Šarlove slike života: Ostvarenje o slavnom Aznavuru prikazano na DOK festivalu
29. 01. 2020. u 21:45
Mark di Domeniko napravio film, producirao ga pevačev sin Miša
AZNAVUR, njim samim, odnosno "Aznavur, po Šarlu", glasio bi na našem jeziku naziv filma prikazanog u okviru glavnog programa drugog izdanja DOK festivala. Ostvarenje o životu slavnog šansonjera snimio je - on sam, beležeći svojom kamerom važne trenutke, mesta kroz koja je prolazio, prijatelje i ljubavi. Reditelj Mark di Domeniko odlučio je da sakupi sve te snimke i napravi film o svom prijatelju - Aznavour by Charles.
- Šarlovog sina Mišu poznajem četvrt veka, a njegovog oca sam prvi put sreo 1999. i od tada smo Šarl i ja proveli mnogo vremena zajedno, družeći se i uživajući, ćaskajući o muzici i filmovima u njegovoj kući u Provansi - priča reditelj Di Domeniko, koji je sa producentom filma, pevačevim sinom Mišom Aznavurom gost festivala i Beograda.
Ipak je druženje preraslo i u saradnju sa muzičkom zvezdom, jer je 2014. Mark snimio jedan koncert, posle čega je počeo da radi na snimanju dokumentarca o Šarlu za francusku televiziju Arte.
- Tako smo opet provodili mnogo vremena zajedno družeći se i razgovarajući, samo sam ga ovoga puta snimao - seća se Mark. - Pri kraju snimanja tog dokumentarca, Šarl mi je otkrio da je sam beležio svoj život kamerom i to decenijama, od 1947. do 1982. i da želi da objavi te svoje snimke. Bilo je tu četrdeset sati materijala koji je trebalo pregledati, probrati pre montaže, u šta je Šarl bio uključen sve do svog odlaska. Potom je Miša, sa kojim sam već sarađivao na više produkcija, preuzeo kormilo.
A za sve je "kriva" Edit Pjaf, jer je upravo ona tih davnih četrdesetih ponudila Aznavuru kameru "pilar boleks", koja je postala njegova saputnica.
Miša Aznavur, Foto P. Milošević

Reditelj i producent neprestano ističu da je ovo Šarlov film a ne (samo) film o Šarlu - on je bio iza kamere, tako da je suština u njegovom načinu gledanja na svet, on predstavlja samog sebe i svoj način razmišljanja.
- Ovo nije porodični film - dodatno naglašava Miša, koga u filmu ima, po rediteljevoj računici "na manje od 20 sekundi". - Ja sam rođen 1971, a tata je počeo to da snima još četrdesetih, i ne sećam ga se iz detinjstva toliko sa kamerom u rukama koliko sa foto-aparatom koji je tada neprestano nosio, imamo bezbroj snimaka iz tog doba. Film obiluje ekskluzivnim snimcima i otkriva ljudima kakav je moj otac bio van scene, pokazuje radost života koju je nesebično delio sa porodicom i zvezdama poput Edit Pjaf. Radio sam za svog oca i dosta toga poprimio od njega, poput osećaja odgovornosti, ali i avanturističkog duha koji me je i "doveo" u Beograd kolima iz Ženeve i zbog kog volim da upoznajem nove ljude i kulture.
Mark di Domeniko,Foto P. Milošević

Miša Aznavur je uveren da će i beogradska publika prepoznati Šarlovu osobenu emociju, taj neponovljivi sentiment koji je unosio u sve što radi i zahvaljujući kome je osvajao srca publike pišući o ljubavi na tako istinit način.
MUZIČKI DOKUMENTARCI
BIOGRAFSKI dokumentarci o životima muzičara kao što su Bili Holidej, Lučano Pavaroti, Suzi Kju, Keren Dalton, Bili Vajman, obeležiće kako glavni program ovogodišnjeg festivala DOK, tako i selekciju "Muzičke priče" i segment "Enter DOK".