Aparati rade samo dok traje garancija

D. Marinković

26. 01. 2016. u 21:00

Kakav je kvalitet i pouzdanost uvozne tehničke robe koja se prodaje na srpskom tržištu. Uređaji sa sistemskim greškama. Poznata marka nije garancija

Апарати раде само док траје гаранцијa

KUĆNI aparati, čak i kada ih proizvode poznate svetske kompanije, sve više zadaju probleme potrošačima. Većina uređaja u današnje vreme sistemski se proizvodi sa greškom, lošijim pojedinim delovima, kako bi kupac morao da u relativno kratkom vremenu, najčešće nakon isteka garantnog roka, kupi novi uređaj. Brže se kvare, a kod mnogih i pre isteka roka ima mnogo propusta... Dešava se da motor na frižideru "ode" za sedam dana, mašina za sušenje veša varniči, programator na veš-mašini nije dobro podešen, softveri na laptopu i mobilnom telefonu ne reaguju posle samo dva meseca korišćenja...

Problemi nastaju čak i kada potrošači kupe aparate za domaćinstvo od poznatih proizvođača, nove generacije. Kod mnogih izađu na videlo slabije karakteristike. To potvrđuje i nedavni potez italijanskog "Indesita", koji je najavio servisnu kampanju za rešavanje bezbednosnih problema na određenim modelima mašina za sušenje veša, koji su već prodati!

Prema podacima Ministarstva, tokom 2015. godine ukupno su bila 14.504 prigovora, od kojih se na belu tehniku - frižidere, šporete, veš-mašine - odnosilo 790 prigovora, a na kućne aparate - usisivače, fenove, pegle - 345 prigovora.

- Najčešće predmet pritužbi je loš kvalitet aparata, i to naročito usisivača, pegli i fenova - kažu u Sektoru za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine. - Potrošači se takođe žale da se u postupku reklamacije roba dugo zadržava kod servisera, kao i da serviser ne dolazi na kućnu adresu u zakazano vreme kada je reč o utvrđivanju kvara bele tehnike.

Kvalitet kućnih aparata u svetu, uključujući i poznate svetske proizvođače, znatno je niži od kvaliteta kućnih aparata pre finansijske, ekonomske i potrošačke krize, ocenjuju u potrošačkim organizacijama.

- Razočaranja nastaju kada se potrošač suoči sa neočekivanim češćim kvarovima, većom bukom, slabijim tehničkim karakteristikama, znatno kraćim rokom trajanja, neobezbeđenošću rezervnih delova po isteku garantnog roka - ocenjuje Petar Bogosavljević, iz Pokreta za zaštitu potrošača. - Ponašanje "Indesita", kada je u pitanju fabrička greška na serijama mašina za sušenje veša, primer je dobre poslovne prakse i fer odnosa prema potrošačima i konkurenciji. Podsećam da je to obaveza koja proizlazi iz evropske regulative o zaštiti potrošača.

Bogosavljević dodaje da su učestali kvarovi aparata za domaćinstvo u garantnom roku i još više neposredno po njegovom isteku dokaz pada kvaliteta tih uređaja, uslovljenih i padom kupovne moći potrošača.

BROJKE* 345 Prijava inspektorima na male aparate
* 790 Prigovora inspekciji na belu tehniku

I u Centru potrošača Srbije CEPS ističu da je kvalitet kućnih aparata u Srbiji lošeg kvaliteta i da bukvalno traju onoliko koliko im je garancija koju daje proizvođač.

- Zarad ostvarivanja što veće zarade, pojedini proizvođači, čak i svetski poznati, delove proizvode u jednoj, sklapaju u drugoj, a prodaju u trećoj zemlji - kaže Vera Vida iz CEPS-a i dodaje da to ne može da ispadne dobro. - Ono što u Srbiji dodatno zadaje probleme potrošačima je i bahatost pojedinih trgovaca u smislu da je aparat fizički oštećen. Uz loš kvalitet, potrošač je bespomoćan u takvim situacijama. Trgovci često ne uvažavaju ni udruženja potrošača. Posebnu bahatost imali smo ovih dana kada je jednom kupcu, koji je pre dva meseca kupio laptop i čak pristao na popravku, to jest zamenu "pokvarenog", ipak ugrađen polovan deo.

Neophodno je mnogo veće učešće države u ovoj oblasti, pre svega prilikom uvoza, tržišnog nadzora kao i jačanje tržišne inspekcije.

LOŠIJI OD EU

KVALITET kućnih aparata u Srbiji je, po pravilu, niži od kvaliteta istih u zemljama EU. Poznato je da se zbog slabosti u zakonskoj regulativi, neefikasne primene dela dobrih zakonskih rešenja i smanjenih mogućnosti za efikasno ostvarivanje prava potrošača na pravično obeštećenje, u Srbiji i siromašnijim zemljama prodaju kućni aparati nižeg nivoa kvaliteta.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (38)

Zoran Obradović

26.01.2016. 21:11

Kupio sam nažalost u Beogradu mašinu za pranje veša, pokvarila se nakon 2 godine i kada je majstor otvorio umesto BOSH ono unutra delovi od Indesit !!

Dragan NS

26.01.2016. 22:35

@Zoran Obradović - Da li ti znas da su u Nisan vozila ugradjuju Renault motori ? Ili u Skodu VW motori ? Takvih je primera bezbroj a i razloga za to je vise . Zato nepricaj nesto samo da bi pricao .

Marko

26.01.2016. 22:50

@Zoran Obradović - Mahom se elektricni uredjaji proizvode i sklapaju u istim fabrikama i iznutra su manje-vise ISTI! Samo malo drugacije izgledaju spolja i imaju nalepnice drugih brendova! Sve je to iz Kine,Malezije,Vijetnama,Indonezije....

Dusan

27.01.2016. 12:52

@Zoran Obradović - Da si nekad popravljao neki aparat ili uredjaj znao bi da unutra ima i delova iz Evrope ali nisi pa pises tek onako.

sasa

26.01.2016. 21:18

tv tosiba koji sam kupio 1990 je trajao 22-23 god, kostao je preko 1000maraka sada tv traje 4-5 god a kosta 200 evra sto je realno manje nego nekad 200m tako da je slicno kostanje kao nekad

Petar

26.01.2016. 21:21

Sve je pitanje cene. Naše tržište trpi cenu od 20-30.000 dinara za šporet ili mašinu za veš pa takve i dobijamo, dok se u Nemačkoj kupuje Miele čija mašina košta 1.000 evra ili više i radiće 20 godina. Koliko para, toliko muzike.

Miele

27.01.2016. 09:21

@Petar - Miele se prodaje i kod nas. Prodavnica im je kod Arene, u smeru novog Merkatora. Ne sumnjam da je to kvalitetna roba ali meni je Bosh plafon sto se tice finansijskih mogucnosti i nikada se nisam pokajao. Sve sto imam njihovo staro je izmedju 9 i 15 godina a jos uvek ne znam gde im se nalazi servis jer mi nikada nije trebao.

Seljak

26.01.2016. 21:21

U ovoj zemlji znate u startu da ste izmanipulisani. Vi kad kupite neki proizvod on mora da ima u najmanju ruku uputstvo za upotrebu na srpskom, toga u ogromnom slučaju nema. Zaduženo ministarstvo je toliko lenjo da ga to uopšte ne interesuje, i da dozovoljavaju da tako nešto uđe u zemlju. I sad se mi čudimo zbog ovoga. Toliko imamo administracije svakojakih "Profila" da je zapanjujuće da nam sistem tako loše i trulo (ne)funkcioniše. Mi građani plaćamo uredno porez od kojih se gospoda finansira.

Petar

26.01.2016. 22:30

@Demos - Ne vredi, pogledaj broj minusa i sve je jasno. Svi bi mašinu ili šporet za 200 evra i da radi kao Mile. I kad im kažeš da to ne može oni lupaju minuse jer su i dalje ubeđeni da mašina od 200 evra treba da traje 20 godina.

Dusan

26.01.2016. 22:42

@Demos - To je tacno za Mile ali nevazi za sve.Jeftiniji proizvodi mogu da budu isti a cesto i bolji od skupljih.

Eto to je čovek i rekao

28.01.2016. 11:18

@Demos - vi verujete u ono što hoćete i gotovo. Kvalitetnije, a jeftinije. Lepo zvuči, ali nigde nema...

sasa

26.01.2016. 21:36

kupujte tehniku svercovanu iz Madjarske i nema nikakvih problema,jeftinije i pouzdanije a isti proizvod

vojvođanin

26.01.2016. 21:57

@sasa - Upravo sam hteo da napišem...reskirajte put i u EU odnosno Mađarsku po tehniku a naročito hranu. Srbija je poligon za uvoz evropskog bofla, na kome i te kako neko lepo zarađuje.

Netacno

26.01.2016. 23:31

@sasa - A garancija care ? Trk nazad u Madjarsku kad se pokvari , zbog ustede od 20-30 e ? I to sve kad zanemarimo svercersku zvaku o "zelenijoj travi preko plota". Tako su isto pricali i da su polovnjaci sa zapada bolji ....a precute da se radi o eks sluzbenim vozilima ( zato i jesu bele boje u 70% slucaja) i onima izvucenim iz poplava 2009-2010.

Dragan Sweden

26.01.2016. 21:41

Pogresno je misliti da su kucni aparati loseg kvaliteta vec je greska sto u Sbiji kada je u pitanju ves masine kao i sporeti rade pod velikim opterecenjem zbog toga sto ne postoji standarni pritisak vode kao i nestabilna struja.

Dusan

26.01.2016. 22:38

@Dragan Sweden - Svi proizvodi su losijeg kvaliteta nego ranije,ne samo u Srbiji nego i u svetu.

Слободан човек

27.01.2016. 07:02

@Dragan Sweden - Није тачно. Електроенергетски систем у Србији је релативно добар (не рачунајући нека забачена села, итд.). А притисак воде нема велике везе са радом машине.

Glas razuma

26.01.2016. 22:03

Moja iskustva sa ovim proizvodima su sasvim drugacija. Ves masina za pranje i susenje kupljena 2003 godine, sporet kupljen 2003. godine, kombinovani frizider kupljen 2004. godine, zamrzivac kupljen 2006. LCD TV kupljen 2009. godine, LED TV kupljen 2012. godine, pojacalo kupljeno 2007. godine, 3 klima uredjaja kupljena 2009. godine ... - nista od ovoga ljese nije kvarilo, ... Nije bitno u kojoj sam prodavnici kupovao ni ko je proizvodjac osim sam birao na osnovu kvaliteta a ne na osnovu cene.

Шева

26.01.2016. 22:05

Пре десет година купио сам машину произведену у Смедереву, сада је код комшије ради без проблема.

Mljakovac

27.01.2016. 09:17

@Шева - Da se nezove Ibera? Imam I ja, radi ka sat. Kupljena za 19000 din pre 13 godina.

ivan bor

26.01.2016. 22:43

i ja sam to isto mislijo dok nisam kupijo tv Sharp 3D Akvarus u Nemackoj i crko mi je malo posle garancije.Odneo sam kod majstora i rekao mi je da je neki. deo deo na ploci crko koji nemoze da se zameni i da me nova ploca kosta od 250 do 300 evra.Odustao sam i kupio nov.To je praksa koja u zapadnim zemljama odavno ustanovljena!

Daca

23.02.2016. 08:38

@ivan bor - Potpuno vas razumem!Meni se pokvario LG TV pet dana posle isteka garantnog roka..popravka kosta 100 eura a majstor mi nije savetaovao jer je imao dosta slucajeva da posle toga ode neki drugi deo..tako da mogu da ga bacim..

dafni

27.01.2016. 00:13

nerealan tekst. S´obzirom na broj prodatih aparata procenat reklamacija je zanemarljiv.Trgovina gde radim proda za samo mesec dana 2-3 puta više malih kućnih aparata nego što su reklamacije za godinu dana u celoj Srbiji.Voleo bih da nam novinar koji je pisao tekst napiše koliko su mu stari uredjaji u kući .

Ray Ban

27.01.2016. 00:18

Sve se popravi i da traje mnogo duže od garancije, naravno budževine nisu lepe ali rade posao. E hoćemo da nam je sve na neki dugmić i 2 u 1 , 3 u 1 ma kad bi moglo 9 u 1. Hoćemo neko digitalno dugme umesto onog starog , u čemu je razlika između veš mašine digitalne i one sa klik dugmićima i kolut programarorom. Digitalnoj skuplja popravka od nove. Pa kako neshvatate da su veš mašine sa prohromskim kazanom izbačene zbog večitosti, plastičnim retko se uspijeva zameniti ležaj.

Proficap

27.01.2016. 01:13

Masina i frizider kupljeeni 2005, jos rade bez problema. Tablet kuplen pre 3 meseca i vec bio 2 puta na reklamaciji. Nema pravila.

Nodex

27.01.2016. 01:22

Kupci kreiraju tržište i prodaju aparati do 30.000 rsd . Nazalost to pokazuje i prosecna mesecna zarada zaposlenih. Nekada u vreme stare Juge, aparati su kostali mimimum 1.000 maraka, pa cak i video rekorder. Sada Samsung televizor se kupuje za 250 evra. Za gore navedene pare mozete da kupite minimum 3 tv i neka se menja na 10 godina, ukupno ce trajati 30 godina. Ali sa svakom kupovinom dobicete generacijski napredniji proizvod.

sone

27.01.2016. 07:11

Kupujte LG belu tehniku.Na frizideru i zamrzivacu vec 13 godina nema kvara,na masini za ves za 12 godina samo 2 x problem sa bravicom,grejace ne racunam,potrosni deo.Nigde korozije,boja nije pozutela,niti se ljusti,kao kod nekih zapadnih.Ukupni utisak,odlican

Botunjac

24.05.2017. 14:08

@sone - Mozda masina, ali moj LG televizor i ne samo moj znam nebrojene slucajeva pokvario se cim je istekla garancija.Kada sam ga kupio bila je kampanja za sve Smart TV akcija 5 godina bez brigea sada mi kazu da moj TV koji je inace Smart ne nije u toj akciji, akcija vazi samo za odredjene modele Smart TV.To ja tada nisam obavesten a da bi mogao da vidim to na njihovom sajtu terao bi da budem IT menadzer.MOGU RECI DA JE TO KLASICNA PREVARA, TO SU SVE KRSEVI KAO I SVI DRUGI JEFTINIJI BRENDOVI

Pitagora

27.01.2016. 07:29

Imam veš mašinu "Gorenje", godište 1971. Još radi! Stara je 45 godina i funkcioniše. U mojoj blizini postoji samo jedna, starija.

Injac Ranko

27.01.2016. 07:36

Ja imam GORENJE visoki zamrzivac koji radi od 1971 godine koji se nikad nije kvario.Da budemo precizni on je u pogonu.Cini mi se da se ovi danas se kvare i kad su iskljuceni.

ranko75

27.01.2016. 08:22

Proizvodjaci svuda kvare kvalitet do te granice da ne mogu da odgovaraju, to jest da se ne pokvari pre isteka garancijskog roka, a posle njega pozeljno odmah.To se radi da bi se vise kupovalo Ja sam u Moskvi kupio ves masinu Euronova, proizvedenu u Austriji 1996 i sada radi. Doista menjao sam neke delove, ali to jew skoro 20 godina.Ali vec odavno se te masine ne proizvode,otkupila ih svajcarska firma i proizvodi ih dalje ali puno losijeg kvaliteta, sami majstori koji mi je servisiraju to govore.

ves masina

27.01.2016. 08:45

Sva tehnika koja se danas proizvod dolazzi iz Azije gdje radnici rade 18-20 sati i mora da bude greske.Zivim u USA i kupim masinu za susenje vesa 1 godina garancija,kupim tad jos 2 godine poslije tri ona nece da susi vec radi na hladno.Kad nema vesa unutra ona grije zovnem elektricara da mi mjenja osigurac,a on meni kaze dzaba je mjenjati kad je to kompjuter koji oni sta zele to i urade posto sve imaju registrovano.Jedna ves masina u Kini 30-50 dollara,a kod nas najjeftinija nije ispod 400 dolla

paranoid

27.01.2016. 09:23

kad kupujem, gledam ko daje najdužu garanciju, po mogućnosti 5 godina. ako proizvođač sam vjeruje u svoj proizvod, nema razloga da i ja ne vjerujem... česta praksa kod naših trgovaca je da samovoljno skrate garantni rok, iz samo njima znanih razloga. na proizvodu fino piše 2 ili 3 godine, međutim oni tvrde da je 1 godina, i to je to... i tu ima posla za inspekciju

kolos

27.01.2016. 11:57

Frizider Indesit No Frost sesta godina, radi kao Doxa. Masina za ves Candi, kupio prosle godine, zena prezadovoljna masinom, a koliko ce da traje, videcemo. TV LG Smart 32 kupio od ovih iz Subotice sto svercuju iz Madjarske, pokvario se posle dva sata, ekran samo pozeleneo. Vratio im TV, rekli da ce probati da ga poprave, a ako za par dana ne bude gotov, salju mi nov. Mesec dana sam cekao, nisu hteli ni da se jave, nekako ga poslali i radi, ali nece da prihvati karticu od SBB kablovske.