora. Sve u svemu, lease je uzimanje u najam. A ovo drugo ti je tek biser. Osim ako je jako, veoma, izrazito... nadrazen. Mi ostali, umereno nadrazeni, gledamo cenu, datume, vremena poletanja/sletanja, broj tranzita...za nadrazenost nemamo para. Uostalom ovi veoma nadrazeni ce kupiti kartu od Etihada i opet leteti sa AirSerbia.

građа

12.09.2013. 06:43

@Avala - Avala@(Sljeme?):A како се то зове хрватски национални превозник?

Paja

12.09.2013. 09:13

@Avala - Vrhunsko nepoznavanje i blebetanje.Aviogenex je u svojoj 40g dugoj istoriji stotine puta davao u lizing svoje avione,znaci svaki put je trebao da ostane bez svojih aviona???Sto se tice imena lider se ne postaje samim imenom vec kvalitetom.A sto se tice nadrazenih Hrvata ili bilo koga drugog,koga je briga za to,nadrazeni su iovako preko svake mere.

Mlax

12.09.2013. 09:40

@Avala - Najbolje je da i ime države promijenimo da bi oni bili zadovoljni. A usput i grb i himnu i zastavu obavezno da ih ne bi iritaralo.

Bibi

12.09.2013. 09:51

@Avala - Avala, niste dovoljno informisani. Naime, da jeste znali biste da postoje najmanje dve osnovne vrste lizinga. Jedan od njih je Finansijski lizing kod koga po otplati poslednje rate zakupac postaje vlasnik, dok je drugi Operativni lizing kod koga zakupac ne mora ali moze postati vlasnik ukoliko otkupi predmet zakupa od zakuodavca sto zavisi od ugovora. U ovom slucaju radi se o drugoj opciji koja opet ima svoje varijante od zakupa samo letelice do zakupa letelice sa posadom, .......

Strahota

12.09.2013. 13:39

@Avala - @ mllax - pa mislis da to ne bi promenili sutra ujutru ovi jugoslovenski komunisti koji kazu da je za vreme Tita bilo najbolje LOL!

hm

12.09.2013. 02:52

Linija za Abu Dabi profitabilna za severnu Ameriku nije. Verovatno zbog velikog broja mudjahedina koji su zainteresovani za ovu prvu.

Zvonko Grgurevic

12.09.2013. 04:17

ako na repu pise Air Serbia,zasto uporno pisete ER ...? Er nije nista a Air i klinci znaju u osnovnoj sta znaci samo vi neznate..

Todor

12.09.2013. 04:40

Prema logu kompanije prikladnije bi bilo da se zove AIR SRBISTAN! Da ne znam prema ovom logu mislio bi da je u pitanju neka bliskoistocna avio kompanija. Neverovatno!

dok

12.09.2013. 05:05

Ne mogu da citam ove bajke, a da se ne osetim izigranim, pa koji debil moze da veruje u ovo sto pisete, samo onaj koji nista ne zna , a zeli da veruje u bajke.

dunde

12.09.2013. 07:18

Sa desetak aviona u floti pravite krupne planove? Desetak tudjih aviona. Pa izgleda neko ovde lud. Nasi piloti ne znaju ni kako izgleda airbus a 330 koji je namenjen za interkontinentalne letove, a vema je slozen aparat , nad kojim se iskustvo ne stice preko noci. Trenirajte ali bez putnika. Trebace vam vremena.

Branko

12.09.2013. 12:37

@dunde - Ti si stručnjak a ne naši piloti? Da nisi obična neznalica i pljuvač saznao bi da je pilotska kabina aviona 320, 330 i 340 gotovo identična. U Erbasu rade ljudi malo pametniji od tebe pa im je palo na pamet da se avioni razlikuju minimalno osim po gabaritima, upravo da bi se smanjili troškovi obuke i eksploatacije aviona. I ne brini ti za Er Srbiju već razmišljaj šta ćeš sam sa sobom.

IL

12.09.2013. 08:21

Avion na slici je proizveden 1999. godine, dakle pre 14 godina. Svi ukljuceni u ovaj posao su najavljivali da ce iznajmljeni avioni biti stari 2-5 godina. Zasto se malo ne podsetite na to, redakcijo?

Dragan

12.09.2013. 09:12

"AMERIKA je još daleko, jer direktnih letova iz Beograda neće biti uskoro. Da su te linije ka SAD i Kanadi profitabilne, već bi saobraćale američke kompanije. ..."Po toj logici moglo bi se zakljuciti da kad bi bile profitabilne linije Beograd - Abu Dabi, Beograd - Cirih, Beograd - Frankfurt, Beograd - Varna, ... na njima bi odavno leteli KLM, Air Italia, British Airways, Quantas, American Airlines, ...

sinisa

12.09.2013. 10:54

nabavicemo stare avione 9 god i odmah smo najbolji ne u regionu nego u evropi sta bi rekli nemci na ovu salu

Branko

12.09.2013. 12:42

@sinisa - Nemci bi se verovatno pitali kakvi su ovo ljudi koji žele propast sami sebi. I verovatno bi nas veoma respektovali zbog toga, ali malo morgen.

Петар

12.09.2013. 18:30

@sinisa - А ко каже да су ово наши људи? Не буди наиван земљаче.

Ja

12.09.2013. 10:59

Način izbora kabinskog osoblja ne zavređuje komentar. Jedna devojka je primala prijave i to prosleđivala dalje. I to treba da bude procedura za izbor zaposlenih i da to bude objektivno? A posle konkurs preko veze, konkursa, i kreveta. Gospodo koji ste učestvovali u projektu spašavanja Jata, nadam se da ovo čitate i da ćete ovakvu bruku saseći u korenu

Живорад

12.09.2013. 12:00

Драге наше сусједе за кај сте так љубоморне? :-)

Nislija

12.09.2013. 12:34

Ovo je vrlo dobra vest za Srbiju i gradjane Srbije sirom evrope! Dali ce biti letovi iz Nisa za Cirih,Pariz i neki drugi gradovi?Ipak je Air Serbia nova kompanije i trebalo bih da lete iz Nisa.

slobo

12.09.2013. 13:20

Logo je kao od neke arapske nacionalne kompanije. To se ona nasa pametna novosadjanka ulizivala arapima.Drugo pustite vise mi lideri ,ali u cemu molim ? U platama u regionu? A dalje ne treba da idemo. Samo za informaciju niskobudzetna aviokompanija pegasus ima 41 boing 737 -800 avion sa prosecnom staroscu 4 god a wizz air oko 200 aviona.Da bi smo bili lideri moramo biti sve suprotno od onoga sto danas jesmo.

Beogradjanin

12.09.2013. 15:57

@slobo - Ajde ne lupaj gluposti. Wizz air ima 45 aviona, a i ovde se ne priča o aviokompaniji koja će biti lider u svetu, nego u regionu (Ex YU i ostale balkanske zemlje)

Predrag

12.09.2013. 17:41

@slobo - Logo je stilizacija grba dinastije Nemanjića (dvoglavi orao), prema motivima Miroslavljevog jevanđelja. Ko ne zna, neka potroši 30 sekundi na guglu i uveriće se sam. Nema apsolutno NIKAKVE veze sa arapskim vizuelnim motivima. Fascinira me to što je dominantan mentalitet u Srbiji "da komšiji crkne krava", pri tom taj komšija nije samo onaj preko Drine, već komšija u susednoj ulici. Zašto bre svi navijate da taj Jat / Er Srbija propadne???

slobo

18.09.2013. 23:46

@slobo - Permutovao sam ,mislio sam easyjet ima 200 aviona,a tacan broj je 176 .A sad ti ne lupaj gluposti.Ako racunas i Rumuniju,njihova avio kompanija tarom ima 24 aviona,bar duplo vise nego sto air serbia planira da nabavi.Eto ti ga region, a Rumunska kompanija sigurno nece biti lider u svetu.

Speedbird

12.09.2013. 14:26

Etihad uopste nije takva firma kakvom se predstavlja u srpskoj javnosti.Menadzment Etihada,uhh sacuvaj boze. Verovatno da je i ovo bolje za Jat nego kao do skora nista,ali Srbija vise nema adekvatnog prevoznika.Logo kompanije je potpuno promasena tema,ne lici na modernu avionsku kompaniju gde uopste nije obavezno da budu motivi od pre par stotina godina.Ovde nikad nece biti ozbiljnog operatora zbog mentaliteta a mozda i zbog nekih drugih visih stvari.Cela prica je smesna i nedorecena.Aj videcemo

zoki

12.09.2013. 16:10

Pre neki dan sam letio sa croatiom. U avionu sam dobio vodu i ništa drugo. Katastrofa. Vidim da se i oni prodaju. Hrvatska je objavila da bi poželjni kupac bio van evropske unije. Ponavljaju se. Kada im je jat nudio da naprave regionalnu kompaniju nisu hteli.To se zove kompleks niže vrednosti.Pošto stalno putujem, beogradski aerodrom doživljava takav rast da je to očigledno. Što se tiče logoa, to su gluposti, pa niko ne gleda logo, već ime, a ono je vrlo čisto srpsko.

može to i bolje

12.09.2013. 16:50

Ako ćemo pošteno Air Serbia se čita kao "Er Serbia", a ne kao "Er Srbija".

JiltedGeneration

12.09.2013. 19:09

@ameba - Baš to. Ne pada mi na pamet da kupim kartu za "Er Srbija" sve dok ili ne promene onaj logo dizajniran po Alahu, ili dok kompaniji ne promene ime.

Micko

12.09.2013. 17:46

A sta ce biti sa Jat Tehnikom ako Er Srbija dobije svoje linijsko odrzavanje?? Mogao bi neko nesto o tome da napise....