Super izgleda, bolje nego avionom; U martu 2025. do glavnog grada Mađarske za 2 sata i 40 minuta: Vučić obišao radove na izgradnji deonice brze pruge Beograd-Budimpešta

Novosti online

30. 05. 2020. u 10:38

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji dela brzde pruge Beograd-Budimpešta, od Beograda do Stare Pazove

Супер изгледа, боље него авионом; У марту 2025. до главног града Мађарске за 2 сата и 40 минута: Вучић обишао радове на изградњи деонице брзе пруге Београд-Будимпешта

Pink

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas pre podne radove na izgradnji dela brzde pruge Beograd-Budimpešta, od Beograda do Stare Pazove, koja se gradi po evropskim standardima i biće naša najsavremenija pruga. Vučić je prugu obišao sa ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, ambasadorkom Kine Čen Bo i izvođačima radova.

-Super izgleda. Svaka čast, 50 miliona dolara je vrednost ove deonice - istakao je predsednik obilazeći radove.

Deonica Beograd Centar - Stara Pazova je duga 34,5 kilometara. Projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehnicke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar - Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat. To je prva deonica pruge brze Beograd - Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

On se obratio i ambasadorki Kine Čen Bo i rekao da razmišlja i o izgradnji pruge Beograd-Niš, što bi mnogo značilo za teretni i putnički saobraćaj.

Istakao je i da je važno da se osnaži jug Srbije i da mora da se misli i na njih.

-Super ovo izgleda! Do Novog Sada za 30, do Pazove za 13 minuta!, a onda je dodao i da bi bilo dobro da se ovakva pruga produži do Niša, do juga...- istakao je on.

- Bolje nego avionom! U martu 2025. do Budimpešte za 2 sata i 40 minuta, pa do Beča još sat i 40, dodao je predsednik tokom obilaska - dodao je Vučić.

On se zahvalio Čen Bo što su robu i opremu dopremili vozom, jer je to velika ušteda.

Predsednik je, gledajući prugu, zapitao zašto šine nemaju pragove, ali mu je objašnjeno da su ti šine za brzu prugu, ali da će se postavljati i pragovi, sve zavisi od brzine kako izgledaju šine, jer nisu svuda iste.

Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju. Radove na toj deonici izvode kineske kompanije "China Railways International" i "China Communications Construction Company" , a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine. Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine. Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd - Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga sa naše strane biće duga oko 184 kilometara. Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".


Na deonici Beograd Centar - Stara Pazova u toku su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji levog koloseka. Dva postojeća koloseka izmedu Beograd Centra i Batajnice biće rekonstruisana, dok će između Batajnice i Stare Pazove biti napravljena dva nova koloseka. U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova. Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin. Brza pruga se neće nigde ukrštati sa putnom infrastrukturom. Inače, kineske firme biće angažovane i na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom, dok deonicu Stara Pazova - Novi Sad gradi kompanija ruskih železnica "RŽD Internešenel".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (82)

Prvoborac

30.05.2020. 11:21

Samo uz pomoć pravih ljudi i onih koji vode zemlju,možemo mnogo,a kad uradimo mnogo,postajaće veće i tako ukrug.Ciklični proces se onda ne da tako lako zaustaviti. Najbolji primer su projekti kojih je sve više pa i ova pruga koja će obezbediti bržu tranziciju roba i ljudi.

Mijo

30.05.2020. 11:30

Ovo je veliki dan za Srbiju i srpski narod otvaranjem ove zeznice krećemo ka budućnosti. Ponosan sam na našu zemlju i na našeg predsednika.

Milena

30.05.2020. 11:36

Ova pruga je nesto sto je nasa zeleznica sanjala godinama. Svaka investicija u infrastrukturu podize kvalitet zivota na visi nivo. Putovati od Beograda do Novog Sada samo 30 minuta je nesto sto ce mnogo olaksati svakodnevnicu.

Zorana

30.05.2020. 11:46

Veoma lepe vesti. Iskreno nisam se nadala tako brzoj reakciji i pocetku ispunjavanja zelja devojcici iz spota. Bravo predsednice.

Igor

30.05.2020. 11:51

Gradnjom i obnavljanjem pruga i puteva jačamo infrastrukturu, razvijamo privredu i podstičemo napredak države.

МИЛОШ

30.05.2020. 12:06

Гради се и ради то је нај важније а са радом иду и успеси!

Aleksa

30.05.2020. 12:52

Do Budimpeste ce biti lakse doci vozom nego avionom, jer dok se uzme u obzir dolazak do aerodroma i od aerodroma, cekiranje i sve ostalo, brze ce se doci vozom, narocito onima koji putuju iz Novog Sada.

Ilija

30.05.2020. 12:58

Svaka cast na izgradnji ovog projekta. Pruga nece imati samo udela u ubrzanju i poboljsanju zeleznickog saobracaja,vec ce i u velikoj meri pomoci ekonomski napredak nase zemlje! BRAVO!

Jelena

30.05.2020. 13:55

Izuzetno vazan infrastrukturni projekat za nasu zemlju koji nas stavlja na evropsku mapu zeleznickog saobracaja i koji sa sobom nosi mnogobrojne benefite za nase gradjane i privredu

Mila

30.05.2020. 14:52

Zahvaljujuci danasnjem rukovodstvu,na celu sa predsednikom drzave,gradjani Srbije ce moci da se ponose svojom drzavom.

Mrmot

30.05.2020. 15:18

U pitanje je veoma bitan projekat za naše dve države koji će doprineti još boljim odnosima Srba i Mađara.

Nadezda

30.05.2020. 15:50

Svaka čast Aleksandru Vučiću! Ova pruga će biti spas za Srbiju! Hvala kineskoj braći na podršći u izgradnji ove važne deonice železnice!

Irena

30.05.2020. 15:58

Sve pohvale za ulaganja, najbitnije je da se gradi, to je ono sto ce podici ekonomiju nase zemlje i zivotni standard.

Gedza

30.05.2020. 17:31

@Lane - Da li vi znate da 90% direktora i drugih visokih rukovodilaca u Infrastrukturi železnice Srbije je sa višom školom, trogodišnjim fakultetom ili ti VI stepen stručne spreme, validnost diploma nećemo pominjati... pa se pitate zašto je sve usporeno oko projekara oko gradnje, pa jednostavan je odgovor, sklonite "polupismene stručnjake" oni na nelegalan način primaju platu, nemaju adekvatno obrazovanje za ta radna mesta...

Uroš

30.05.2020. 18:00

Neverovatno je da se za malo više od 2 I po sata stiže u Mađarsku a za nešto više od 4 sata u Beč, kad pruga bude izgrađena. Evropa će nam biti vrlo blizu, još ako završimo i krak prema jugu, na more u Grčku stižimo vrlo brzo. O ovome smo samo sanjali, uskoro će postati realnost.

Dare

30.05.2020. 18:17

Sjajna investicija za našu zemlju, ovo je zaista zlata vredno. Možemo biti ponosni što će deo brze pruge prolaziti kroz našu zemlju.

Aleksandar

30.05.2020. 19:31

Na svakom koraku je vidljiv ekonomski napredak Srbije,o ovim brzim prugama smo mogli samo da sanjamo,a sada je to realnost...

Ivana

30.05.2020. 19:38

Beskrajno hvala Aleksandru Vučiću koji zaista radi na ekonomskom napretku i razvoju naše države. Srbija se danas cela razvija. Srbija sa Kinom ima jake i razvijene odnose.

Sandra

30.05.2020. 19:48

Infrastrukture Srbije nikada nisu brže napredovale. Hvala Kini na učestvovanju u ovakvom uspešnom i impozantnom projektu. Ovo je lepa vest za sve građane Srbije!

ivan87

30.05.2020. 19:56

Ovim investicijama,cemo nase ljude koji su otisli da rade u drugoj Drzavi,dati mogucnost da dodju i da rade u svojoj Drzavi....

jana

30.05.2020. 20:22

Ovo ne sasmo da je velika investicija nego je i veoma znacajna! Brze pruge ce ici i Srbijom i za rekordno vreme cemo stizati do Budimpeste

Zora Jović

30.05.2020. 20:40

Uvejk smo najviše vremena gubili na dosadnom putovanju do željene destinacije,i verujem da svakog sada raduje što u jako bliskoj budućnosi će to ostati samo kao mit.

Dejan

30.05.2020. 21:06

Konačno i mi ćemo moći da se pohvalim brzim vozovima. Drago mi je što se železnički saobraćaj vraća na velika vrata.