KNJIGA PODSTIČE NOVA SAZNANJA: Branka Alimpijević, iz osnovne škole "Nikola Tesla" u naselju Vinča, nagrada "Mina Karadžić", najbolji bibliotekar

B. Borisavljević - J. Dinčić

01. 05. 2021. u 08:51

ĐACIMA književno delo treba približiti povezujući ga sa njihovom percepcijom i vremenom u kome žive, poručuje Branka Alimpijević iz OŠ "Nikola Tesla" u Vinči, dobitnik nagrade "Mina Karadžić" za najboljeg bibliotekara u Srbiji.

КЊИГА ПОДСТИЧЕ НОВА САЗНАЊА: Бранка Алимпијевић, из основне школе Никола Тесла у насељу Винча, награда Мина Караџић, најбољи библиотекар

Foto: N. Fifić

Kroz filmove, primere iz svakodnevnog života i uz korišćenje moderenih tehnologija, ona se trudi da učenike zainteresuje za književnost. Priznanje koje je dobila pokazuje da je na pravom putu.

Više od 20 godina Branka je u prosveti, od kojih veći deo u biblioteci. Iako je u javnosti prisutno mišljenje da nam deca sve manje čitaju, ona ističe da to nije tako. Kaže da se nikada nije mnogo čitalo. Đaci koji vole literaturu su redovni posetioci biblioteke, ostali samo kad moraju. Za razliku od starijih drugara, koji se knjige sete za čas lektire, školarci iz mlađih razreda više čitaju. To posebno važi da sedmi i osmi razred.

- Svoju profesiju doživljavam kao poziv da nešto radim najbolje što mogu - kaže Alimpijevićeva.

- Zadatak bibliotekara je da uči decu kreativnom, novom, modernom čitanju, da aktualizuje sadržaje klasične i drevne književnosti. U našoj biblioteci postoji mogućnost digitalnog čitanja iz e-knjige i e-izvora, društvenog čitanja, tagova, blogova, ali to stvaralačko čitanje, taj dodir knjige, ta intima čitanja - to je ono što mi i dalje negujemo. Mislim da je vapaj za čitanjem veliki kod dece.

PRIZNANJE Branka Alimpijević , Foto: Printskrin

Radeći u najvećoj školi u Srbiji, sa tri izdvojena odeljenja, Branka je primer bibliotekara koji svoj posao obavlja četvorostruko. Objavila je priručnik za učenike i nastavnike "Bajke u obrazovanju i vaspitanju", uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

- Bajke su uvek bile aktuelne, a sada su možda više nego ikada - navodi Alimpijevićeva. -

ČITALAČKI KLUB U OSMOLETKI

U školi postoji čitalački klub "Bibliotekarčići", čiji najmlađi članovi biblioteku vide kao carstvo u kojem ima mnogo knjiga, a oni malo stariji analiziraju knjige. Učenici pomažu u sređivanju knjiga, ali i uče učestvujući u stvaralačkom radu u biblioteci.

- Đaci u biblioteci uče da istražuju, da citiraju i što je najvažnije da to prezentuju svojim vršnjacima - navodi Alimpijević.

Ima ih u filmovima, u reklamama, bajke su prisutne u svakodnevnom životu i zato su vrlo značajne za čitanje, ali i za jednu pravu novu obradu u školi. Biblioteka, knjiga i čitanje pružaju podršku učeniku - ne samo u učenju, već i u njegovom razvoju. Ova knjiga podstiče radoznalost, maštu i želju za saznanjima kod deteta, ali i deteta u čoveku.

Foto: Arhiva

U obrazloženju nagrade navodi se da je u potpunosti posvećena radu sa učenicima, a objaviljivanjem priručnika je značajno doprinela afirmisanju profesije školskog bibliotekara i Društva školskih bibliotekara Srbije. Bila je izlagač na mnogobrojnim stručnim skupovima i seminarima za nastanike i stručne saradnike. Pored Branke, nagradu je dobila i njena koleginica Ana Duković, koja radi u OŠ "Dušan Jerković" u Užicu i OŠ "Aleksa Dejović" u Sevojnu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

KLIKNITE ZA VIŠE VESTI

Komentari (0)