STRAST je ono što pokreće naše automobile, vole da kažu u čuvenoj italijanskoj fabrici snova na točkovima "Alfa Romeu".


Neprevaziđeni dizajn, jedinstveni zvuk motora, nasleđe kojim malo ko može da se pohvali, utisak da, kada se nađete za upravljačem ovih vozila, postajete deo priče koju su pripovedali Nino Farina, Huan Manuel Fanđo..."Storije" koju nastavljaju Kimi Raikonen i Antonio Đovinaci. Da ste deo legendarnog relija "Hiljadu milja"...


Zato i ne čudi da je na promociji dva svoja nova bisera " đulije" i "stelvia", na jugu Italije, u čuvenom turističkom kompleksu "Borgo Egnacio", u pokrajini Apulija ( gde su obavljene i prve test vožnje) "Alfa Romeo" izložio i dva trkačka bolida: jedan u kome je, pedesetih godina prošlog veka, slavu sticao Nino Farina i drugi u kome sada Kimi Raikonen i dalje oduševljava brojnu armiju navijača.


Na prezentaciji za pamćenje, spletu istorije, sadašnjosti i automobilske budućnosti koja je već primenjena u modelima "đulija" i "stelvio" za 2020. godinu, brojnim specijalizovanim novinarima iz celog sveta, među kojima je ljubaznšću kompanija "Fijat-Krajsler automobili Srbija", bio i izveštač "Novosti", prikazani su svi noviteti sa kojima će ova dva automobila, limuzina i SUV, krenuti u osvajanje tržišta naredne godine.


Oba automobila dobila su ekskluzivna tehnološka poboljšanja. Evolucija je izvedena u tri pravca: tehnologija, autonomna vožnja, povezanost.


-U svakom "Alfa Romeo" automobilu, vozači su uvek uživali u najboljoj tehnologiji spojenom sa neprocenjivim tehničkim nasleđem, i nepobedivim, uzbudljivim iskustvom u vožnji koje nudi svaka kreacija ovog brenda.


Odabir između modela "đulija" ili modela "stelvio" znači odbiti pravljenje kompromisa između rešenja nastalih iz pristupa sa fokusom na vozača, i maksimalnog komfora, u najopštijem smislu reči - ističu u ovoj kompaniji.


Oba vozila su znatno unapređena. To je utisak koji se nameće odmah kada vidite ,naoko mala, ali značajna poboljšanja dizajna, ali i kada prevalite prvih nekoliko kilometara ušuškani u sjajnom enterijeru, osokoljeni sjajnim zvukom moćnih motora.


Njihova vrhunska tehnička rešenja, upravljanje, koje se pretvara u uživanje u vožnji, i postavlja standard u klasi, uz upečatljivo italijanski dizajn bude emocije, izazivaju strast upravo ono što je čini se i najveće obeležje svake "alfe".


Automobili su opremljeni novim 7-inčnim "TFT" ekranom u središtu table s instrumentima, u vidokrugu vozača, kao deo standardnog paketa opreme. Raspored na ekranu je iznova dizajniran kako bi omogućio više informacija na racionalniji način, i kako bi obezbedio prostor za tehnološke parametre za autonomnu vožnju.


Tu je i centralni displej od 8,8 inča koji je dobio značajnu nadogradnju,osetljiv je na dodir i ima potpuno nov raspored sa optimizovanom grafikom na osnovu "vidžeta" ("grafičkih komponenti dizajniranih za intuitivnu interakciju sa svim funkcijama koje se mogu prilagoditi potrebama pojedinca prevlačenjem tj. "drag and drop" -privuci i pusti sistemom).


Pročitajte još: ALFA ROMEO PREDSTAVIO SVOJ ADUT: Novo ruho za "đulijetu"


Ovo znači da svaki korisnik može da pravi sopstvenu početnu stranu, na kojoj svaka funkcija vozila postaje aplikacija.


Horizontalnim skrolovanjem pristupa se pristupnim prikazima za "Alfa DNA", radio, medije, pametne telefone, navigaciju, kontrolu klimatizacije, usluge povezanosti i naprednim sistemima za pomoć pri vožnji. Interakcija je zbog toga potpuna i prilagodljiva, a vozač može da bira da li će sistem koristiti pomoću rotirajućeg točkića ili ekrana osetljivog na dodir.


Ovakva posvećenost takozvanoj konekciji ne čudi jer je "Alfa" svesna da mladi vozači, za razkliku od nekih drugih prohujalih vremena, sasvim razumljivo imaju neke druge, savremene potrebe i kada su automobili u pitanju.


Zato su novi modeli i "đulija" i "stelvio" opremljeni su sistemom "Alfa Connected Services", alatom koji omogućava naprednu povezanost u vozilu i skup usluga koji pospešuju bezbednost i komfor.


Kako i dolikuje vozilu vrhunske klase i ovde je dostupno više "paketa" i nivoa: "My Assistant" pruža mogućnost SOS poziva koji omogućava osobi u vozilu da pošalje zahtev za pomoć kol centru, sa lokacijom i identifikacionim kodom vozila, putem SOS dugmeta na jedinici za osvetljenje na plafonu, putem radio komande ili mobilne aplikacije, u slučaju sudara ili vanredne situacije. (U slučaju nezgode, poziv se obavlja automatski).


U slučaju kvara vozila, mogu se pozvati hitne službe, uz pružanje koordinata vozila, kako bi pomoć stigla bez odlaganja. Poziv se može obaviti pritiskom na dugme "Assist" na osvetljenom dugmetu na plafonu, radio komandom ili korišćenjem aplikacije na pametnih telefona.


Vozači takođe mogu direktno da kontaktiraju korisnički servis kako bi zahtevali podršku pomoću istih procedura. Pored toga, paket obuhvata i uslugu izveštavanja, koja obaveštava korisnike o stanju njihovog "Alfa Romeo" modela putem mesečnih izveštaja koji stižu imejlom.


"My Remote" obuhvata više usluga koje omogućavaju daljinsko upravljanje funkcijama vozila (zaključavanje/otključavanje vrata, paljenje svetla) putem pametnog telefona ili pametnog sata, komunikacija sa sistemima "Alexa" ili "Google Home" glasovnim asistentima, lokacijom vozila, i monitoringom specifičnih parametara (brzine i oblasti), sa alarmima ako se postavljena ograničenja ne poštuju.


"My Car" omogućava vlasnicima da drže stanje i parametre automobila pod konstantnom kontrolom.


"My Navigation" sadrži aplikacije sa daljinsko pretraživanje destinacija i značajnih lokacija (Point of Interest, POI) i saobraćaja u realnom vremenu, vremenskih uslova i upozorenja o kamerama koje mere brzinu.


Paket takođe sadrži uslugu "Send & Go", koji omogućava vozaču da pošalje destinaciju svom navigatoru direktno sa svog pametnog telefona ili veb-portala. Tu je i usluga "My Wi-Fi", koja omogućava da se Internet konekcija deli na čak osam uređaja u automobilu, zatim "My Theft Assistance", sistem koji obaveštava vlasnika o pokušajima krađe automobila, i "My Fleet Manager", koji služi za upravljanje flotama.


Većina ovih alata će biti dostupna kada modeli budu predstavljeni, dok će ukupna ponuda biti proširena i kompletirana tokom 2020.


Unutrašnjost vozila je takođe znatno unapređena. Tu je nova centralna konzola, sa novim stilom, koja obezbeđuje veće, pristupačnije delove za čuvanje stvari, kao i nova funkcija bežičnog punjača. Menjač je takođe nov, sa kožnom presvlakom i svetlećim delovima koji ga čine prijatnim kako za oči tako i na dodir. Kod osnove menjača je potpis u boji italijanske zastave. Konačno, rotirajući točkić koji kontroliše sistem za zabavu i informisanje daje osećaj preciznosti i čvrstoće pri svakom dodiru.


Upravljač je priča za sebe: svaki ukrasni element je izrađen od jedinstvenih materijala i sa jedinstvenim detaljima, kao i brojnim izražajima zadovoljstva za vozača, stalno ohrabrujući vozača da nastavi da vozi, da oseti volan od perforirane kože ili klasične kože, i da uživa u sjajnim i hromiranim detaljima koji se nižu naizmenično. Naravno, volan je takođe i redizajniran tako da omogući funkcije koje se odnose na autonomnu vožnju.


Za kraj, 7-inčni TFT ekran na klasteru za instrumente i 8,8-inčni ekran osetljiv na dodir za novim grafičkim prikazom deo su standardnog paketa.


I u "Alfi" naravno znaju da su sistemi asistencije vozaču sada nešto bez čega se automobili ove klase ne mogu ni zamisliti.Novi modeli za 2020. imaju po prvi put kompletnu paletu naprednih sistema za pomoć pri vožnji "ADAS" ("Advanced Driver Assistance Systems"), koji omogućavaju vozilima najviši nivo autonomne vožnje sa savršenim balansom između zadovoljstva u vožnji i sistema podrške.


Rezultat je takozvani "Nivo 2",sistem koji se aktivira po pravilu u situacijama kada vozač može da prepusti vozilu da kontroliše ubrzanje, kočenje i skretanje u posebnim uslovima, putem elektronskih sistema koji zahtevaju stalni monitoring od strane vozača, ali mu pružaju veći komfor na dužim putovanjima. U svakom slučaju, vozač mora stalno da obraća pažnju i uvek mora da drži ruke na volanu.


Nove "Alfe" jednostavno nema šta nemaju kada su ovi sistemi u pitanju. Počevši od "Lane keeping assist" (sistem za održavanje vozila u traci) koji će ne samo upozoriti vozača na nevoljno napuštanje trake već će i vratiti vozilo na pravi put.


Pročitajte još: "Alfa Romeo" ponovo na čuvenom reliju "1.000 Miglia" (FOTO)


Tu je i , po italijanskim putevima više nego korisni "Active blind spot Assist "(pregled mrtve tačke), sistem koji upozorava na bilo koja vozila koja prilaze i koji koriguje skretanje kako bi se izbegao sudar, ako je neophodno.

"Aktivni tempomat" automatski prilagođava brzinu u odnosu na brzinu drugog vozila kako bi se održala bezbedna razdaljina od vozila koja se nalaze ispred. "Traffic Sign Recognition" (sistem za prepoznavanje znakova) i "Intelligent drive" zajedno

omogućavaju da se brzina uskladi s ograničenjima, radi opuštenije vožnje.


"Speed Control" (pametna kontrola brzine) koristi kameru, prepoznaje znakove na putu i prikazuje ih na displeju i obaveštava vozača o trenutnom ograničenju brzine. Zatim savetuje vozača da smanji brzinu tako da odgovara onoj koju očitava sistem: ako vozač pristane, tempomat će automatski biti podešen u skladu sa novim ograničenjima brzine.


"Traffic Jam Assist" (pomoć u saobraćajnoj gužvi) i "Highway Assist" (pomoć na autoputu) održvajući automobil u sredini trake u gužvama u saobraćaju (pomoć u saobraćajnoj gužvi) ili na autoputu (pomoć na autoputu), i takođe regulišu brzinu na osnovu trenutnih ograničenja brzine.


"Driver attention assist" (sistem za održavanje pažnje vozača)je skup senzora i uređaja koji analizira vozača kako bi se otkrili znakovi pospanosti i upozorava ga ako je neophodno.


"Alfa" je "Alfa", najčešće kažu poklonici ovog brenda.


Jednostavno, nema tu mnogo priče. Kad postanete vlasnik "Alfe" jednostavno znate šta uz nju i sleduje. Ipak, da bi se pogodili svi ukusi osmišljeni su i razni paketi opreme.


Odmah iznad osnovnih modela je paket opreme "Super", koji je takođe osnova za verziju "Business", koja je namenjena flotama.


Gama se zatim razvija u pravcu još veće tipično italijanske elegancije i ekskluzivnosti verzije "Ti", koja nosi istorijske inicijale "Turismo Internazionale", ime koje je uvek označavalo najluksuznije modele, ili u pravcu sportskog duha verzija "Sprint", "Veloce", a za model "Giulia" - "Veloce Ti".


Nova verzija "Quadrifoglio MY2020" biće dostupna tokom sledeće godine.


Osnovna verzija "đulije" ima 16-inčne felne i enterijer presvučen tkaninom, dok se u "Super" verziji nude alu-felne od 17 inča, koje su takođe dostupne i u "Business" verziji. Paket opreme "Ti" donosi felne od 18 inča, drvene umetke i sedišta od kože vrhunskog kvaliteta, kako bi ispunio očekivanja korisnika koji žele luksuz i sofisticiranost kao i sportske performanse. Privlačan i sportski "Sprint" paket nudi presvlake od kože i tkanine, 18-inčne točkove i aluminijumske umetke, dok "Veloce" ima sopstvena, posebna sportska kožna sedišta. Nema kompromisa u modelu "Veloce Ti": felne od 19 inča, umeci od ugljeničnih vlakana i sedišta od kože i "Alcantare".


U "Giulia" svetu postoji izbor između dva pogonska sistema: 2,0-litarski benzin motor koji proizvodi 200 KS i 2,2 turbodizel motor sa 136 KS, oba sa pogonom na zadnjim točkovima i automatskim menjačem. Paket "Super" je takođe dostupan sa dizel motorima od 160 i 190 KS. Postoje četiri opcije za pogon u okviru paketa "Business", sa aktivnim tempomatom i podrškom za Apple CarPlay i Android Auto.


Paket opreme "Ti" pruža ekskluzivnu eleganciju, sa drvenim umecima i finom kožom na kontrolnoj tabli i sedištima sa grejanjem sa električnim podešavanjem, podeljenim zadnjim sedištem, hromiranim okvirima prozora i aluminijumskim pedalama. "Dark Miron" detalji predstavljaju poseban prepoznatljiv element paketa "Sprint", zajedno sa sportskim volanom koji odražava njegov karakter. Nazivi "Veloce" i "Veloce Ti", karakterišu moćni benzinski motori od 280 i 210 KS sa pogonom na sva četiri točka, a opremljeni su i sportskim sedištima sa "Dark Miron" detaljima i ukrasima od ugljeničnih vlakana.


SUV "alfa romeo stelvio" S nudi felne od 17 inča i sedišta od tkanine, felne od 18 inča i nove ukrasne detalje u okviru "Super" i "Business" verzija,kao i felne od 19 inča, drvene umetke i finu kožu na sedištima i kontrolnoj tabli u okviru "Ti" paketa.

Sportski duh izražen je u paketu "Sprint" pomoću felni od 19 inča, aluminijumskih umetaka i sedišta od kože i tkanine, a dostiže vrhunac u verziji "Veloce" sa 20-inčnim točkovima, aluminijumskim umecima i sportskim kožnim sedištima.


Osnovne verzije "Stelvia"nude izbor između dva pogonska sistema sa automatskim menjačem: 2,0-litarski benzinac koji proizvodi 200 KS sa pogonom na sva četiri točka, i 2,2-litarski turbodizel motor od 160 KS sa pogonom na zadnjim točkovima. Kao deo standardnog paketa, u ponudi je novi 8,8-inčni "Multitouch" displej, novi 7-inčni "EFT" klaster instrumenata, sistem za automatsko kočenje (Autonomous Emergency Brake), sistem za upozorenje pri napuštanju trake (Lane Departure Warning) kao i tempomat i senzori za parkiranje u rikverc.


"Stelvio Super" proširuje ovu ponudu sa 2,2-litarskim turbodizel motorom od 190 KS, takođe sa pogonom na sva četiri točka, i "Xenon 35W" prilagodljivim farovima. Isti pogonski sistemi (oUntitled 1sim motora od 190 KS sa pogonom na zadnjim točkovima) dostupni su i u "Business" konfiguraciji, koja obuhvata funkcije neophodne za korišćenje terenca za posao, uključujući aktivni tempomat, podršku za "Apple CarPlay" i "Android Auto" i drugi USB ulaz pozadi.


U verziji "Ti" su 2-litarski benzin motor od 200 i 280 KS, i dizel motor od 160, 190 i 210 KS, koji zajedno sa sadržajem kontrolne table odražavaju ekskluzivni karakter ovog paketa, sa kožnim sedištima i kontrolnom tablom, drvenim umecima, hromiranim okvirima prozora, aluminijumskim pedalama, volanom i otvorima za vazduh i sedištima sa grejanjem sa električnim podešavanjem i 8 pozicija. Sportski karakter "Sprint" konfiguracije izražen je kroz kožni volan, crne kočione čeljusti, "Dark Miron" detalje na značkama, "V" rešetki na prednjoj strani deteline, auspuhu i zaštitnoj ploči, kao i benzinskim motorom od 200 KS i 160 KS i dizel motorom od 190 KS.


"Veloce" je još moćniji, sa dizel motorom od 280 KS ili 210 KS i novim, ekskluzivnim stilskim detaljima: kao i posebnim korišćenjem "Dark Miron" boje, a "Veloce" sadrži i nove detalje obojene u skladu s karoserijom, uključujući donji deo zadnjeg blatobrana, luk točka i bočne usisnike. Unutra se mogu naći sportska kožna sedišta sa grejanjem i električnim podešavanjem sa 6 pozicija i aluminijumski detalji.


Nove verzije modela za 2020. biće još izuzetnije i posebne zahvaljujući autentičnim dodacima koje proizvodi "Mopar". Ovi proizvodi vrhunskog kvaliteta predstavljaju savršen spoj tehnike i stila raznih modela.


"Alfa Romeo" je redizajniranjem ova dva modela, ponovo pokazao da ne odustaje od prepoznatljivog šarma, osobenosti koja ne ostavlja kompriomise.

Jedno je sasvim sigurno: Srećnici koji budu vlasnici ovih vozila izlaziće iz njih sa osmehom na licu.


TEHNIČKI PODACI


"ALFA ROMEO ĐULIJA"


DUŽINA:4.650 mm

ŠIRINA:2.024 mm (sa retrovizotrima)

VISINA:1.411 mm

MEđUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.820 mm

PRTLjAŽNI PROSTOR:480 lit.


MOTOR


2.0 GME 280 AT

BROJ CILINDARA:4

RADNA ZAPREMINA:1.995 mm

MAKSIMALNA SNAGA:280 KS

MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:400 nm

MENjAČ:Automatski 8 stepeni

POGON:4H4

0-100 km/č:5,2 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:240 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:8,7

VAN GRADA:5,8

KOMBINOVANO:6,9

EMISIJA CO2:156 gr./km


2.2 JTDM /DIZEL/


BROJ CILINDARA:4

RADNA ZAPREMINA:2.143 mm

MAKSIMALNA SNAGA:210 KS

MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:470 nm

MENjAČ:Automatski 8 stepeni

POGON: 4H4

0-100 km/č:6,8 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:235 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:6,3

VAN GRADA:4,5

KOMBINOVANO:5,1

EMISIJA CO2:136 gr./km



"ALFA ROMEO STELVIO"


DUŽINA:4.687 mm

ŠIRINA:1.903 mm

VISINA:1.632 mm

MEđUOSOVINSKO RASTOJANjE:2.818 mm

PRTLjAŽNI PROSTOR:525 lit.


MOTOR


2.2 TURBO DIZEL


BROJ CILINDARA:4

RADNA ZAPREMINA:2.143 mm

MAKSIMALNA SNAGA:210 KS

MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:470 nm

MENjAČ:Automatski 8 stepeni

POGON: 4H4

0-100 km/č:6,6 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:215 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:6,4

VAN GRADA:5,0

KOMBINOVANO:5,6

EMISIJA CO2:146 gr./km


MOTOR


2.0 TURBO BENZINAC


BROJ CILINDARA:4

RADNA ZAPREMINA:1.995 mm

MAKSIMALNA SNAGA:280 KS

MAKSIMALNI OBRTNI MOMENT:400 nm

MENjAČ:Automatski 8 stepeni

POGON:4H4

0-100 km/č:5,7 sek.

MAKSIMALNA BRZINA:230 km/č

POTROŠNjA:Lit./100 km

GRAD:8,8

VAN GRADA:5,9

KOMBINOVANO:7,0

EMISIJA CO2:158 gr./km