Muke ugostitelja na Adi Ciganliji: Nisu radili, a naplaćuju im kiriju kao i pre korone

G. NOVAKOVIĆ

ponedeljak, 18. 05. 2020. u 18:45

Муке угоститеља на Ади Циганлији: Нису радили, а наплаћују им кирију као и пре короне

Redovnim zakupcima onemogućen popust, čak i ako plaćaju kiriju unapred Foto Foto Z. Jovanović

Uprava fakturisala zakupnine u vanrednom stanju. Preduzeće: U toku je donošenje odluke o načinu izmirenja računa
ZAKUPCI lokala na Savskom jezeru i tokom vanrednog stanja morali su da izmiruju kiriju, kao da posluju u "najsrećnijim vremenima". Za razliku od čelnika prestonice, koji su izašli u susret onima koji iznajmljuju lokale u vlasništvu grada i omogućili odloženo plaćanje i olakšice, JP "Ada Ciganlija" tek će uzeti to u razmatranje. Zašto ovo nije ranije regulisano, pitaju se mnogobrojne redovne platiše ugostiteljskih objekata.

Pozamašnu svotu novca preduzetnici moraju da izdvoje mesečno, ukoliko žele da dočekuju goste na obalama Savskog jezera. Kako su nam se požalili neki od njih, fakture za april stigle su na vreme, ali u - nevreme. Očekivali su da će im biti ponuđen bar produženi rok za namirivanje obaveza, ali, prema trenutnom stanju stvari, uprava "Ade" izgleda da je zažmurila na virus korona.

POPUST 50 ODSTO ODLUKA gradskih čelnika je da po završetku vanrednog stanja zakupcima naplate korišćenje poslovnog prostora. Privrednicima su ponuđene dve opcije - da zakup tokom vanrednog stanja plate do 31. decembra ove godine, uz popust od 50 odsto, ili da se celokupan iznos zakupa iz vremena vanrednog stanja namiri tokom 2021. godine na 12 mesečnih rata.

- Neprijatno smo se iznenadili. Za iznajmljivanje placa na kom je moj lokal plaćam nekoliko hiljada evra mesečno, a svi smo bili onemogućeni da radimo. Iz "Ade" se ponašaju kao da je to bila naša odluka i čini mi se da nemaju nikakav osećaj za trenutnu situaciju - priča nam jedan od višegodišnjih zakupca.

Kako kaže naš sagovornik, pre nekoliko godina uprava preduzeća ukinula je praksu da redovnim platišama omogući popust od deset odsto. Čak ni malobrojni ugostitelji, koji kiriju plaćaju nekoliko meseci unapred, ne dobijaju olakšicu. Da problem sa poslovanjem bude još veći, ima i negativnih primera.

- Konkurencija je nelojalna. Pouzdano znamo da među kolegama ima onih koji godišnje "Adi" duguju milione. Po kom osnovu oni godinama nesmetano rade, velika je misterija. Svi se pitamo kako to da im ni struja nikad nije isključena. Ispada kao da mi što redovno plaćamo finansiramo i njihove troškove - žali se ugostitelj sa jedne od obala gradskog kupališta na Čukarici.

Prateći postupak čelnika Grada, nešto kasnije nego što je trebalo to da učine, "Ada Ciganlija" izgleda da će, ipak, naći način da olakša onima koji preduzeću donose profit. Kako su nam rekli, Nadzorni odbor preduzeća zasedaće ovim povodom u narednim danima.

- U toku je donošenje odluke o načinu izmirenja zakupnih obaveza nastalih u toku vanrednog stanja zbog epidemije, sa rešenjima analognim onim sadržanim u gradskoj odluci - rekli su nam u JP "Ada Ciganlija".

Govoreći o neredovnim zakupninama, iz preduzeća navode da dugovanja naplaćuju po zakonskoj proceduri u propisanim postupcima. Posledica toga je raskid ugovora i reizdavanje lokala po okončanju spora i izvršenju presude o iseljenju zakupca, kome je raskinut ugovor. Takođe naglašavaju da trenutno JP "Ada Ciganlija" posluje bez gubitaka.

Komentari (2)

BUKULE

19.05.2020. 08:28

I ja sam sedeo kući u martu i aprilu, nisam radio, a računi svi uredno stižu, treba da se jede itd....

DzSvetac

19.05.2020. 09:44

Jadni oni , a dok je kapalo i punilo đepove , ta ista uprava im je odgovarala ...tamo nema sezone , cele godine rade ...koga farbaju !!! I nama dolazi INFOSTAN i struja i voda ...i nama je bila Korona ! Kada sednemo kafu nam neće naplatiti manje od 300din. ,zato što je bila kriza !!!