Puštanjem u saobraćaj novog mosta preko Save, obilaznica oko Beograda postaje potpuno funkcionalna: Blizanac povezao Srbiju (FOTO)
14. 06. 2020. u 21:06
Prvi put primenjena potpuno nova tehnologija u izgradnji. Dužina iznosi gotovo dva kilometra
2020. Foto Tanjug
Kako je na svečanom otvaranju rekla ministarka građevine Zorana Mihajlović, puštanje u saobraćaj ovog mosta, od izuzetnog značaja je za sve građane naše zemlje.
- Još jedan most smo završili u Srbiji - izjavila je ministarka Mihajlović. - Posao nije bio lak, ali je od velikog značaja, jer je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta, takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli. Most će sigurno doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja, zbog toga smo zahvalni finansijerima, inženjerima i svima koji su učestvovali u ovom projektu. Posao nije bio uopšte jednostavan, jer smo se na početku radova suočili sa tonama materijala u reci, zaostalog još od NATO bombardovanja 1999. godine.
Prema rečima ministarke, svi koji su učestvovali u ovom projektu, pokazali su da su hrabri, nepokolebljivi i da mogu da završe sve što su počeli.
Novoizgrađeni most je "most blizanac" već izgrađenog mosta preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine ali je iste godine, tokom agresije na našu zemlju, uništen. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.
Investitor mosta na Savi je JP "Putevi Srbije", a podizvođač na izvođenju čelične konsturkcije, preko reke je građevinsko preduzeće "Mostogradnja" iz Beograda. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi. Most je dugačak skoro dva kilometara, a projektom je predviđena izgradnja leve trake auto-puta, iza mosta, u zoni petlje Ostružnica, dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica, u novoizgrađeno stanje.
Inače, most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljih objekata u sklopu izgradnje deonice auto-puta od Dobanovaca do Bubanj potoka. Obilaznica oko Beograda njime postaje funkcionalna u punom profilu auto-puta, u dužni od skoro 27 kilometara. Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre.
2019. Foto D. Milovanović

Drobnjak je tom prilikom rekao da je gradnja ovog mosta obavljena posebnom opremom i tehnikom i da je veoma važno što je završen na vreme.
- Čeka nas sada drugi veoma važan posao, a to je sanacija dela drugog mosta koji je građen 1999. i koji je bombardovan tokom NATO agresije - rekao je on i izrazio nadu da će se vrlo brzo krenuti u taj posao.
Misko
15.06.2020. 06:13
Zajam od evropske investicione banke..a vracace ga svi. Samo neka se radi i gradi u beogradu a u drugim krajevima nema ni struje ni vode..
Sruse most bombama pa ti posle daju kredit da ga napravis
Komentari (2)