PANDEMIJA POVEĆALA CENU SRPSKOM BRENDU: Malina baš kao "crveno zlato"

N.J.

14. 12. 2020. u 08:29

NAJZNAČAJNIJI srpski voćarski brend na svetskom tržištu ovih dana ima najvišu cenu još od 2005. godine: prema rečima predsednika Asocijacije proizvođača jagodičastog voća Dobrivoja Radovića "crveno zlato" ide u izvoz po ceni od 3.5 evra po kilogramu, što je za 70 odsto veći iznos od onog plaćenog proizvođačima tokom letošnje berbe.

ПАНДЕМИЈА ПОВЕЋАЛА ЦЕНУ СРПСКОМ БРЕНДУ: Малина баш као црвено злато

D.Dozet

Razlozi za povećanu vrednost srpske maline su dvostruki: pandemija korone povećala je tražnju za zdravom hranom, a berba u konkurentskim zemljama popu Čilea i Poljske je pobacila.

- Zalihe se brzo smanjuju, u vremenu pandemije hrana koja ima lekovita svojstva je na ceni, svetski prozvođači brzo su prodali svoje zalihe, a Srbija kao najveći među njima delimično može da nadomesti deficit - stav je agronoma Aleksandra Leposavića.

Proizvođači očekuju da će novi ugovori za iduću berbu biti unosniji za poljoprivrednike.

- Hladnjačari su srpskom seljaku plaćali u proseku 215 dinara po kilogramu tokom poslednje berbe. Apelujemo na otkupljivače da deo zarade podele sa proizvođačima. Pored maline, raste i cena kupine, a ova proizvodnja je u Srbiji skoro u potpunosti uništena zbog niske otkupne cene, ne sme se dozvoliti da malina doživi ovakvu sudbinu - ističu u Asocijaciji proizvođača jagodičastog voća.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TREBALE MU PARE ZA TIKET, PA UZEO ŽENINU KARTICU: Došla je sa posla umorna i odmah legla da spava, to mi je bila idealna šansa (VIDEO)