ŠTA URADITI KADA NISTE ZADOVOLjNI REŠENjEM O VISINI PENZIONOG ČEKA?

V. N.

četvrtak, 10. 09. 2020. u 21:00

ШТА УРАДИТИ КАДА НИСТЕ ЗАДОВОЉНИ РЕШЕЊЕМ О ВИСИНИ ПЕНЗИОНОГ ЧЕКА?

Foto M.Labudović

SVAKO privremeno rešenje o penzionisanju je izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju vremenski ograničeno na tri godine.

To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaće konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.

Ukoliko, međutim, penzioner nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond, on može da se žali.

KORAK 1

Kada je reč o drugostepenom postupku, ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.

KORAK 2

Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.

KORAK 3

Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije - odbacuje je. Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.

KORAK 4

Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena. Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.

KORAK 5

Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)