VOZIO AUTOBUS U SUPROTNOM SMERU! Poslednji incident pokrenuo mnogo pitanja, Beograđane prevoze penzioneri
17. 09. 2020. u 09:00

Foto: Printscreen
ZBOG manjka vozača, autobuse privatnih prevoznika u prestonici već godinama voze penzioneri. Za volanom su čak i oni koji su već duboko aa zakon ih u tome ne sprečava. Da ovaj posao ipak nije za one koji bi vreme trebalo da provode u šetnji, a ne za volanom, svedoči i poslednji incident. Vozač star 78 godina vozio je autobus na liniji 58 pun putnika, i zbog greške u skretanju našao se u suprotnoj traci u Radničkoj ulici!
Ugrozivši bezbednost putnika, ali i vozača koji su tog trenutka prolazili pored "Ada mola" u smeru ka gradu, on je upalivši četiri migavca vozio krajnjom levom trakom dok mu je u susret išla kolona vozila. Ceo slučaj završen je kada se pojavila patrola policije koja ga je sprovela do Mosta na Adi, u kontrasmeru.
Kako "Novosti" saznaju u Konzorcijumu privatnih prevoznika, posle ovog incidenta vozaču je uručen otkaz. On se pravdao da je samo promašio skretanje pa je umesto da skrene na prvi izlaz, skrenuo na drugi. Tako se popeo ka Novom Beogradu na veliki kružni tok, a kada je uočio grešku, smotao je desno i spustio se u kontrasmer.
INCIDENT KOD CVETKOVE PIJACE
POSLEDNJI incident koji je izazvao vozač penzioner dogodio se novembra prošle godine. Tada je šofer star 71 godinu na liniji 46 udario sugrađanku kod Cvetkove pijace. I ovaj događaj ponovo je pokrenuo pitanje bezbednosti u javnom prevozu.
Preporučujemo

OMAŽ ČUVENOM PISCU: Beograd uskoro dobija Plato Raše Popova, evo gde će da bude
16. 09. 2020. u 18:46
Ipak, svi su saglasni da otkaz nije dovoljan i da je policija morala da mu oduzme vozačku dozvolu. Kolege vozači komentarisali su da je ovo posledica toga što lekarski pregledi nisu zahtevni, i da je potrebno da budu rigorozniji.
I zaista, putnici s pravom postavljaju pitanje jesu li bezbedni u autobusima koje voze osobe u osmoj deceniji, sa usporenim refleksima, u dvomilionskom gradu, u smeni od osam sati.
Postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja je jasan i njime nije definisana starosna granica za vozače u javnom prevozu putnika. Dokle god ima važeće lekarsko uverenje i dozvolu, vozač može imati i 90 godina! Samim tim i vozači koji su u penziji mogu da upravljaju vozilima potpuno ravnopravno kao i vozači u redovnom radnom odnosu, s tim što se moraju podvrgnuti zdravstvenom pregledu radi utvrđivanja psihofizičke sposobnosti u roku koji ne može biti duži od tri godine.
Pisanje novog zakona o bezbednosti saobraćaja je u toku, pa bi ubuduće ovaj problem mogao biti predupređen.
Nije tačno da nema vozača! Vozača ima pa sam tako i ja jedan od njih, međutim shodno tome da zanimanje vozača sa sobom nosi i veliku odgovornost onda svi mi očekujemo da budemo poštovani i za to adekvatno plaćeni. Ako uzmemo u obzir da ovi uslovi nisu ispunjeni a i neće skoro onda mi nalazimo druge načine zarade za život.
Mogu nadležni da pišu zakone, ali tek kad budu dali normalnu platu i radno vreme koje je predviđeno za radnike sa posebnim karakteristikama, do tada neće biti zainteresovanosti mladih za ovaj zanat, a penzionere će početi da unose na vozačka sedišta.
Lekarski pregled prolazi moj komšija koji ima 87 godina i to ćorava i gluv. Uvesti granicu za profesionalne vozače do 65 godina.
MOgli bi i ovi sto postavljaju znakove,uredjuju ulice,regulisu saobracaj iz CIP-a malo kod lekara
Stalno se vide posledice a uzroci nikada.Penzionerima zabraniti da voze autobuse a dati im penziju da mogu od nje da žive i tačka.Penzioneri smanjuju cenu rada i mladi ljudi beže u inostranstvo.Podignite platu i sve je rešeno penzioneri uživaju u svoju penziju a mladi rade za dobre pare i ostaju u zemlji.
Komentari (11)