DOBRA ideja pretočena u delo može da donese višestruku korist. I građanima, i privredi, i celoj državi. Čini se da nijedna državna akcija nije toliko oživela srpski turizam kao što su to uradili - vaučeri!

I dok se na ceo projekat, pre pet godina kada je sve počelo, gledalo sa podsmehom i nepoverenjem, danas ček u vrednosti od 5.000 dinara, i te kako motiviše građane Srbije da deo svog odmora provedu u našoj zemlji.

Samo ove godine država je podelila 100.000 vaučera, a od početka akcije i više od 400.000. Svi ti ljudi, među kojima je najviše penzionera, proveli su najmanje pet dana na nekoj turističkoj destinaciji u Srbiji.

Da su vaučeri dobra ideja od koje se neće odustati govori i činjenica da će država, dodatnim dotacijama, brže-bolje reagovati na evenatualni pad broja gostiju iz Kine, a zbog virusa koji hara svetom. Zasad je sigurno da će biti izdvojeno novih 60.000 vaučera. Tako će domaći gosti bar delimično nadomestiti izostanak turista iz Azije. Tome se nadaju u Vladi, koja bi odluku o dodatnim vaučerima trebalo da donese danas, 20. februara.

Pročitajte još - Stiže 20.000 novih vaučera?

Vaučeri su tako, s vremenom, izgleda postali multifunkcionalni. Omogućili su mnogima da obiđu i još bolje upoznaju svoju zemlju, koja ima šta da pokaže. Uz to, mnogi vlasnici privatnog smeštaja i ugostitelji registrovali su svoje objekte kako bi mogli da ugoste one sa vaučerima. Time je njihova delatnost izašla iz "crne zone", a povećala se i naplata boravišnih taksa.

Jedno je sigurno - da nije bilo vaučera, mnoga turistička mesta u Srbiji ostala bi i dalje nepravedno zaboravljena i neposećena. Mnoge destinacije su oživele, a mnoge su počele ozbiljno i da napreduju. Što je najvažnije, mnogi domaćini doskora praznih objekata opet s radošću dočekuju goste.