POVODOM planske, koordinisane i klevetničke medijske kampanje autošovinističkih medija i grupa na društvenim mrežama protiv Eparhije bačke i Preosvećenog episkopa bačkog g. Irineja, obaveštavamo javnost da se Preosvećeni vladika Irinej, kao građanin koji spada u grupu ljudi starijih od 65 godina, nalazi u propisanoj izolaciji, odnosno da boravi u svom domu u Novom Sadu, odakle prati i svakodnevna bogosluženja preko eparhijskog radija Beseda, a kuda mu sveštenici i đakoni donose sveto Pričešće kad god se služi sveta Liturgija.


Vladika Irinej obavlja sve redovne aktivnosti i crkvene poslove, ali, poštujući u svemu mere koje je propisala Vlada Republike Srbije, ne izlazi iz svoga doma. U njemu se moli i radi i, kao član Svetog Arhijerejskog Sinoda, u stalnom je kontaktu sa Njegovom Svetošću Patrijarhom srpskim g. Irinejem, drugim članovima Svetog Sinoda i ostalim eparhijskim arhijerejima Srpske Pravoslavne Crkve, sveštenstvom Eparhije bačke i poverenim mu eparhiotima.


Klevete i uvrede koje gorepomenuti mediji sa soroševskog i ko zna još čijeg platnog spiska, kao i zlonamerne grupe i pojedinci, iznose na račun vladike Irineja, optužujući ga da se „sakrio u Vladičanski dvor, a vernike izložio riziku od zaraze”, predstavljaju do sada neviđeni govor mržnje, poziv na versku netrpeljivost i diskriminaciju i direktno se suprotstavljaju ustavnim odredbama naše države kojima su zagarantovana prava na slobodu vere, kao i sva druga fundamentalna ljudska prava.


Pored ovoga, mrzitelji Crkve Božje i klevetnici Episkopa bačkog g. Irineja povređuju mere određene odlukom o proglašenju vanrednog stanja i druge važeće i obavezujuće mere jer preko društvenih mreža izazivaju paniku i pozivaju na nepoštovanje mere izolacije, odnosno samoizolacije. Očekujemo da nadležni državni organi u ovom slučaju brzo reaguju jer posledice ovakvih napada i harangi u vreme trajanja vanrednog stanja mogu biti velike.


Uostalom, kada bi Episkop bački g. Irinej poslušao one koji ga napadaju i otišao u sveti hram, isti bi ga prvi prijavili za kršenje mere izolacije u vanrednom stanju i tražili njegovo hapšenje.


Vrhunac licemerja ovakvog, tobože nezavisnog novinarstva, čiji centar nije bez razloga instaliran usred Srpske Atine, sastoji se u tome što oni koji napadaju episkope i protivzakonito iznose njihove lične podatke u javnost jer su u takozvanoj rizičnoj grupi, a sveštenike i vernike Srpske Pravoslavne Crkve za nekakvo širenje zaraze jer se okupljaju na molitvu i pričešćuju se, na oba oka žmure i ostaju bezglasni kada se njihov učitelj i promoter nazovinezavisnog istraživačkog novinarstva šetka po novosadskim prodavnicama bez maske i rukavica i time ugrožava i sebe i druge.


Razume se da i neodgovorni pojedinci sa bogoslovskim akademskim zvanjima, ali bez realnog liturgijskog osećanja i učešća u crkvenom životu, nanose veliku štetu, najpre sebi, a onda i drugima. Bez obzira na to da li su u pitanju pojedini profesori ili neko drugi, njihove necrkvene i jeretičke stavove neprijatelji Crkve koriste za napade na jedinstvo Crkve i za zbunjivanje vernog naroda.


O tekstovima i izjavama neodgovornih nazoviteologa trebalo bi da se posebno oglase i nadležne crkvene institucije. Jer, ako neko javno tvrdi da je Pričešće rizik po zdravlje, za njega ne bi smelo biti mesta u crkvenoj prosveti jer, budući da je neznaven, ne može biti učitelj drugima, a po kanonskoj akriviji takav bi morao i da bude isključen iz crkvene zajednice.


U novosadskim hramovima je služena Liturgija na isti način kao što je služena u svim crkvama u Srbiji, uz poštovanje propisa o maksimalnom broju vernika u zatvorenom prostoru i o razmaku među njima na otvorenom, kao i visok stepen poštovanja svih drugih propisanih preventivnih mera, ali je neko ipak odlučio da je ovo pogodan trenutak da se na ovaj način napadne Eparhija bačka i njen nadležni arhijerej.


Da li je povod za napad namera Episkopa bačkog g. Irineja da svojim primerom pokaže vernicima da treba poštovati sve mere koje je propisala Vlada Srbije i da nema razloga za konfrontaciju sa državnim vlastima, ili je u pitanju još jedna u nizu naručenih medijskih kampanja zbog njegovog stava po drugim važnim kanonskim pitanjima sveukupnog Pravoslavlja, ili je stvar lokalnog političkog karaktera i nedostatka morala i savesti u dušama naručilaca, urednika i autora ovih klevetničkih tekstova, komentara i tvitova, ili je, na kraju, u pitanju oboljenje od virusa mržnje, pokazaće vreme.


Do tada, Episkop bački i njegovo sveštenstvo i verni narod će se moliti za spasenje svega sveta i da nam pričešćivanje svetim Tajnama bude na isceljenje duše i tela i na zajednicu Svetoga Duha.


Ko ima uši da čuje, neka čuje, a ko nema, neka sluša, gleda i čita soroševske medije! Po narodnoj mudrosti, svaka ptica svome jatu leti.