Cene su jako pale: U Srbiju stiže 35.000 dizelaša koje Nemci više ne mogu da voze

Novosti online

20. 06. 2020. u 20:24

Цене су јако пале: У Србију стиже 35.000 дизелаша које Немци више не могу да возе
Prošle godine izvoz polovnih automobila iz Nemačke na istočno i jugoistočno evropsko tržište bio je 226.000 vozila, dvostruko više u odnosu na 2018. godinu

Prošle godine izvoz polovnih automobila iz Nemačke na istočno i jugoistočno evropsko tržište bio je 226.000 vozila, dvostruko više u odnosu na 2018. godinu. U Srbiji se u prvih šest meseci ove godine i pored kovida na carini prijavilo 10.000 vozila, što znači da ćemo do kraja godine imati uvoz od oko 35.000 dizelaša koji ne mogu da se prodaju na nemačkom tržištu.

Trenutno tri miliona vozila sa dizel motorima standarda evro 4 i evro 5 stoji na placevima u Nemačkoj i čeka kupce većinom sa jugoistočnog Balkana, jer ta vozila od jeseni neće moći u mnoga gradska jezgra u nemačkim gradovima.

Dileri nisu očekivali ovako komplikovanu situaciju sa koronom, a ni sa padom prodaje novih vozila od 50 odsto, pa gledaju da se u većom količinama oslobode dizela između 2008. i 2012. godine.

Jedan dan stajanja na placu ih košta 25 evra, a i cene su drastično pale, kažu u nemačkom automobilskom klubu.

"Cene su jako pale, uzmimo jedno vozilo staro tri godine sa pređenih 45.000 kilometara, ono je izgubilo skoro polovinu svoje vrednosti. Kada na scenu stupe sve najvaljenje mere cene će više pasti i onda će se dizelaši nabavljati još povovoljnije", rekao je Hans Lemark iz Adaka.

Glavni kupci dolaze iz zemalja sa Balkana, a prednjače Srbija i Hrvatska.

"Zaista je osetno porastao broj automobila koji se izvoze. U Hrvatsku je prošle godine otišlo 7.500 automobila, oni su doslovno prepravili tamošnje tržište, u Srbiju preko 10.000, znači uočen je jasan trend porasta izvoza u te dve zemlje", dodaje Lemark.

Dizeli ostaju van stroja jer su nemačke vlasti rešile da rigorozno kontrolišu emisiju izduvnih gasova.

U poslednjih pet godina u Srbiju je ušlo oko pola miliona polovnih vozila.

Ako se ovaj trend nastavi, zagađenje koje možemo očekivati u narednim godinama može odneti više ljudskih života nego korona jer, da podsetimo, godišnje od respiratornih oboljenja u Srbiji oboli oko 6.000 osoba, od čega 30 odsto umre.


(RTS)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Слободан

20.06.2020. 20:38

Прво нас убијали мецима и бомбама, сада канцерогеним издувним гасовима.

Somborac

20.06.2020. 20:50

Ljudi, kupujte te automobile. Sada, kad je zbogkorone i u Nemačkoj puno toga stalo, rezultati kvaliteta vazduha su bili poražavajući za zagovornike da dizelaši prljaju vazduh. Bilo je čak i gradova gde je bilo više čestica nego pre korone. Inače izašlo je na videlo da Tojota pumpa milione za kampanju protiv dizelaša. Koje "iznenađenje"?

S.B.

20.06.2020. 21:48

Svi ti automobili koji su zabranjeni u Nemačkoj su ekološki čistiji od 90% dizelaša koji su registrovani kod nas!

СДБ

20.06.2020. 22:54

Тојота је правоауто што јапанац направи пери дери то се неквари.

Milos

20.06.2020. 23:18

Znači, Nemci ne žele da truju stanovništvo, a nas To ne interesuje i mi uvozimo 10000 dizela...

Deyan X

20.06.2020. 23:37

Ali ko je lud da kupi dizelasa sada,kad od 3 jula 2021 stupaju na snagu eko standardi koje skoro nijedan dizelas uvezen posle 1.1.2014. nece proci. I zasada nema naznaka da ce drzava bilo sta da menja povodom tih eko standarda.

Pera

21.06.2020. 03:19

Jeste se pitali nekad zašto svi ameri voze benzince? Jesu li oni bas toliko glupi pa voze benzince?

Vozac

21.06.2020. 10:50

@Pera - Ameri voze benzinjare zato sto im je benzin skoro pa dzabe u odnosu na nas de nam takse budu vece nego cene goriva.

Bungi

21.06.2020. 21:25

@Pera - Srbija je posebna priča. Kod nas je i autogas toliko natovaren akcizama kao da vozimo auta na uranijum a ne na čisto i ekološko gorivo.

NS

27.06.2020. 12:52

@Pera - Ameri voze benzince jer je benzin tamo jeftin, vise nego duplo jeftiniji nego u Evropi.

Ex faca

21.06.2020. 23:04

@dr Ubipacijentic - Kad zapretiše kupim auto koji će moći još prilično da se vozi, a na Golfa 1, 1,6D koji ima super motor. nakačim agregat. Sad po ceo dan iza kuće štekće i pravi struju. Nameravam da uzmem i iz komšiluka jedan da nabacim testeru i da režem drva i daske. Samo vredne ruke i malo mašte.

Vaske

22.06.2020. 08:37

Videh u komentarima svakakve gluposti. Naj pre ako su dizel vozila veliki zagađivači, šta reći za kamione, autobuse jel su oni benzin mašine ?Videh i jednu od većih gluposti "Jel su ameri glupi što voze benzin automobile ?" Moj odgovor je da nikada nisu seli u dizel automobil, a da jesu za benzince više niko ne bi čuo. Sa druge strane u Americi je bitno da se promoviše potrošnja, pa makar prodavali deci "ZDRAVU KOKAKOLU".

vozac

24.06.2020. 08:53

@Vaske - Najpre treba prestati sa secom nasih suma zarad interesa stranih preradjivaca drveta koji ovde imaju svoje pogone i da zlo bude vece, niko ne razmislja o posumljavanju novim sadnicama.Potom moramo nauciti da vlastito smece ne bacamo kroz prozore, u reke ili po ulicama i tako trajno zagadjujemo nasu okolinu, vec da smecebilo koje vrste odlazemo na za to predvidjena mesta.To je nas osnovni problem, vozila pa makar i sva bila sa pogonom na dizel jesu nas najmanji problem.

NiG

25.06.2020. 09:24

@E - Ti inace mozes da kupi hibrid iz salona? Otpad ali se kotrlja, a mi za to imamo pare. Evo nek drzava prvo zameni autobuse. Jedan GSP bus u atmosferu izbaci vise gasova dnevno nego 2000 putnickih automobila. Ali to nije problem.

Deki

28.06.2020. 20:22

@E - Majstore, preko 60% buseva u Beogradu ima Euro 5 motore. Koliko automobila ima? Znas libti o cemu uopste pricas!?

Dragan

02.07.2020. 11:49

@E - A sta cemo sa ostalih 40%? Veliki gradovi u Evropi su izbacili sve dizelautobuse odavno.

NS

27.06.2020. 12:48

A sto bi mi kupovali njihov odpad, neka ga sami resavaju sta ce sa automobilima. To treba zabraniti

Nikola Vlahović

29.06.2020. 18:59

Kada su starog Forda pitali, koji je auto najbolji. On je odgovorio, NOV. Zato kupujmo novi FIAT, a ne stare nemačke automobile.