UNIŠTENA JE NA POČETKU NATO AGRESIJE: Jedna od najprometnijih saobraćajnica u SFRJ, Murina - Čakor - Peć, 23 godine čeka obnovu

M. SEKULOVIĆ

24. 06. 2022. u 07:39

NEKADA jedna od najprometnijih saobraćajnica u bivšoj SFRJ, put Murina - Čakor - Peć, zatvorena je više od 23 godine! Tačnije od samog početka NATO agresije.

УНИШТЕНА ЈЕ НА ПОЧЕТКУ НАТО АГРЕСИЈЕ: Једна од најпрометнијих саобраћајница у СФРЈ, Мурина - Чакор - Пећ, 23 године чека обнову

Piramide na Čakoru, Foto A. Reković

Ovaj putni pravac od oko 60 kilometara vodi od Murine do Peći i najkraća je veza kojom su jugoistočna Srbija, Kosovo i Metohija i Makedonija povezane sa Crnom Gorom, odnosno Jadranskim morem. Uprkos potpisivanju sporazuma crnogorskih vlasti sa privremenim organima vlasti u Prištini o izgradnji graničnog prelaza Kotlovi-Kućište, još pre desetak godina i formiranju ekspertske komisije za njegovo sprovođenje, put još nije otvoren. Predsednik Opštine Plav Nihad Canović veruje da će posle nedavnog razgovora sa premijerom Vlada imati sluha za inicijativu da se put što pre aktivira.

- O aktiviranju tog puta pričali smo pre nekoliko dana na sastanku koji je premijer Dritan Abazović imao sa čelnicima opština sa severa Crne Gore - kaže predsednik Opštine Plav Nihad Canović.

- Još jednom sam stavio do znanja da što pre treba uspostaviti granični prelaz na putu koji od Čakora vodi ka Peći, i to na samoj granici između Crne Gore i Kosova. Put nam je značajan radi efikasnije razmene dobara i lakše cirkulacije ne samo lokalnog stanovništva nego i brojnih turista koji izražavaju želju da posete ove prostore. Nadam se da su u Vladi na pravi način razumeli ovu inicijativu i da će ona ubrzo biti pretočena u delo, s obzirom na to da ima ogroman razvojni značaj.

U Plavu očekuju da Vlada konačno otvori prelaz, Foto Privatna arhiva

Mišljenje predsednika Plava, kao i građana ovog kraja dele i turistički poslenici, koji kažu da je vreme da turisti iz južnog dela Srbije, sa Kosmeta i Severne Makedonije, do Prokletija i prelepih jezera u ovom kraju ne stižu naokolo, već da se ovaj pravac "oslobodi" i tako omogući olakšan prilaz.

Ovaj pravac ostao je bez putnika čak i kada je 2011. godine postavljena signalizacija i urađena rekonstrukcija puta na crnogorskoj teritoriji uz pozamašna ulaganja od oko par miliona evra. Bez obzira što je "državna komisija stručnjaka za merenje teritorije Kosova" potvrdila i da "sporni Čakor" ne pripada Kosovu i Metohiji, na Čakoru, na samoj granici sa Kosmetom, i dalje stoje masivne betonske piramide koje je nekoliko meseci posle NATO agresije postavio KFOR. Obrazloženja su bila različita, navodno, tako se pokušavao suzbiti šverc, međutim bilo je jasno da je za "međunarodnu zajednicu" to bila granica razgraničenja Crne Gore i Kosova iako su "piramide" 850 metara ulazile u teritoriju Crne Gore.

PRIRODNA VEZA SA METOHIJOM

NAROD ovoga kraja vekovima je bio prirodno upućen prema Metohiji. Putem preko Čakora kretao se ogroman broj ljudi. Peć nam je i tri puta po kilometraži bliža od Podgorice. Rat nam je prekinuo tu prirodnu vezu i stavio nam rampu ka Metohiji. Vreme ja da se ta rampa podigne i otvori ovaj put, koji je sagradio i još 1925. godine na velikoj svečanosti otvorio kralj Aleksandar - smatra predsednik MZ Murina Branislav Otašević, koji ističe da je put oduvek bio razvojna žila kucavica celog kraja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

LEGLA NA HAUBU AUTA U POKRETU: Snimak iz Beograda zaprepastio mreže (VIDEO)