Na ulicama i privatni tramvaji i trolejbusi?

S. B. MILOŠEVIĆ

30. 11. 2018. u 22:15

На улицама и приватни трамваји и тролејбуси?

Beograd će u dogledno vreme kupiti 80 elekto-autobusa umesto "trola" Foto M. Anđela

Novim setom zakona preduzetnici moći će da prevoze putnike i šinskim vozilima. Po dosadašnjim propisima ovakav vid saobraćaja obavljala javna preduzeća. Promene zbog manjeg pritiska na lokalne budžete

PREVOZ putnika trolejbusima i tramvajima u prestonici, uskoro bi osim GSP mogli da obavljaju i privatni prevoznici! Pred poslanicima Skupštine Srbije nalazi se Predlog zakona o dopuni Zakona o komunalnim delatnostima, po čijem usvajanju će se omogućiti privatnicima da razvijaju šinske sisteme i prevoze Beograđane.

Naime, Zakon je dosada propisivao da javni linijski prevoz putnika trolejbusima i tramvajima mogu da obavljaju isključivo javna preduzeća koja osnivaju jedinice lokalne samouprave.

- Suština uvođenja privatnog sektora u ove poslove jeste smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budžet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja, poboljšanje usluga - navodi se u obrazloženju koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo poslanicima.


PROČITAJTE JOŠ: Javni prevoz: Uniforme i šoferima privatnika

Navodi se da se predlaže donošenje ovog zakona po hitnom postupku, jer zatečene probleme treba što pre rešavati, kao i da ne postoje druge mogućnosti za njihovo prevazilaženje.

Korist će, navodno, prvenstveno osetiti javna preduzeća od kojih se očekuje da stalno poboljšavaju kvalitet usluge, a koja za to nemaju dovoljno novca. Na dobitku će biti i privatni sektor koji će imati više mogućnosti za ulaganja i razvoj poslovanja.

Pošto jedino Beograd ima tramvajski i trolejbuski prevoz u Srbiji, pretpostavka je da Grad Beograd želi da privatni sektor radi na širenju šinske mreže, kupovini novih tramvaja i njihovoj eksploataciji.

Foto Z. Jovanović

Kada je u pitanju trolejbuski saobraćaj, najavljeno je da će ova vozila biti izbačena iz upotrebe. Umesto njih, kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao, Grad će kupiti 80 elektro-autobusa.

Zanimljiv je i podatak da je se u Beogradu, u toku 2016. godine, u trolejbuskom i šinskom saobraćaju prevezlo 157.488.275 putnika.


PROČITAJTE JOŠ: Obnova ulice kod hrama: Rok probijen, kraj u februaru

KARTE OD 46 DO 89 DINARA

U materijalu predatom poslanicima navodi se i podatak da je cena vozne karte u Beogradu u gradskom saobraćaju 89 dinara, u Vojvodini 69, u Šumadiji i zapadnoj Srbiji 63, a u južnoj i istočnoj Srbiji 46. U prigradskom saobraćaju, karta u Beogradu je 269 dinara, u Vojvodini 148 dinara, u Šumadiji i zapadnoj Srbiji 111 dinara, a u južnoj i istočnoj Srbiji 117 dinara.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

kengur

30.11.2018. 22:38

Pre 5 dana sam lepo rekao u komentaru na tekst da čim je hajka na vozače kako puše, pričaju na tel i slično, da se spremaju privatnici u GSP!

Посматрач

30.11.2018. 22:40

Одлично. ГСП одавно није транспортно предузеће, него преживели диносаурус самоуправног социјализма. 99% возила приватних превозника су у бољем стању од ГСПових и за воланом немају мале Наполеоне који умишљају да могу да завитлавају путнике и остале учеснике у саобраћају, и да за то примају плату. О "одржавању" да не говорим, да механичар очекује да га возач који неће да вози неисправно возило части, да би му овај средио шта треба. Треба разбити то легло јавашлука и отерати их газдама.

Suština uvođenja privatnog sektora

30.11.2018. 23:37

Da konačno razvale GSP u čemu ni Drašković nije uspeo, jer ga zeznuo Sloba.