Proizvođači se bore protiv gojaznosti

V. N.

28. 08. 2018. u 12:50

Pokrenuta zajednička kampanja "Teži ravnoteži" za promociju zdravog stila života. Cilj je da se građani inspirišu da budu fizički aktivniji i da se hrane izbalansirano

Произвођачи се боре против гојазности

SVAKA druga odrasla osoba u Srbiji ima prekomernu težinu, a svaki peti stanovnik, svih uzrasta, smatra se gojaznim. Kampanja "Teži ravnoteži" je rezultat zajedničke inicijative Privredne komore Srbije - Udruženja za prehrambenu industriju i Ministarstva zdravlja.

Kampanja predstavlja podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih koju je ove godine donela Vlada Republike Srbije. Programom se predviđa smanjenje učestalosti gojaznosti dece, mladih, odraslih i starijih osoba. Neke od mera za postizanje ovog cilja su izrada nacionalnih nutritivnih preporuka za decu uzrasta od sedam do 19 godina, unapređenje ishrane dece u školama. Program, takođe, predviđa da do 2025. godine bude povećan broj fizički aktivne dece, omladine i odraslih osoba.

ŠTA KAŽE STRUKA Radionica za predstavnike medija biće organizovana krajem avgusta i na njoj će članovi radne grupe koji su kreirali Nacionalni program za prevenciju gojaznosti predstaviti stavove struke i preporuke Svetske zdravstvene organizacije u ovom segmentu. Dvodnevna radionica biće organizovana u Specijalnoj bolnici "Čigota" na Zlatiboru. Na jesen se planira TV kampanja, posteri u domovima zdravlja i studentskim domovima, nastavak edukacije predstavnika medija i edukacija građana u supermarketima o tome kako da razumeju deklaracije proizvoda koje vole i kupuju, i kako da ih idealno uklope u svakodnevnu ishranu.

- Cilj kampanje je da inspirišemo građane da budu fizički aktivniji sa jedne strane, a sa druge da zajedno sa medicinskom i stručnom zajednicom predstavimo stavove nauke u pogledu važnosti izbalansirane ishrane, a sve u cilju prevencije gojaznosti - kaže Dimitrije Ivanović, sekretar Udruženja prehrambene industrije Privredne komore Srbije. - Takođe, kroz ovu kampanju želimo da razbijemo i odrđene mitove i zablude koje postoje u vezi sa različitim internet-dijetama koje, iako možda daju kratkoročne efekte u vidu gubitka kilograma, dugoročno su veoma opasne za zdravlje ljudi.

Jedan od zadataka Privredne komore Srbije, kao nacionalne asocijacije privrednih društava, preduzetnika i drugih oblika organizovanja koji posluju na teritoriji Republike Srbije, je da bude spona između privrede i državnih institucija. Iniciranjem kampanje poput "Teži ravnoteži", PKS je otišla korak dalje. Taj korak, ističu, ne bi bio moguć da društveno-odgovorne kompanije kao što su "Dr Etker", "Bambi", "Koka-kola", "Mars", "Marbo produkt" i "Nestle".

- Prvo smo potpisali Sporazum o saradnji između Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Privredne komore Srbije, čime je zvanično obeležen početak nacionalne kampanje "Teži ravnoteži" i čime je Privredna komora Srbije i zvanično postala partner Ministarstva zdravlja u sprovođenju Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti - kaže Ivanović. - Lansiran je veb-sajt "Teži ravnoteži" na kom se mogu pronaći tačne i proverene informacije o balansiranoj ishrani, kao i svi drugi važni aspekti vezani za prevenciju gojaznosti.

Osnovni cilj kampanje "Teži ravnoteži" je da pokrene pozitivne promene u stilu života građana i ukaže na važnost pronalaženja balansa u svim segmentima života. Ovako postavljenim ciljem kampanja podržava ciljeve samog Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, a to su promocija zdravog načina života i unapređenje zdravlja celokupnog stanovništva, kroz zaustavljanje trenda porasta broja gojazne dece i odraslih.

- Gojaznost je Svetska zdravstvena organizacija proglasila najvećim neprepoznatim javno-zdravstvenim problemom. U Srbiji je, na primer, svaki peti građanin gojazan - napominje Ivanović. - Prevencija gojaznosti podjednaka je odgovornost svih činilaca društva. Privredna komora Srbije, kao nacionalna organizacija u okviru koje funkcioniše Udruženje za prehrambenu indsutriju, aktivno se uključila u rešavanje jednog ovakvog opštedruštvenog problema. Sa druge strane, i same kompanije, članice Udruženja shvataju značaj ovog globalnog izazova i počinju da daju svoj doprinos rešavanju problema gojaznosti, kroz reformacije svojih proizvoda, kako bi ih uskladili sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije i njihovim preporukama o količini određenih sastojaka. Osim toga, skoro sve članice našeg udruženja imaju informacije na pakovanjima svojih proizvoda o nutritivnim i kalorijskim vrednostima sastojaka.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

PFC

28.08.2018. 17:14

Народ се не гоји од благостања већ зато што, због мањка новца, једе свакакав отпад. Битно је само за што мање пара купити што више. Масти, тесто, алпска салама...