Testirali smo novu “mazdu CX30: Udobna kao odelo šiveno po meri, a jedan detalj sigurno će privući poglede na ullici

P. Živković

10. 12. 2019. u 22:28

Тестирали смо нову “мазду ЦX30: Удобна као одело шивено по мери, а један детаљ сигурно ће привући погледе на уллици

Mazda CX30

Kako kažu u ovom japanskom gigantu "Sve u ovom automobilu je osmišljeno za opuštajuće i stimulativno iskustvo kako za vozača tako i za putnike"

U poplavi krosovera, "suvova" raznih fela, koji polako počinju da liče sve više jedni na druge, pravo osveženje je dolazak na tržište nove "mazde CX 30" .

"Mazda" nije odustala od pravljenja dinamičnih, "fluidnih" vozila sa naglašenim sportskim crtama. Uz sjajnu paletu boja (naš favorit je crvena koju smo i imali na testu)i uz felne od 18 inča, zagarantovano vam je privlačenje pogleda gde god da prolazite.

I ono što je najvažnije: "mazda CX 30" i iznutra izgleda jednako dobro a isto tako se i vozi! "Mazda" nas je uostalom na tako nešto i navikla godinama unazad.

Kako kažu u ovom japanskom gigantu "Sve u ovom automobilu je osmišljeno za opuštajuće i stimulativno iskustvo kako za vozača tako i za putnike".

Istočnjaka filozofija primenjena u pravljenju automobila na delu. Kažu Japanci da su "proučavajući karakteristike ljudskih čula, inženjeri i dizajneri znatno poboljšali osećaj tišine u kabini, uklanjajući izvore stvaranja buke i poboljšavajući izolaciju".

Jednostavno, "Mazdini" magovi kreiraju posebno okruženje koje je u mnogome zaslužno što izlazeći iz vozila imate osmeh na licu.

- Naša filozofija dizajna je jednostavna: elegantno uhvatiti energiju pokreta, čak i na dodir. Naše automobile stvaraju ljudi za ljude, rukama u glini, oblikujući formu sa toplinom i preciznošću. Uklanja se sve što je nepotrebno, ostavlja samo ono što je lepo. Energija stvaraoca se prenosi u svaku nijansu. Taj dizajn nazivamo "Kodo: duša pokreta". To je ono što stvara jedinstvenu potrebu da sednete za upravljač i dolazi samo iz "Mazde" - kažu u ovoj japanskoj proizvodnji snova na točkovima.

U ovoj fabrici majstori imaju posebnu dužnost, ne samo da "zavrnu šraf".

Pročitajte još: "Novosti" na promociji u Italiji: Nova "alfa romeo đulija" i "stelvio" za 2020. (FOTO)

-Naši majstori godinama, čak i decenijama usavršavaju svoje veštine kako bi postigli savršenstvo. Njihova strast, strpljenje i predanost poslu ulivaju se u svaku "Mazdu" kroz ljudski dodir. Na taj način u proizvod su utkane emocije koje nijedna kompjuterska jednačina ne može da proizvede. Svaki detalj "Mazde CX-30" je svedok sposobnosti "Takumija". Ovaj prenos energije stvara okruženje koje inspiriše i osećaj koji traje i nakon što se vožnja završi. Od dizajnera do vozača, ova veza na kraju stvara obogaćujuću, emocionalnu povezanost između vas i vaše "Mazde".

Tako pripremljeni, upoznati sa suštinom, sedamo, zahvaljujući "Mazdi Srbija" za upravljač crvene "mazde CX 30 ("Mazda CX-30 Skyactiv-G122 Plus Safety Sound Luxury Style") i - uživamo.

Vozač jednostavno zauzima položaj za upravljačem. Sedišta, visina, dubina volana se lako prilagodi svakom vozaču.Podesite, elektronski naravno i položaj retrovizora i pritisnete "start/stop" dugme (Ključ je naravno negde u bizini, džep, torba. Automobil se i otključava i zaključava bez dodira, samo se približite ili udaljite vozilu).

Pročitajte još: "Mazda MX-30" prvi električni automobil japanske kompanije (FOTO)

Motor ima 2,0 litara, benzinac je, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem ( u ponudi je i automatski) i raspolaže sa 122 "konjske snage". Uz obrtni moment od 213 nm, precizno odmerene stepene prenosa, vožnja (preglednost je na vrlo visokom nivou) je "pesma". Potrošnja na našem testu bila je nešto veća od fabrički deklarisane, ali kako smo 90 odsto vremena proveli vozeći po beogradskim ulicama svakom ko je u poslednje dve-tri godine morao da ih koristi jasno je da je povećana potrošnja neizbežna.

Nova "mazda CX30" je snabdevena svim, sada već neizostavnim sistemima za asistenciju vozaču. Počevši od pomoći pri kočenju, upozorenju na napuštanje vozne trake do automatskog kočenja u gradskoj vožnji ( ima i detekciju pešaka). Vaša "mazda" će ukazati i na dolazak vozila iz "mrtvog ugla",a kada se isparkiravate upozoriće vas na nailazak vozila sa boka. Pomoći će vam da ostanete u željenoj kolovoznoj traci, automatski će zakočiti pred preprekom. Ima prilagodljivi radarski tempomat ali i inteligentni limitator brzine. To je povezano i sa sistemom za čitanje saobraćajnih znakova. "Mazda CX30" ima i sistem "G- vektoring kontrol plus",kao i pomoć pri kretanju na uzbrdici..

Tu je i nama omiljena "spravica" takozvani "hed-ap" displej, projektovanje najvažnijih podataka o vožnji (brzina, saobraćajni znak,navigacija i slično) direktno na vetrobranskom staklu ispred vozača u nivou očiju. Tako da ni za sekund ne morate da skidate pogled sa saobraćaja koji se odvija ispred vas. A znamo koliko i delić sekunde nepažnje može skupo da košta.

Nova "mazda" ima i automatsko uključivanje/isključivanje dugih svetala,(LED farovi sa funkcijom pranja- LED su i zadnja svetla i pokazivači pravaca))dok će i unutrašnji i spoljni retrovizori samozatamnjenjem ublažiti osionost nekih vozača koji dugim svetlima zadaju mnogo muke u gradskim uslovima, ali i sistem za prepoznvanje umora vozača!

Mnogo toga je posvećeno komforu. Udobna, lepo skrojena sedišta sa opcijama grejanja i hlađenja (greju se i spoljni retrovizori i obruč upravljača, a metlice brisača imaju opciju odleđivanja). Klima je automatska, dvoozonska, Centralni naslon za ruke je dobro postavljen. Tu je i "HMI komander", jednostavan za upotrebu pa svim komandma lako i brzo pristupate. Naravno, i ekran od 8,8 inča je "tač-skrin" sa jednostavnim izborom menija. Na oobruču upravljača su takođe brojne komande, pa je korišćenje brojnih sistema, izbora muzike, telefoniranje, (tu je i glasovna komanda da ne zaboravimo) sasvim pojednostavljeno i efikasno.

Povezivanje automobila sa vašim smartfonima je jednostavno.Korišćenje navigacije takođe.Za potpuno uživanje zadužen je "Bose" audio sistem sa osam zvučnika. Ukratko, teško je nabrojati sve šta vam ova nova "mazda" nudi.

Prtljažni prostor je među većima u klasi, nasloni sedišta se lako obaraju a vrata prtljažnika se podižu i spuštaju elektronski.

Automobil je jednostavno skrojen po meri vozača i putnika. Pažnja je posvećena svakom detalju. I sve je, pored toga što je lepo i veoma praktično i korisno.

"Mazda CX 30" ima početnu cenu od 21.890 evra.

TEHNIČKI PODACI

DUŽINA:4.395 mm
ŠIRINA:1.795 mm
ŠIRINA SA RETROVOZORIMA:2.040 mm
VISINA:1.540 mm
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK:2.655 mm
NAJMANjA UDALjENOST OD TLA:175 mm
PREČNIK KRUGA OKRETANjA:11,4 mm
ZAPREMINA PRTLjAŽNIKA:430/1.406 Lit.
MASA VOZILA:1.409 kg
MOTOR:G122
BENZINSKI RADNA ZAPREMINA:1.998 ccm
MAKSIMALNA SNAGA:122 KS
MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:213 nm
UBRZANjE:OD 0-100 KM/Č:10,6 sek.
NAJVEĆA BRZINA:186 KM/Č
MENjAČ:manuelni 6-stepeni
POTROŠNjA:Lit./100 km
GRAD:6,2
VAN GRADA:4,5
KOMBINOVANO:5,1
EMISIJA CO2:116 g/km
EVRO NORMA MOTORA:EVRO 6d
ZAPREMINA REZERVOARA:51 lit.
CENA OSNOVNOG MODELA:21.890 evra
CENA TESTIRANOG MODELA:28.450 evra

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Radisa van Bostan

11.12.2019. 06:23

Vozio sam Mazdu CX -5 ima fabricki problem sa Fapom koji nimada nisu uspeli da rese, zatim mi je pokazivao gresku na lancu koji se inace nikad ne menja, pa onda je crkla turbina.Cak sam podneo i tuzbu videcemo sta ce da ispadne , uglavnom Mazda veliko razocarenje.

Turbo

11.12.2019. 12:30

@Radisa van Bostan - Depava se i da F1 ima problem.Ja mazdu vozim 27 godina,ovo mi je četvrta "šestica" i nikad ni najmanji problem...A nameravam da uzmem nekog krosovera.

Jovan

18.12.2019. 19:20

Mazda CX3 sa dvolitarskim benzinskim motorom razvija snagu od 148 konjskih snaga pri 6000 obrtaja po minutu. Ne 122 kako je u tekstu napisano.