VOZIO AUTOBUS U SUPROTNOM SMERU! Poslednji incident pokrenuo mnogo pitanja, Beograđane prevoze penzioneri

S. B. M.

17. 09. 2020. u 09:00

ZBOG manjka vozača, autobuse privatnih prevoznika u prestonici već godinama voze penzioneri. Za volanom su čak i oni koji su već duboko aa zakon ih u tome ne sprečava. Da ovaj posao ipak nije za one koji bi vreme trebalo da provode u šetnji, a ne za volanom, svedoči i poslednji incident. Vozač star 78 godina vozio je autobus na liniji 58 pun putnika, i zbog greške u skretanju našao se u suprotnoj traci u Radničkoj ulici!

ВОЗИО АУТОБУС У СУПРОТНОМ СМЕРУ! Последњи инцидент покренуо много питања, Београђане превозе пензионери

Foto: Printscreen

Ugrozivši bezbednost putnika, ali i vozača koji su tog trenutka prolazili pored "Ada mola" u smeru ka gradu, on je upalivši četiri migavca vozio krajnjom levom trakom dok mu je u susret išla kolona vozila. Ceo slučaj završen je kada se pojavila patrola policije koja ga je sprovela do Mosta na Adi, u kontrasmeru.

Kako "Novosti" saznaju u Konzorcijumu privatnih prevoznika, posle ovog incidenta vozaču je uručen otkaz. On se pravdao da je samo promašio skretanje pa je umesto da skrene na prvi izlaz, skrenuo na drugi. Tako se popeo ka Novom Beogradu na veliki kružni tok, a kada je uočio grešku, smotao je desno i spustio se u kontrasmer.

INCIDENT KOD CVETKOVE PIJACE

POSLEDNjI incident koji je izazvao vozač penzioner dogodio se novembra prošle godine. Tada je šofer star 71 godinu na liniji 46 udario sugrađanku kod Cvetkove pijace. I ovaj događaj ponovo je pokrenuo pitanje bezbednosti u javnom prevozu.

Tada je "Novostima" rečeno da se za volanom privatnih prevoznika nalazi dvadesetak vozača starijih od 65 godina, i da najstariji od njih ima 73 godine.

Ipak, svi su saglasni da otkaz nije dovoljan i da je policija morala da mu oduzme vozačku dozvolu. Kolege vozači komentarisali su da je ovo posledica toga što lekarski pregledi nisu zahtevni, i da je potrebno da budu rigorozniji.

I zaista, putnici s pravom postavljaju pitanje jesu li bezbedni u autobusima koje voze osobe u osmoj deceniji, sa usporenim refleksima, u dvomilionskom gradu, u smeni od osam sati.

Postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja je jasan i njime nije definisana starosna granica za vozače u javnom prevozu putnika. Dokle god ima važeće lekarsko uverenje i dozvolu, vozač može imati i 90 godina! Samim tim i vozači koji su u penziji mogu da upravljaju vozilima potpuno ravnopravno kao i vozači u redovnom radnom odnosu, s tim što se moraju podvrgnuti zdravstvenom pregledu radi utvrđivanja psihofizičke sposobnosti u roku koji ne može biti duži od tri godine.

Pisanje novog zakona o bezbednosti saobraćaja je u toku, pa bi ubuduće ovaj problem mogao biti predupređen.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (11)

DAN ČISTE ENERGIJE: Obnovljiva energija je kamen temeljac za borbu protiv klimatskih promena