ZA BRZE VOZOVE NOVA STANICA: Na pruzi Novi Sad - Kelebija najveći radovi planirani su kroz vrbasku opštinu

Z. Rajić

08. 04. 2021. u 07:26

IZGRADNjA deonice brze pruge od Novog Sada do Subotice i graničnog prelaza Kelebija prema Mađarskoj počeće u septembru.

ЗА БРЗЕ ВОЗОВЕ НОВА СТАНИЦА: На прузи Нови Сад - Келебија највећи радови планирани су кроз врбаску општину

Foto Opštinska uprava

To je rečeno na sastanku koji je održan u Vrbasu, gde su predviđeni najveći radovi na ovoj deonici. Trasa od Novog Sada do državne granice sa Mađarskom iznosiće oko 100 kilometara, a kroz opštinu Vrbas će prolaziti dužinom od 20 kilometara.

- Na trasi će se rekonstruisati devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i železnički čvorovi Novi Sad, Vrbas i Subotica. Projekat obuhvata i gradnju tri nove železničke stanice - u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu - predočila je Slobodanka Katanić, direktorka Centra za upravljanje projektom brze pruge Beograd - Subotica - državna granica.

ČASOM DO GRANICE

PREMA najavama, novom prugom, koja će biti dvokolosečna, vozovi će razvijati brzinu do 200 kilometara na sat. Njome bi se od Beograda do Novog Sada stizalo za 30, do Kelebije za 75 minuta, a do Budimpešte za 2 sata i 45 minuta.

Predsednik opštine Vrbas Predrag Rojević rekao je da će brza pruga i nova stanica stvoriti povoljniji privredni ambijent u ovoj sredini, a time poboljšati i životni standard.

BUDUĆNOST Idejno rešenje nove železničke stanice, Foto Opštinska uprava

 

- Na liniji kroz našu opštinu nalaze se mnogi infrastrukturni objekti, koje je potrebno izmestiti, a uz to izgraditi novu i prilagoditi postojeću mrežu instalacija i vodovoda. U Vrbasu će se graditi i novi vijadukt dužine 1,6 kilometara. Obaveza opštine je da u svim tim poslovima pruži logističku podršku - ukazao je Rojević.

Etapa Novi Sad - Vrbas - Subotica deo je brze pruge od Beograda do Budimpešte i počeće da se gradi po završetku trase od glavnog grada do vojvođanske prestonice. Radovi od Novog Sada do Kelebije trebalo bi da traju 33 meseca i budu završeni krajem 2024. dokad bi trebalo da se okonča i deonica u Mađarskoj - od Kelebije do Budimpešte.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!