Kako korona virus utiče na privatna preduzeća: Zatvoreno 7.939, otvoreno 6.367 novih firmi
14. 04. 2020. u 17:00
Iz APR u prva tri meseca izbrisano 68 odsto društava više nego lane. Od biznisa odustalo i 21 odsto preduzetnika
U januaru je prestalo sa radom 2.790 privrednih subjekata, u februaru 2.397, dok je u martu katanac stavljen na 2.751 firmu.
I dok jedni odustaju, drugi započinju biznis uprkos krizi. Činjenica je da je u prvom tromesečju ove godine osnovano za 26,4 odsto manje preduzetničkih radnji nego u istom periodu lane, ali je ipak bilo 6.367 njih koji su pokrenuli sopstveni posao. Od tog broja, njih 1.818 je startovalo u martu.
Deo ove statistike je i Novosađanka Tijana Markez, koja je 25. januara otvorila radionicu za proizvodnju torti i kolača Cake to take.
- Radila sam nešto duže od mesec dana u lokalu. Sad narudžbine radim po pozivu ili putem društvenih mreža - priča Tijana Markez. - Radim sama, jer nisam imala vremena da nekog zaposlim. Mnogo sam uložila u samo pokretanje biznisa, renoviranje lokala, kupovinu prohromskih stolova, šporet. Što se tiče vladinih mera, biće taman dovoljno da platim račune, kiriju za vreme vanrednog stanja i ako nešto pretekne dokupiću sirovine. Demotivisala me je ova situacija, jer sam baš bila optimistična i posao je taman krenuo. Otkazani su svi rođendani i proslave, pa sam sve kolače i sirove mini-orte podelila da im ne istekne rok.
.jpg)
- U martu je primljeno 39.570 prijava i zahteva adresiranih na gotovo sve registre koje vodimo - ističe Lučić. - Zbog zatvaranja šaltera unutrašnja organizacija je, pre svega, usmerena na prijem dokumentacije putem pošte i na pružanje svih administrativnih servisa privredi bez zastoja.
Osim osnivanja, brisanja i promena podataka u Registru privrednih subjekata, u toku su postupci usklađivanja ponuđača sa novim zakonom, obavljaju se upisi založnog prava i ugovora o finansijskom lizingu, sprovode se postupci upisa i promena podataka kod udruženja, sportskih društava, zadužbina i fondacija, izdaju se potvrde i izvodi.
Osim putem pošte, komunikacija sa korisnicima odvija se preko Info-centra, putem telefona i elektronske pošte, dok se tehnička podrška za elektronske servise pruža preko Servis deska Agencije.
GRADI SE VIŠE
U AGENCIJI za privredne registre ističu da svi elektronski servisi rade normalno 24 časa, svakog dana u nedelji. Preko sistema objedinjene procedure od 1. januara do 8. aprila primljeno je i 26.806 zahteva za izdavanje građevinskih dozvola. To je povećanje od 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kada je primljeno 23.212 zahteva.