Evo šta da uradite ako roba kupljena onlajn ne stigne u dogovorenom roku
29. 06. 2020. u 16:00
Naglo povećanje prodaje u elektronskim prodavnicama dovelo do porasta broja prigovora potrošača
Foto Depositphotos
- Zakonski rok za isporuku je 30 dana, osim ako nije drugačije ugovoreno - objašnjava Alfirović. - Prodavac ima obavezu da to na ispravama, koje prate robu, jasno navede. Ukoliko ga ne ispoštuje, ugovor se raskida, osim ako kupac ne ostavi dodatni rok za ispunjenje obaveze. Ako trgovac ni tada ne obavi dostavu, ugovor se automatski raskida.
Alfirović navodi da je neophodno da potrošači koji imaju sličan problem pisanim ili elektronskim putem obaveste prodavca da je ugovor o prodaji raskinut zbog nepoštovanja roka isporuke prema Zakonu o zaštiti potrošača.
- U obaveštenju treba da se pozovu na broj porudžbine ili drugi podatak koji su dobili prilikom naručivanja robe - kaže naš sagovornik. - Mogu da ostave i broj računa na koji žele da im se uplati novac, kako bi se procedure oko povraćaja olakšale i ubrzale.
Ako trgovac ne vraća novac u zakonskom roku do tri dana ili kupac ne može da stupi u kontakt sa njim, onda o svemu treba da obavesti inspekciju.