SUPERMASIVNA CRNA RUPA U CENTRU MLEČNOG PUTA NE „SPAVA“: Evo kada se probudila

26. 06. 2023. u 23:05

SUPERMASIVNA crna rupa Strelac A* leži u centru Mlečnog puta i prethodno se smatralo da je „uspavana“.

СУПЕРМАСИВНА ЦРНА РУПА У ЦЕНТРУ МЛЕЧНОГ ПУТА НЕ „СПАВА“: Ево када се пробудила

Foto NASA JPL

Nova studija, međutim, zaključuje da se crna rupa probudila u 19. veku.

Strelac A*, crna rupa koja je četiri miliona puta masivnija od našeg Sunca i udaljena oko 27.000 svetlosnih godina od Zemlje probudila se iz svog sna pre oko 200 godina.

Prema nalazima nove studije, objavljene u časopisu Nature, provela je oko godinu dana gutajući sve oko sebe pre nego što se ponovo vratila u stanje „uspavanosti“.

„Zamislite medveda koji ulazi u hibernaciju nakon što je proždrao sve oko sebe“, kaže autor studije Frederik Marin.

Tokom svoje aktivne faze u 19. veku, crna rupa je bila najmanje milion puta svetlija nego danas, prenosi RTS,

Francuski naučnici iz Nacionalnog naučnoistraživačkog centra navode da su galaktički molekularni oblaci oko probuđene crne rupe počeli da emituju ogromnu količinu iks zraka: „Kao kada bi jedan svitac skriven u šumi počeo da sija kao Sunce“.

Marin objašnjava da su ovu davnu aktivnost naučnici primetili pomoću Nasinog polarimetrijskog istraživača koji je uhvatio eho davnašnje aktivnosti.

Uprkos tome što su zaključci studije fascinantni, razlozi za buđenje crne rupe i dalje su misterija. Preovlađujuća hipoteza je da su se neka zvezda ili oblak previše približili, što je probudilo Strelca A*.

Stručnjaci se nadaju da će nova studija pomoći u razumevanju toga šta utiče i pokreće crne rupe da se bude iz perioda mirovanja.

ISPOVEST RODITELJA UBIJENE ANGELINE AĆIMOVIĆ: Godinu dana od masakra u Ribnikaru (VIDEO)